بازرگانی الین

آشنایی با روش‌های مرسوم صادرات کالا در بازرگانی الین

روش‌های مرسوم صادرات کالا و نکاتی که برای ورود به این عرصه باید بدانید

صادرات و روش‌هایی که باید آن‌ها را بشناسید

صادرات کالا، یکی از بهترین روش‌ها و به نوعی اصلی‌ترین دغدغه‌های بسیاری از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارهای مختلف است. انجام این کار نه تنها می‌تواند برای تجار سودآوری بسیار خوبی داشته باشد، بلکه برای کشور نیز بسیار خوب است و سبب ارزآوری می‎شود. البته ورود به این عرصه، نیازمند آشنایی با موارد بسیار زیادی است که یکی از اصلی‌ترین آن، روش‌های مرسوم صادرات کالا است. در این مطلب قصد داریم برخی از رایج‌ترین روش‌های آن را معرفی کنیم.

آشنایی با روش‌های مرسوم صادرات کالا در بازرگانی الین

روش‌های مرسوم برای صادرات کالا

مطمئنا برای این که بتوانید در عرصه صادرات کالا موفق شوید، باید با روش‌های مختلف و فوت و فن‌های خاص آن آشنایی کامل داشته باشید. تجاری که با این موارد آشنایی داشته باشند، می‌توانند به راحتی نیازهای بازار مورد نظر خود را تشخیص دهند و با توجه به پتانسیل و توانمندی خود، جهت برطرف کردن آن اقدام کنند.

مسلما این امر می‌تواند سودآوری‌های تجار را هم بیشتر کند و فرصت‌های جدیدی را برای آن‌ها به وجود بیاورد. یکی از مواردی که می‌تواند در این راستا به شما کمک کند، آشنایی با روش‌های مرسوم صادرات کالا است. به طور کلی، صادرات کالا را می‌توان به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم‌بندی کرد که در ادامه آن معرفی می‌کنیم.

صادرات کالا به صورت مستقیم

یکی از اصلی‌ترین روش‌های مرسوم صادرات کالا  انجام این کار به صورت مستقیم است. در این روش تجار کالاهای تولید خود و یا کالاهای تولید شده توسط دیگران را، به صورت مستقیم و بدون واسطه صادر می‌کنند. معمولا بیشتر مجموعه‌های تولیدی، کالاهای خود را با استفاده از این روش به کشورهای مقصد صادر می‌کنند. به عبارت دیگر، در این روش، شخص صادر کننده خود صفر تا صد مراحل صادرات کالا را انجام می‌دهند.

آشنایی با مزایای روش‌های صادرات کالا در بازرگانی الین

در این روش، شخص خود باید در کشور مورد نظر بازاریابی انجام دهد و خریداران مناسب را پیدا کند. پس از آن نیز مذاکرات لازم را انجام دهد و بر سر قیمت و روش حمل و نقل، با مشتری خود به توافق برسد. البته دقت داشته باشید که در این مرحله، ریزه کاری‌ها و اصطلاحات خاصی وجود دارد که تجار باید به درستی با آن‌ها آشنایی داشته باشند. همچنین برخی مراحل دیگر نیز در این زمینه وجود دارد که شامل نقل و انتقال ارز و تبادلات بین بانکی، ثبت سفارش، گرفتن کارت بازرگانی و … می‌شود.

مزایای صادرات به صورت مستقیم

هر یک از روش‌های مرسوم صادرات کالا  دارای مزایا و معایب خاص خود است که برای انتخاب میان آن‌ها، باید حتما آن‌ها را بشناسید. از جمله مهم‌ترین مزایای صادرات با روش مستقیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کسب سود بیشتر: با استفاده از این روش، دیگر پای واسطه‌ای در میان نیست و همین امر نیز سبب می‌شود تا حاشیه سود شما بالاتر برود
  • ایجاد ارتباطات تجاری: یکی دیگر از مزایای صادرات به صورت مستقیم، این است که شما می‌توانید به مرور زمان دست به شبکه سازی بکنید. بدین ترتیب، شما می‌توانید پس از گذشت مدتی با افراد مهم داخلی و یا خارجی در زمینه صادرات آشنایی پیدا کنید
  • یادگیری صفر تا صد صادرات: اگر شما از میان روش‌های مرسوم صادرات کالا روش مستقیم را انتخاب کنید، باید صفر تا صد آن را خودتان انجام دهید. مطمئنا در مراتب اولیه نیاز به مشاور و یا همراه دارید اما پس از مدتی، به راحتی می‌توانید با صفر تا صد صادرات آشنا شوید
  • برندسازی: در روش صادرات به صورت مستقیم، گروه‌ها و افراد به صورت مستقیم با برند و محصولات شما آشنا می‎شوند. به همین دلیل، در صورتی که بتوانید محصولات و یا خدمات با کیفیت و مناسب را ارائه دهید، می‌توانید اقدام به برندسازی در کشور مقصد کنید

مزایا و معایب روش‌های مرسوم صادرات کالا را بهتری بشناسید | بازرگانی الین

معایب صادرات به صورت مستقیم

همانطور که بیان شد، روش‌های مرسوم صادرات کالا دارای معایبی هم هستند که برای انتخاب یکی از آن‌ها، باید معایب آن را هم بدانید. در ادامه مهم‌ترین معایب صادرات به صورت مستقیم را بیان می‌کنیم.

  • صرف وقت و هزینه‌های بیشتر: این روش سود بیشتری را به همراه دارد اما با توجه به این که تمام کارها به عهده شما است، مطمئنا باید وقت و هزینه‌های بیشتری را برای آن صرف کنید
  • اخذ مجوزهای قانونی: یکی دیگر از معایب صادرات کالا به صورت مستقیم، اخذ مجوزهای لازم مانند کارت بازرگانی است که دردسرهای خاص خودش را دارد و می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد
  • دردسرهای بیشتر: همانطور که قطعا تا به اینجا متوجه شدید، این روش دردسرهای بیشتری را دارد و علاوه بر مواردی که بیان شد، ممکن است شما موظف به انجام کارهای اضافه دیگری نیز شوید

صادرات به صورت غیر مستقیم

یکی دیگر از روش‌های مرسوم صادرات کالا صادر کردن محصولات به صورت غیر مستقیم است. این روش دقیقا برعکس روش صادرات به صورت مستقیم است و کالاها با استفاده از یک واسطه، به کشورهای مقصد صادر می‎شوند. این واسطه‌ها می‌توانند شرکت‌های مدیریت صادرات، شرکت‌های بازاریابی بین المللی یا حتی یک یا چند بازرگان حرفه‌ای در این زمینه باشند.

در این روش شما با استفاده از عقد قرارداد، تمام یا بخش از صادرات کالاهای مورد نظر خود را به این اشخاص واگذار می‌کنید. در مقابل، شرکت و یا اشخاصی که این امر را بر عهده گرفته‌اند، بخشی از سود صادرات کالاهای شما به به عنوان حق الزحمه برمی‌دارند.

آشنایی با روش صادرات کالا به صورت غیر مستقیم در بازرگانی الین

معمولا این روش مناسب مجموعه‌هایی است که حجم کالاهای تولید آن‌ها آنچنان بالا نبوده و اختصاص دادن یک بخش مجزا به همراه نیروی کاری برای صادرات کالا، برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد. همچنین لازم به ذکر است که مزایای و معایب این روش نیز دقیقا برعکس روش قبلی است.

با بازرگانی الین، به درستی وارد عرصه صادرات شوید

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی روش‌های مرسوم صادرات کالا همراه شما بودیم. صادرات دارای روش‌های مختلفی است که انتخاب میان آن‌ها می‌تواند با توجه به شرایط شما متفاوت باشد. البته باید این نکته را هم به یاد داشته باشید که این روش‌ها، می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار و سودآوری شما داشته باشد، بنابراین در زمان انتخاب میان آن‌ها،  باید دقت زیادی داشته باشید. اگر هم در این زمینه مشکلی داشتید، می‌توانید از مشاوره‌های کارشناسان ما کمک بگیرید تا بتوانید به آمادگی کامل، وارد عرصه صادرات کالا شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا