بازرگانی الین

منبع یابی در چین – راه‌های یافتن بهترین تامین کنندگان محصولات در این کشور

بررسی نکات مهم برای منبع یابی در چین | بازرگانی الین

نکاتی در رابطه با منبع یابی در چین

منبع‌یابی یا سورسینگ یکی از بخش‌های کلیدی کسب و کارهای بازرگانی است. بازرگان‌ها برای این که بتوانند محصولات و کالاهای مورد نیاز در بازار خود را با قیمتی ارزان‌تر تهیه کنند منبع یابی می‌کنند. منبع یابی در چین با توجه به شکوفایی اقتصاد این کشور و تبدیل شدن آن به اولین تولید کننده جهان در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی بین بازرگانان ایرانی برخوردار شده است. سورسینگ در چین می‌تواند به صورت محلی یا به صورت اینترنتی و از راه دور انجام شود. هر یک از این گزینه‌ها مزایا و ریسک‌هایی دارد که پس از توضیح سورسینگ، در ادامه این مطلب از شرکت بازرگانی الین به آنها پرداخته می‌شود.

بررسی نکات مهم برای منبع یابی در چین | بازرگانی الین

منبع یابی در چین چه ضرورتی دارد؟

فعالیت کسب و کارهای بازرگانی خرید و فروش کالا با هدف کسب سود و درآمد است. برای این که فرایند بازرگانی سودآور باشد، لازم است اختلاف مناسبی بین قیمت خرید و قیمت فروش کالا وجود داشته باشد. منبع یابی شامل جستجوی بازارهای مختلف برای پیدا کردن کالاهای مورد نیاز با قیمت هدفی است که شرکت بازرگانی تعیین می‌کند. به این ترتیب منبع یابی به شرکت‌های بازرگانی و واردکنندگان اجازه می‌دهد کسب و کار خود را به شکل سودآوری مدیریت کنند.

چین در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده انواع محصولات و کالاها برای تمام بازارهای جهان محسوب می‌شود. نکاتی در رابطه با منبع یابی در چین وجود دارد که آن را تبدیل به گزینه‌ای جذاب برای بازرگان‌ها می‌کند از جمله این حقیقت که بسیاری از تامین کنندگان چینی محصولات خود را بر اساس قیمت هدف تولید می‌کنند. به این ترتیب اگر بازرگان بخواهد یک کالا را در حجم یا تعداد قابل توجهی خریداری کند، در بیشتر موارد می‌تواند با تولید کننده سر قیمت به توافق برسد.

چرا منبع یابی اهمیت بالایی دارد؟ | بازرگانی الین

تنوع محصولات و رقابت تولیدکنندگان محلی در بازار چین فرصت‌های بسیاری در اختیار وارد کنندگان قرار می‌دهد که باعث شده سورسینگ در چین به یکی از فعالیت‌های مهم در سودآوری این بازرگان‌ها تبدیل شود. همان طور که پیشتر اشاره شد، این کار به دو شکل فیزیکی یا محلی، و اینترنتی و از راه دور امکان‌پذیر است.

منبع یابی در چین از طریق بازارهای محلی

بهترین راه منبع یابی در چین و در هر کشور دیگری منبع یابی محلی است. برای این کار شرکت‌های بازرگانی به عوامل یا کارگزارانی نیاز دارند که یا از پیش با بازارهای این کشور آشنا باشند یا بتوانند با تولیدکنندگان و تامین کنندگان ارتباط مناسبی برقرار کنند. با شکوفایی اقتصاد این کشور، بازارهای عمده و تخصصی این کشور در بسیاری از استان‌ها و شهرها پخش شده‌اند. عوامل منبع یابی با شناسایی این بازارها، تامین کنندگان، و شرکت‌های تولیدی سعی می‌کنند محصولات را به کمترین قیمت ممکن خریداری کنند.

یکی از وظایف این عوامل انجام معاملات بازرگانی به شکلی امن و مطمئن است. آنها برای این کار لازم است به خوبی با فرایندهای بازرگانی و باربری بین‌المللی آشنا باشند. علاوه بر این، برای این که معامله مستند و امن باشد، لازم است برای آن قرارداد تنظیم شود. برای همین عوامل منبع یابی در چین به صورت محلی لازم است با وکلا و کارشناسان حقوقی محلی نیز ارتباط برقرار کنند تا از امکانات حقوقی خود مطلع شوند.

آشنایی با روش‌های منبع یابی در بازرگانی الین

در نهایت با نوشتن قرارداد، شرایط تحویل، نحوه ارسال، و موارد عملیاتی دیگر تعیین شده و مورد توافق قرار می‌گیرد. مرحله بعدی نظارت بر انجام کار و اطمینان از مطابقت آن با قرارداد است. منبع یابی محلی در بیشتر موارد نتیجه بهتری دارد، با این حال هزینه‌های قابل توجهی هم دارد که بسیاری از بازرگان‌ها، به ویژه آنها که به دنبال سود کوتاه مدت هستند، حاضر به پرداخت آن نیستند.

منبع یابی در چین از طریق اینترنت

در طول سال‌های گذشته با پیشرفت اینترنت در سراسر جهان، بعضی از ارائه دهندگان خدمات منبع یابی در چین تبدیل به کسب و کارهای بزرگی شده‌اند. برای مثال، وبسایت علی‌بابا (https://www.alibaba.com/) یکی از مهم‌ترین ارائه دهندگان منابع سورسینگ است که به بازرگان‌ها و واردکنندگان از سراسر جهان از جمله ایران خدمات ارائه می‌دهد. این وبسایت بخش بین‌المللی فروشگاه آنلاین تائوبائو، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور چین است.

وبسایت علی‌بابا مجموعه قابل توجهی از خدمات به بازرگانان در زمینه منبع یابی ارائه می‌دهد. بیشتر تولیدکنندگان این کشور در این وبسایت پروفایل و کاتالوگ محصولات خود را قرار می‌دهند. علی‌بابا علاوه بر فهرست کردن محصولات تامین‌کنندگان با قیمت، یک بازار رقابتی بین آنها ایجاد کرده است. به این ترتیب تامین کنندگان و تولید کنندگان چینی برای افزایش شانس خود در گرفتن سفارش‌های بازرگانی و عمده سعی می‌کنند قیمتی ارزان‌تر از رقبا برای محصولات خود ایجاد کنند.

علاوه بر این امکانات، وبسایت علی‌بابا گزینه‌هایی برای ضمانت معامله، بیمه، و باربری محصولات به سراسر جهان ارائه می‌دهد. این گزینه‌ها از جمله امکانات پریمیوم یا پولی این وبسایت محسوب می‌شود، اما هزینه آنها بسیار کمتر از درصدی از معامله است و برای همین بسیار با صرفه محسوب می‌شود. اگر چه پیدا کردن محصولات به صورت اینترنتی و چت کردن یا ایمیل فرستادن برای شروع واردات می‌تواند بسیار سودآور باشد، تجربه‌های بسیاری هم از انواع کارشکنی‌ها از طرف تامین کنندگان در سال‌های گذشته شکل گرفته است.

روش‌های منبعیابی در چین | بازرگانی الین

سخن پایانی

در این مطلب از وبسایت بازرگانی الین نکاتی در رابطه با منبع یابی در چین به صورت خلاصه ارائه شد. نکته بسیار مهمی که در این کار لازم است به آن توجه شود توافق دقیق در مورد تمامی جزئیات است. برای این کار لازم است فردی که منبع یابی می‌کند به خوبی تمام جزئیات سفارش را در یک قرارداد معتبر حقوقی با طرف چینی ثبت کند. همچنین لازم است به این نکته توجه شود که این قرارداد باید مطابق قوانین داخلی چین نوشته شود تا در صورت بروز مشکل، امکان پیگیری قانونی وجود داشته باشد.

این موضوع چه در مورد منبع یابی محلی، و چه منبع یابی اینترنتی صدق می‌کند. واقعیت این که بیشتر محصولاتی که در بازار می‌بینیم از یکی از این دو راه تامین‌ شده‌اند و این راه‌های سورسینگ در چین جواب می‌دهند. اما به هر حال، برای اطمینان خاطر، بهتر است کلیه توافقات و پرداخت‌ها به شکلی قابل ارجاع ثبت شوند.

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا