بازرگانی الین

حمل و نقل زمینی بار از چین به ایران

حمل و نقل زمینی بار از چین به ایران

امروزه کشور چین یکی از بهترین مراکز تجارت جهانی برای ایران محسوب می‌شود و سهم زیادی در اقتصاد کشور ما و همچنین واردات کالاهای ریز و درشت دارد. بازرگانان مختلف ایرانی سال‌های زیادی است که در حال واردات از چین هستند و کالاهای مختلفی را از چین به کشور ما وارد می‌کنند. در ادامه مطلب همراه بازرگانی الین باشید تا حمل و نقل زمینی بار از چین را بررسی کنیم.

سالانه کالاهای بسیار زیادی از چین به ایران وارد شده که از جمله آنها می‌توان به قطعات صنعتی، لوازم بهداشتی آرایشی، لپ تاپ، قطعات الکتریکی مختلف، موبایل، خودرو، اسباب بازی، انواع پوشاک، مواد غذایی و … اشاره کرد. امروزه بازرگانان در زمان خرید از چین اهمیت بسیار زیادی به نوع حمل و نقل می‌دهند؛ چرا که تاثیر زیادی روی هزینه‌های کلی و قیمت این کالاها در ایران دارد.

وضعیت تجاری ایران و چین

همانطور که اشاره کردیم این دو کشور سالیان زیادی است که با هم تجارت می‌کنند‌. خوب است بدانید که کشور ما سالانه هزینه‌های بسیار زیادی برای تجارت با چین انجام می‌دهد. به صورت کلی چین یکی از چند کشور مطرح دنیا برای تجارت بوده و سالانه سود بسیار خوبی از این راه کسب می‌کند. آمار گمرک نشان داده ترخیص کالا از چین بیشترین حجم را در مقایسه با سایر کشورهای دیگر دارد و این آمار هر ساله افزایش پیدا می‌کند. واردات از چین به شرطی که از روش‌های خوب حمل و نقل استفاده کنید بدون تردید رضایت بخش و سودآور است. با توجه به ارزانی و مطمئن بودن حمل و نقل زمینی از چین، این مورد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

پیشنهاد مطالعه :  آموزش تنظیم اظهارنامه گمرکی صادرات

گامیون در جاده در حال حمل بار زمینی

حمل و نقل زمینی درون کشور چین

توجه داشته باشید که کشور چین مجموعه جاده‌هایی با کیفیت و طولانی دارد که سالیانه از طریق آنها، تجارت‌های زیادی با کشورهای اطراف انجام می‌شود. به صورت تقریبی این جاده‌ها همه کشورها، شهرستان‌ها و شهرهای نزدیک به چین را به یکدیگر متصل می‌کنند. پل‌هاو تونل‌هایی که در سال‌های اخیر به احداث رسیده یک موفقیت بزرگ برای حمل و نقل زمینی در چین محسوب می‌شود.

حمل و نقل زمینی از چین

تاجرانی که از کشور ما به سمت چین سفر می‌کنند، معمولاً بعد از خرید کالای خود برای حمل و نقل از چین به ایران آماده می‌شوند. پیدا کردن یک راه مناسب با توجه به مسافت زیاد کار سختی است؛ البته همین موضوع از نظر اقتصادی و مدت زمان حمل و نقل کالا باعث ایجاد رقابت در بازارهای فروش شده است. بدون شک یکی از بهترین راه‌ها حمل و نقل زمینی بار از چین است. این روش از نظر قیمتی بسیار عالی خواهد بود فقط ممکن است کمی کالا دیر برسد. البته قیمت تنها مزیت این روش نیست و بسته‌بندی کالای شما در روش زمینی به بهترین شکل انجام شده و خطراتی مثل خیس شدن، آتش سوزی و … محصولات شما را تهدید نخواهد کرد. در واقع این روش کاملاً قابل اطمینان بوده ما در مشاوره بازرگانی به افراد توصیه می‌کنیم حداقل یک بار از حمل و نقل زمینی استفاده کنند.

حمل زمینی خرده بار از چین

امروز هر شرکت بازرگانی می‌داند که دو نوع بار برای حمل و نقل زمینی از چین به ایران وجود دارد. بار می‌تواند به شکل گروپاژ یا همان خرده بار باشد و حمل و نقل آن به صورت فول کانتینر انجام شود. میزان خرد بار از یک کامیون یا کانتینر کمتر است و حمل و نقل زمینی آن معولاً طولانی‌تر از حمله فول کانتینر می‌باشد. برای حمل و نقل خرده بار از چین به ایران نیاز است که کانتینر یا کامیون بارگیری شده پر از بار باشد. به صورت کلی توصیه می‌کنیم با یک شرکت با سابقه و معتبر برای حمل و نقل زمینی خرده‌بار قرارداد امضا کنید؛ چرا که حمل خرده بار کمی از فول کانتینر سخت‌تر بوده و زمان بیشتری احتیاج دارد. از طرفی میزان امنیت کالا هم مهم است.

پیشنهاد مطالعه :  بازاریابی صادراتی چیست؟

کامیون در جاده در حال حمل بار

مزایای حمل و نقل زمینی از چین

بعد از ثبت سفارش کالا، روش‌های حمل و نقل مختلفی از چین به ایران وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به حمل و نقل دریایی، ریلی و هوایی اشاره کرد. این روش‌ها مناسب افرادی است که می‌خواهند کالاهای زیادی را به کشور وارد کنند. اما اگر کالای شما اما یک کانتینر یا کامیون جا می‌شود، حمل و نقل زمینی بهترین انتخاب است.

مزایای تجارت با چین

تجارت با کشور چین مزایای بسیاری دارد و همواره برای افراد سودآور بوده است. حتماً شما هم بعد از دریافت کارت بازرگانی برای ورود به تجارت جهانی چین را به عنوان دومین اقتصاد موفق و بزرگ دنیا زیر نظر داشته‌اید. این کشور یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را داشته و به عنوان دومین کشور وارد کننده کالا در جهان و بزرگترین صادر کننده کالا شناخته می‌شود. همه این مسائل نشان می‌دهد که تجارت با این کشور با هر روش حمل و نقلی می‌تواند به نفع افراد باشد.

نکات مهم حمل و نقل زمینی بار از چین

توجه داشته باشید که در صورت ارزان بودن بیش از حد قیمت حمل و نقل و تفاوت زیاد آن با سایر قیمت‌ها، احتمال دارد که بار شما به بدترین شکل ممکن به ایران برسد. برای همین تاکید می‌کنیم با یک شرکت حمل و نقل بین المللی قابل اطمینان و با کیفیت قرارداد امضا کنید. همچنین کالاهای ارزان قیمت بی‌کیفیت قطعاً شما را دچار ضرر خواهد کرد. برای جلوگیری از این مشکل بهترین بازارهای چین را پیدا کرده و بعد از خرید کالا برای حمل و نقل آن به فکر شوید. این هزینه‌ها شامل اجاره کانتینر روی گل جابجایی، بسته بندی و مواردی از این دست می‌شود. در صورت رعایت همه این نکات تجارت شما با چین موفق بوده و سود خوبی خواهد داشت.

حمل و نقل جاده ای تعدادی کامیون

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا