بازرگانی الین

انجام واردات در کوتاه‌ترین زمان ممکن با روش هوایی

کشور چین بزرگ‌ترین شریک تجاری و بزرگ‌ترین تامین کننده کالاهای وارداتی به ایران است. برای واردات از کشور چین سه راه هوایی، زمینی و آبی وجود دارد که هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند. راه زمینی یک راه کاملا مقرون به صرفه اما طولانی، راه آبی یک راه با مدت زمان دریافت بار کمتر اما هزینه مناسب و راه هوایی یک راه با هزینه نسبتا بالا برای ارسال اما قابل دریافت در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. اما واردات هوایی از چین به ایران چه مزایایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، در این مطلب از بازرگانی الین با ما همراه باشید.

واردات هوایی از چین به ایران

سوالات متداول واردات هوایی از چین به ایران

از ترابری هوایی برای حمل مرسولاتی استفاده می‌شود که باید با سرعت بالایی جا به جا شده و به مقصد برسند. محصولاتی مانند مواد غذایی، مواد فاسدشدنی که تاریخ انقضاء آن‌ها محدود است و کالاهای گران قیمت که از حجم کم و ارزش زیادی برخوردارند.

برای ارسال سمپل نیاز به سرعت و دقت در جا به جایی است. پیشنهاد می‌شود که برای ترابری این نوع کالا از خدمات پست هوایی استفاده شود.

واردات کالا از طریق دریا از صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به حمل و نقل هوایی برخوردار است. چرا که از این طریق می‌توان حجم بیشتری از محصولات را ترابری کرد. اما باید توجه داشت که این روش به زمان بیشتری نیازمند است.

چرا روش واردات هوایی از چین را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد، راه‌های مختلفی برای انجام واردات از کشور چین وجود دارند. برخی اوقات شما منابع مالی لازم را دارید و می‌خواهید که بار خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مقصد تحویل بگیرد. برای این کار چه راهی بهتر است روش هوایی است؟

سرعت بالا در ارسال کالا

شاید کوتاه‌ترین زمان ارسال کالا را بتوان مهم‌ترین برگ برنده واردات هوایی از چین به ایران نسبت به سایر روش‌ها دانست. با کمک روش ارسال بار هوایی شما می‌توانید بار مورد نظر را در مدت کمتر از یک ماه بسته به شرایط مختلف در مقصد یعنی ایران تحویل بگیرید. اما اگر بخواهید این کار را از طریق روشی مانند مسیر آبی انجام دهید، باید در حدود 3 الی 6 ماه را برای دریافت بار صبر کنید.

پیشنهاد مطالعه : واردات دریایی از چین

 

تضمین عدم آسیب‌پذیری

نکته‌ای که درباره ارسال مرسولات باری وجود دارد، این است که بسیاری از آن‌ها دارای بسته‌بندی درست و نیستند و در حین حمل بار آسیب جدی می‌بینند. اما اگر بتوانید این کار را از طریق هواپیما‌ها انجام دهید، برای حفاظت از هوایپما و مرسولات شما، وسایل به خوبی بسته‌بندی می‌شوند و از این رو می‌توان گفت که عملا هیچ آسیبی به آن‌ها نخواهد رسید.

در بار‌های هوایپمایی، مرسولات با انواع پوشش‌دهنده‌ها مانند نایلون‌های حباب‌دار بسته‌بندی می‌شوند و با رعایت کامل تمام جوانب ایمنی برای عدم آسیب به مرسولات، کالاهای شما بارگیری خواهند شد. به همین خاطر اگر عدم آسیب رسیدن به مرسوله برای شما دارای اهمیت بالایی است، روش هوایی را به شما برای انجام واردات از کشوری مانند چین پیشنهاد می‌دهیم.

واردات از چین

ریسک کمتر در گم‌شدن مرسوله

زمانی که مرسولات در هوایپماها بارگیری می‌شوند، مسئولین و کارشناسان به دقت بارها را بررسی می‌کنند که هیچ چیزی از قلم نیوفتاده باشد. این در حالی است که در روش‌های حمل و نقلی مانند کشتی، امکان این نوع بررسی دقیق وجود ندارد و بسیاری از اوقات پیش می‌آید که فرد برخی از کالاهای خود را در زمان ارسال گم کند.

هزینه کمتر برای انتقال زمینی به انبار

نکته دیگری که درباره ارسال مرسولات به صورت هوایی از چین به ایران وجود دارد این است که روش‌های ارسالی مانند زمینی و آبی، برای تحویل کالا پایانه‌ها و گمرکات خاصی دارند. به همین خاطر کالا را باید از آن محل دریافت کرده و با روش‌های مختلف زمینی یا هوایی، آن را به محل مورد نظر منتقل کنید.

این در حالی است که بسیاری از فرودگاه‌های کشور، خود دارای گمرک هستند. از این رو دیگر برای انتقال بار، هزینه زیادی را پرداخت نخواهید کرد.

امور آسان‌تر برای انجام واردات

برای واردات از کشوری مانند چین باید در نظر داشته باشید که امر اقدام برای انتقال بار از روش‌های آبی و زمینی ممکن است دردسرهای بسیاری را برای شما داشته باشد. به عنوان مثال، برای بارگیری در بسیاری از مواقع حضور شما الزامی خواهد بود. این در حالی است که برای بارگیری هوایی اصلا نیاز به چنین کاری نیست. همچنین ممکن است در امور گمرکی نیز مشکلات بسیاری گریبان‌گیر شما شوند.

به عنوان مثال، برای تخلیه بار آبی یا هوایی، حتما شما باید بار را چک کنید که کامل دریافت شده باشد. ضمنا تخلیه این نوع بارها هم کار بسیاری سختی است. این در حالی است که با انتخاب روش هوایی دیگر چنین مشکلاتی برای شما وجود نخواهند داشت و بار به صورت اتوماتیک به وسایل نقلیه حمل زمینی منتقل خواهند شد.

 

حمل سریع‌تر مرسوله‌های اورژانسی

احتمالا در اخبارها و شبکه‌های مختلف مشاهده کرده‌اید که بسیاری از مرسولات پزشکی و اورژانسی با هوایپما وارد کشور می‌شوند. به دلیل اینکه در کابین هواپیما و قسمت مرسولات امکان سرماسازی وجود دارد و از این رو می‌توان وسایل مختلفی را تا هزاران کیلومتر بدون هیچ مشکلی منتقل کرد.

همچنین نکته دیگری که درباره مرسولات هواپیمایی وجود دارند این است که در هواپیما می‌توانید مرسولات را به طور عادی تا مدت یک هفته الی 10 روز دریافت کنید. حال اگر مرسولات خود را به صورت اورژانسی نیاز داشته باشید، مدت ارسال از این هم برای شما کمتر می‌شود و می‌توانید در مدت 3 الی 4 روز، کالای خود را دریافت کنید.

آیا هنوز در زمینه

حمل و نقل هوایی

نیاز به مشاوره دارید؟

آیا روش هوایی مقرون به صرفه است؟

ارسال کالا از کشور چین به ایران از طریق راه‌های مختلفی انجام می‌شود که هرکدام از این راه‌ها هزینه‌های خاص خود را دارند. شاید بتوان گفت که انجام واردات زمینی از کشور چین به ایران یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها است. اما در نظر داشته باشید که این امر بسیاری طولانی است و تنها در صورتی که بودجه محدود دارید اما عجله‌ای برای دریافت کالا ندارید، به سراغ این روش بروید.

در ادامه نوبت به روش آبی می‌رسد. انتقال بار در این روش به کمک کشتی‌ها انجام می‌شود و از سرعت بالاتری نسبت به روش زمینی برخوردار است. البته به میزان افزایش میزان سرعت، هزینه نیز بالاتر خواهد رفت. واردات آبی از چین به ایران را می‌توان پرطرفدارترین شیوه واردات از این کشور دانست.

در آخر نوبت به واردات هوایی از چین به ایران می‌رسد. واردات هوایی سریع‌ترین نوع واردات از کشور چین است که در مدت یک هفته الی ده روز انجام می‌شود. این در حالی است که هزینه انتقال بار در این روش بسیار بیشتر از روش‌های آبی و زمینی است و اگر منابع مالی کافی را دارید، این کار را انجام دهید.

چه کالاهایی را می‌توان از چین به ایران به صورت هوایی وارد کرد؟

نکته‌ای که درباره واردات هوایی از چین وجود دارد این است که برای انجام این نوع واردات محدودیت‌هایی وجود دارند. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به میزان و وزن مرسولات و همچنین نوع آن‌ها اشاره کرد. در واقع، این محدودیت‌ها برای تضمین امنیت پرواز هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشت. به عنوان مثال، مجموعه وزن مرسولات شما نباید زیاد باشند تا هواپیما در حین پرواز دچار مشکل نشود.

محدودیت در واردات کالا در روش هوایی

نکته دیگری که درباره واردات هوایی از چین به ایران دارد، محدودیت کالاهای قابل انتقال است. از آن‌جایی که هواپیماها به هر نوع انفجاری بسیار حساس هستند، انتقال هر وسیله‌ای که دارای هر نوع باطری در خود باشد به روش هوایی غیر مجاز است. این مورد می‌تواند تلفن‌های همراه، انواع باطری‌های ریز و درشت و دیگر لوازم الکترونیکی را شامل شود.

واردات وسایل کشاورزی کوچک از طریق روش‌های هوایی

وسایل کشاورزی از جمله مرسولاتی هستند که می‌توانید آن‌ها را با کمک روش هوایی از چین به ایران وارد کنید. منظور از وسایل کشاورزی، کودهای شیمیایی و انواع اتصالات و ابزارهای کوچک مانند بیل هستند و می‌توانند درآمد بالایی را هم برای شما به همراه داشته باشند.

وسایل ورزشی؛ یکی دیگر از کالاهای قابل انتقال با هواپیما

شما می‌توانید وسایل ورزشی خود را هم با کمک واردات هوایی از چین به ایران وارد کنید. منظور از وسیله‌های ورزشی انواع توپ‌ها، کفش‌ها، لباس‌ها، کیف‌ها، انواع کیسه‌های بوکس، دستکش، ساق‌بند و دیگر وسایل در این زمینه هستند که به دلیل وزن کم، می‌توانید میزان زیادی از آن‌ها را هم وارد کنید.

دیگر وسایل قابل انتقال از طریق واردات هوایی از چین به ایران

کالاهایی که قابل انتقال از طریق هواپیما هستند به این موارد ختم نمی‌شوند و از جمله آن‌ها می‌توان به انواع قطعات خودرو، لباس، پارچه، آلات موسیقی، لوازم خانگی، انواع شیرآلات و اتصالات لوله‌کشی، کاغذ، پیچ و مهره، لوازم خیاطی و قطعات کامپیوتری اشاره کرد.

اما باید توجه داشت که هزینه‌های تمام شده حمل و نقل هوایی از چین به ایران به مراتب بیشتر از ارسال بار به صورت دریایی و زمینی است. پیشنهاد شرکت ما به متقاضیانی که قصد واردات کالا از چین به ایران دارند، در مرحله نخست ارسال بار به صورت دریایی است.

چه مدارکی برای واردات هوایی از چین به ایران نیاز است؟

در ابتدا باید تعیین کنید که به چه صورت و چه وسایلی را برای واردات انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما باید اسنادی را به همراه داشته باشید که تعیین کنند در حال واردات چه نوع کالاهایی به کشور هستید و در هنگام ترخیص کالا از مرز هم مدارک دیگری را ارائه دهید. این مدارک بسیار تنوع دارند که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به مدارک هویتی خریدار و واردکننده، برگه خرید و برگه ترخیص کالا از مرز چین اشاره کرد.

در این میان مدارک دیگری نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به گواهی نظام پزشکی، مخابرات، جهاد کشاورزی و دیگر مواردی اشاره کرد که هر کدام بر اساس نوع کالای وارداتی شما تعیین می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که تمام بارها با هم درباره مدارک یک وجه اشتراک دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بارنامه اشاره کرد.

تعرفه‌های گمرکی برای انجام واردات هوایی از چین

در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید تا واردات هوایی از چین به ایران انجام دهید، پیش از هر کاری باید هزینه‌های انجام این کار را در نظر داشته باشید. یکی از بخش‌های مهم در امر واردات کالا، هزینه‌های گمرکی است.

بازرسی کیفی

هزینه‌های گمرکی خود از انواع مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه بازرسی کیفی اشاره کرد. درواقع کالاهای شما یک بار قبل از خروج از چین و یک بار هم پس از ورود به ایران مورد بررسی کیفی قرار می‌گیرند که مشکلی برای کالاها پیش نیامده باشد. هزینه این بازرسی معمولا در کشور مبدا به عهده فروشنده و در کشور مقصد بر عهده خریدار است.

خدمات باربری مانند بیمه

در ادامه نوبت به خدمات باربری می‌رسد. با توجه به اینکه شما از قبل روش هوایی را انتخاب کرده‌اید، از این موضوع می‌گذریم و به موضوع بیمه باربری می‌رسیم. برای جلوگیری از متحمل شدن هرگونه آسیب مالی سنگین، شما می‌توانید کالاهای خود را بیمه باربری کنید که در صورت آسیب دیدن در حین باربری، بیمه مبلغ آن را به شما پرداخت کند.

خدمات گمرکی

سپس نوبت به هزینه‌های گمرکی می‌رسد. برای هزینه‌های گمرکی در نظر داشته باشید که دو نوع هزینه گمرکی وجود دارد. نوع اول، هزینه‌ای است که در همان گمرک و پایانه ترخیص کالا باید پرداخت کنید. نوع دوع نیز هزینه‌ای است که باید خارج از گمرک پرداخت شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه صدور ترخیصیه، هزینه حق توقف کالا در انبار و سپرده‌گذاری وثیقه کانتینر اشاره کرد.

خلاصه‌ای از روند واردات هوایی از چین به ایران

برای انجام واردات از کشور چین باید ابتدا نیاز بازار را بررسی کنید. اما پس از انتخاب وسیله نوبت به انتخاب روش ارسال است. باید در نظر داشته باشید که در این زمینه بازرگانی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند کار شما را برای انجام واردات آسان کنند.

پس از انتخاب بازرگانی مورد نظر، نوبت به این می‌رسد که روش ارسال را انتخاب کنید. پس از این کار نبوت به دریافت مجورها و کارهای دیگر می‌رسد که این کارها را بازرگانی برای شما انجام می‌دهد و تنها بار را در موقعیت مورد نظر تحویل می‌گیرید.

بازرگانی الین؛ انتخابی مناسب با قیمتی رقابتی

واردات از کشوری مانند چین همواره یک منبع درآمد مناسب برای ایرانیان بوده است. سه راه برای انجام واردات وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هوایی، آبی و زمینی اشاره کرد. روش هوایی یک روش نسبتا گران‌قیمت نسبت به دو روش دیگر است اما در عین حال می‌توانید مرسولات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

ما در بازرگانی الین ارائه دهنده انواع خدمات واردات و صادرات به کشورهای مختلف از جمله چین هستیم و به شما امکان واردات از سه روش مرسوم هوایی، آبی و زمینی را می‌دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات درباره امر واردات هوایی از چین به ایران، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اسکرول به بالا