بازرگانی الین

واردات اسباب بازی | روش‌های واردات از چین + تعرفه گمرک و معرفی بازارها

واردات اسباب بازی

اسباب بازی‌های جذاب در کشور چین

واردات اسباب بازی از کشور چین یکی از روش‌های تجارت با این غول تولید کننده دنیا است. در کشور چین فروشگاه‌ها، مراکز خرید و تولید کنندگان زیادی در زمینه اسباب بازی فعال هستند. به همین دلیل هم بازار قدرتمندی برای این وسایل بازی جذاب وجود دارد. همچنین شما به عنوان بازرگان می‌توانید به چین سفر کنید و با واردات اسباب بازی سودآوری ایده‌آلی داشته باشید. اما برای انجام این کار نیاز به دانستن چند نکته مهم دارید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

واردات اسباب بازی

چه نوع اسباب بازی‌های از چین وارد می‌شوند؟

بدون شک در بازار اسباب بازی چین محدودیتی از نظر مدل یا سبک طراحی وسایل بازی وجود ندارد. به همین دلیل بازرگانان با دست باز می‌توانند محصولات مورد نظرشان انتخاب کنند و به بازار داخلی بفرستند. اما به طور کلی باید قوانین کشور برای وارد اسباب بازی‌ها رعایت شود؛ زیرا ورود برخی از وسایل بازی مجاز نیست. در این بخش از مطلب قصد داریم تا سه مورد از محبوب‌ترین اسباب بازی‌های وارداتی را از چین معرفی کنیم. همچنین در بخش نهایی با برخی قوانین واردات اسباب بازی آشنا خواهید شد.

بازی‌های ساختنی سبک (Lego)

اسباب بازی‌هایی که با نام لگو (Lego) مشهور هستند، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موجود برای واردات اسباب بازی از چین محسوب می‌شوند. این دسته از وسایل بازی در فروشگاه‌های عمده اسباب بازی زیادی یافت شده و گزینه خوبی برای خرید است؛ زیرا از نظر تنوع مدل‌ها و قیمت در جایگاه مناسبی قرار دارد. همچنین اسباب بازی‌های ساختنی لگو در بازار داخلی کشور به شدت پرطرفدار هستند و فروش خوبی دارند. به همین دلیل بازرگانان آن‌ها را برای واردات در اولویت قرار می‌دهند.

ماشین‌های شارژی

جالب است بدانید که کشور چین جزو بزرگ‌ترین تولید کنندگان ماشین‌های شارژی در کل دنیا است. این کشور مدل‌های کوچک ماشین‌های کنترلی تا سری‌های که قابلیت حمل دو کودک را دارند در کارخانه‌های خود تولید می‌کند. همچنین این دسته از اسباب بازی‌های وارداتی با قیمت ایده‌آل در چین قابل خریداری هستند و با سود مناسبی در کشور به فروش می‌رسند. ناگفته نماند که برخی از بازارهای اسباب بازی چین به صورت تخصصی ماشین‌های شارژی را عرضه می‌کنند.

اسباب بازی‌های پلاستیکی

اسباب بازی‌های پلاستیکی جزو آیتم‌هایی هستند که در بیشتر محموله‌های واردات اسباب بازی وجود دارند. چنین اسباب بازی‌هایی معمولا قیمت چندان بالایی ندارند و برای بازرگانان دارای سرمایه اندک گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. همچنین اسباب بازی‌های پلاستیکی چینی به دلیل ظاهر جذاب و قیمت مناسب خود نیز از فروش قابل توجهی برخوردار هستند. به همین دلیل اگر وسایل بازی پلاستیکی را از چین وارد کنید، احتمالا سود خوبی کسب خواهید کرد.

معرفی بازارهای مناسب برای واردات اسباب بازی

اگر قصد دارید که از چین اسباب بازی وارد کنید، باید به صورت مستقیم به بازارهای اسباب بازی این کشور سر بزنید. در شهرهای گوناگون چین بازارها و مراکز خرید بسیار بزرگی وجود دارند که به طور تخصصی در زمینه عرضه عمده انواع اسباب بازی فعالیت می‌کنند. به همین دلیل فضای مناسبی برای انتخاب محصولات و لیست محموله شما هستند. در ادامه این بخش از مطلب نیز چند بازار بزرگ را معرفی خواهیم کرد.

واردات اسباب بازی

Toys R Us

مجتمع Toy R Us یکی از بزرگترین مراکز خرید اسباب بازی در کشور چین محسوب می‌شود. این برند که اصالت آمریکایی دارد، در چین نیز دارای شعب مختلفی است. دقت داشته باشید که اسباب بازی‌های این فروشگاه از نظر کیفیت و طراحی در سطح بالایی قرار دارند. به همین دلیل برای خرید هر اسباب بازی از Toys R Us باید مبلغ قابل توجهی را در نظر بگیرید. برای مثال برای خرید هر اسباب بازی شارژی در این فروشگاه حداقل 200 یوان باید بپردازید.

Bao Da Xiang

بائو دا شیانگ جزو فروشگاه‌های زنجیره‌ای اسباب بازی در کشور چین محسوب می‌شود. این فروشگاه گزینه خوبی برای واردات اسباب بازی از چین است؛ زیرا شعب آن در پکن و شانگهای زیاد هستند. با وجود چنین شرایطی دسترسی بازرگانان به فروشگاه‌ها ساده‌تر شده و تاثیر مثبتی روی هزینه‌های می‌گذارد. همچنین بائو دا شیانگ از نظر قیمتی نیز وضعیت کامل مناسبی دارد.

Ay Ying Xi

اگر قصد دارید که با هزینه مناسبی از چین اسباب بازی وارد کنید، آی ینگ شی مرکز خرید ایده‌آل شما خواهد بود. دقت داشته باشید که این مرکز خرید جزو ارزان‌ترین موارد موجود برای واردات اسباب بازی است. همچنین در این فروشگاه می‌توان انبوهی از اسباب بازی پلاستیکی را پیدا کرد.

تعرفه گمرکی برای واردات اسباب بازی

طبق قوانین کلی گمرکات کشور واردات انواع اسباب بازی مستلزم پرداخت 26 درصد حقوق ورودی و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است. همچنین در ردیف 95030090 تعرفه‌های گمرکی می‌توانید جزئیات کاملی از هزینه‌های واردات وسایل بازی را ببینید. اما بر اساس قوانین اخیر، اسباب بازی در گروه 10 کالاهای وارداتی قرار گرفته است. به همین دلیل سود بازرگانی به دو برابر حالت عادی افزایش می‌یابد و بازرگانان باید 48 درصد حقوق ورودی را بپردازند.

نکات طلایی که باید برای واردات اسباب بازی بدانید!

متاسفانه درصد زیادی از بازرگانان تازه کار به قوانین واردات اسباب بازی هیچ شناختی ندارند. به همین دلیل در هنگام خرید اسباب بازی‌ها در چین محصولاتی را انتخاب می‌کنند که مجاز نیستند. برخی از این اسباب بازی‌ها که اجازه واردات ندارند، عبارتند از:

  • عروسک‌های باربی با مسائل اخلاقی
  • ربات‌های خشونت آمیز
  • اسباب بازی‌های دارای تصاویر نامناسب روی بسته بندی
  • عروسک‌های دارای اندام‌های که مشخص کننده جنسیت هستند
  • انواع اسباب بازی موزیکال با ترانه‌های غربی

موارد بالا گزینه‌های محدودی هستند که وارد کنندگان را دچار مشکل می‌کنند. همچنین باید بدانید که برخی از اسباب بازی‌ها نیاز به مجوز از کانون پرورشی فکری کودکان و استاندارد دارند. به همین دلیل قبل واردات باید از افراد آگاه مشاوره بگیرید.

واردات اسباب بازی

خدمات بی‌نظیر در بازرگانی الین

بازرگانی الین آمادگی دارد تا شما را برای واردات اسباب بازی از کشور چین یاری کند. در تیم ما مشاوران حرفه‌ای وجود دارند که به تمامی  قوانین بازرگانی و گمرکات کشور آگاه هستند. همچنین بازرگانی الین می‌تواند خدمات ارزشمندی مانند برنامه ریزی سفر، رزرو هتل و بلیط هواپیما را برای شما انجام دهد.

4.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا