بازرگانی الین

مبانی واردات کالا | واردات کالا به چه معناست و چه نکاتی را در این زمینه باید بدانید؟

مبانی واردات کالا

واردات و مبانی که شاید ندانید

یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی اقتصاد هر کشوری داشته باشد، میزان صادرات و واردات است. امروزه با وجود قوانین موجود در کشورها، تقریبا تمامی افراد می‌توانند اقدام به وارد و یا صادر کردن کالاها کنند اما این افراد باید شرایط خاصی داشته باشند و با مبانی واردات کالا به خوبی آشنا باشند.

آشنایی با مبانی واردات کالا در بازرگانی الین

در واقع واردات کالا، دارای مراحل و نکات بسیار مهمی است که می‌تواند در روند انجام آن تاثیرگذار باشد و تجار نیز برای این که بتوانند تجارتی پر سود و خوب داشته باشند، باید با تمامی این موارد آشنایی کامل داشته باشند. در ادامه قصد داریم این مبانی و نکات مهم را بیان کنیم.

مبانی واردات کالا

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شرکت‌ها و یا افرادی که می‌خواهند وارد عرصه واردات کالا شوند، آشنایی با مبانی اصلی این امر است. به طور کلی، تجاری که می‌خواهند برای اولین بار وارد این عرصه شوند، باید بتوانند به خوبی با تمامی این موارد آشنایی داشته باشند تا بتوانند به صورت قدرتمندی پا به دنیای تجارت بین المللی بگذارند. در ادامه مفاهیم مهم واردات کالا را بیان می‌کنیم.

کارت بازرگانی

یکی از اولین مبانی واردات کالا آشنایی و دریافت کارت بازرگانی است. این مدرک به عنوان مجوزی برای وارد و یا صادر کردن انواع کالاها شناخته می‎شود و هر تاجری که بخواهد در این عرصه فعالیت کند، باید این مدرک را داشته باشد.

کارت بازرگانی، یکی از اصلی‌ترین مبانی واردات کالا | بازرگانی الین

صدور کارت بازرگانی توسط وزارت صمت انجام می‎شود و در صورتی که قرد متقاضی شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند خیلی سریع این مدرک را اخذ کند. البته کارت بازرگانی، علاوه بر این که اجازه وارد و یا صادر کردن کالا را می‌دهد، مزایای دیگری نیز برای دارندگان دارد. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که این کارت انواع مختلفی دارد که در ادامه هر یک از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  1. کارت تجاری
  2. تجارت موردی
  3. صنعتی
  4. خدماتی

البته لازم به ذکر است که این کارت انواع دیگری نیز دارد که در این بخش تنها به برخی از مهم‌ترین موارد آن اشاره کردیم. همچنین این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که این کارت در دو جنبه حقوقی و حقیقی نیز می‌باشد.

بازاریابی

بازاریابی یکی از مهم‌ترین اصول و مبانی واردات کالا است و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت تمامی بازرگانان داشته باشد. شناسایی نیازهای بازار و روندهای آتی با توجه به تامین کنندگان رقیب و آنالیزهای مربوط به زمان، هزینه‌های واردات کالا و ترخیص آن‌ها از گمرک، اهمیت بسیار زیادی دارد. بازاریابی می‌تواند خط و مشی بازرگانان را تغییر دهد و تاثیر بسیار زیادی بر روی تعیین حوزه فعالیت نیز دارد.

منبع یابی

منبع یابی یکی از تاثیرگذارترین و  مهم‌ترین مبانی واردات کالا است، به نحوی که بسیاری از تجار حرفه‌ای، این بخش را به عنوان یکی از اصول مهم می‌دانند. البته منبع یابی دارای نکات خاص خود است که هم قبل و هم بعد از آن باید انجام دهید.

منبع یابی، یکی از مراحل بسیار مهم در واردات کالا | بازرگانی الین

ابتدا باید این نکته را در نظر داشته باشید که کالاهای انتخابی شما حتما با قوانین جمهوری اسلامی ایران سازگاری داشته باشد. محصولات و یا خدمات منبعی که در کشور مبدا انتخاب می‌کنید، باید دارای کیفیت و استانداردهای لازم باشد تا بتوانند تاییدیه‌های لازم را هم دریافت کند. البته دقت داشته باشید که یکی دیگر از موارد بسیار مهم در منبع یابی، قیمت تامین کننده است. در واقع شما باید قیمتی که تامین کننده و  یا تولید کننده مورد نظر شما ارائه می‌دهد را با قیمت سایر تامین کنندگان بررسی کنید و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

روش‌های حمل و نقل

حمل و نقل، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل واردات کالا است. به طور کلی، حمل و نقل دارای روش‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌ها و معایب خاص خود را دارد. انتخاب میان این روش‌ها، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به نوع کالاها، مسافت میان کشور مبدا و مقصد، زمان و … اشاره کرد.

اینکوترمز

اینکوترمزها، یکی دیگر از مبانی واردات کالا هستند. این عبارت به معنای اصطلاحات بین المللی بازرگانی است و به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاحات، در واقع برای تفکیک هزینه‌ها و مسئولیت‌ها بین فروشنده و خریدار استفاده می‎شوند.

اینکوترمز به مسائل مرتبط با حمل و نقل کالا از فروشنده به خریدار پاسخ می‌دهد. این مسائل شامل حمل کالاها، ترخیص آن‌ها، بیمه و … است و تعیین می‌کند چه کسی مسئولیت ریسک جا به جایی را بر عهده دارد. برای این که بتوانید در تجارت خود موفق باشید و در طول معاملات درگیر دعاوی حقوقی بین المللی نشوید، بهتر است با تمامی این موارد آشنایی داشته باشید.

امور گمرکی و ترخیص کالا

یکی دیگر از مبانی واردات کالا پس از ورود کالا به ایران، آشنایی با امور گمرکی و ترخیص کالا است. پس از این که کالاهای مورد نظر شما وارد خاک ایران می‌شود، امور ترخیص آن‌ها از گمرک آغاز می‎شود. مطابق با قوانین موجود، حمل کننده کالا باید از طریق مسیرهای مجاز وارد کشور شود.

بررسی مهم‌ترین مبانی واردات کالا در بازرگانی الین

انجام امور گمرک تشریفاتی تخصصی است و با توجه به قوانین اینکوترمز انتخابی، توسط فروشنده و یا خریدار انجام می‎شود. روند انجام این امور، به تجربه افراد و نوه کالاهای آن‌ها بستگی دارد و در صورتی که در روند آن اشتباهی صورت بگیرد، ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

بازرگانی الین، انتخابی مناسب برای واردات کالا

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی مبانی واردات کالا همراه شما بودیم. واردات، یکی از تجارت‌های پرسود شناخته می‎شود. البته باید در نظر داشته باشید که صادرات کالا دارای نکات و اصول بسیار زیادی است و به همین دلیل، تجاری که می‌خواهند وارد این عرصه شوند، برای این که تجارت پر سودی داشته باشند و در این زمینه به مشکلی بر نخورند، باید با تمامی این اصول آشنایی داشته باشند. مجموعه بازرگانی الین، با استفاده از کادری مجرب، بستری را برای تمامی بازرگانان تازه کار فراهم کرده است، تا این افرا بتواند به راحتی با این موارد آشنایی پیدا کنند و بدون هیچ مشکلی، کالاهای مورد نظر خود را وارد ایران کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا