بازرگانی الین

واردات موتور برق | آشنایی با عمده کشورهای واردکننده موتور برق و شرایط آن

بررسی نکات مهم برای واردات موتور برق در بازرگانی الین

موتور برق، هر آنچه که باید برای وارد این کالا بدانید

موتور برق یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در صنعت، کشاورزی، مصارف خانگی و … است. این نوع از دستگاه‌ها، انرژی مکانیکی که با مصرف سوخت تولید می‎شود را تبدیل به انرژی الکتریکی می‌کنند و برای مواقعی که نیاز به برق شهری باشد و دسترسی به آن ممکن نباشد، می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به همین امر، ظرفیت‌های بسیار زیادی در بازار ایران دارد که می‌تواند سودآوری بسیار خوبی را برای تجار  داشته باشد. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که واردات موتور برق نکات خاصی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

واردات موتور برق

نکات مهم برای واردات موتور برق

موتور برق‌ها در انواع مختلفی تولید می‎شوند و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها خاصی هستند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید وارد عرصه واردات این کالاها شوید، باید با انواع آن‌ها آشنایی داشته باشید و نیازهای بازار ایران را بدانید تا بتوانید مدل‌های مناسب را خریداری و وارد کشور کنید. البته در زمینه واردات این کالاها، نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که باید با تمامی آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید سودآوری خود را افزایش دهید.

تامین کننده و یا تولید کننده

یکی از موارد بسیار مهم در زمینه واردات موتور برق شناخت بازار کشور خارجی و بهترین تولید کنندگان و تامین کنندگان آن کشور است. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیر فراوانی بر روی تجارت شما داشته باشد. به عنوان مثال، در کشور چین، تولید کنندگان مانند قارچ رشد می‌کنند اما تمامی آن‌ها، اعتبار لازم را ندارند و نمی‌توانند وعده‌های خود را عملی کنند. به همین دلیل، شما باید در بازار کشور مورد نظر خود به خوبی تحقیق کنید و چند تولید کننده و یا تامین کننده را برای خود انتخاب  کنید. سپس مدارک و قیمت‌هایی که ارائه می‌دهند را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین را میان آن‌ها انتخاب کنید. همچنین حتما سعی کنید بدون واسطه با آن‌ها در ارتباط باشید، زیرا با این کار می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را با قیمتی کمتر و در زمانی سریع‌تر خریداری کنید.

آشنایی با شرایط واردات موتور برق در بازرگانی الین

شناخت مدل‌های موتور برق

همانطور که در بخش‌های قبلی بیان شد، موتور برق‌ها در انواع مختلفی دسته بندی می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. به عنوان مثال، موتور برق‌ها با توجه به نوع سوخت خود در دسته‌های بنزینی، دیزلی و برق سوز تقسیم بندی می‎شود.

در میان این انواع، موتورهای بنزینی بیشترین کاربرد را دارند و دلیل آن نیز نوع سوخت مصرفی، قابلیت حمل و نقل، قطعات یدکی و سرویس و نگهداری راحت است. البته موتور برق‌ها در انواع مختلفی دسته بندی می‎شود، به همین دلیل، باید به خوبی در زمینه آن‌ها تحقیق کنید و بدانید که در بازه زمانی مورد نظر شما، کدام یک از انواع آن‌ها در بازار کم است و از همان وارد کنید. البته خرید انواع موتور برق‌ها، به برند تولید کننده آن نیز بستگی دارد. به همین دلیل، باید برندهای آن را نیز بشناسید.

ترخیص موتور برق از گمرک

یکی از مراحل بسیار مهم در زمینه واردات موتور برق ترخیص کردن آن‌ها از گمرک است. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و مدت زمان آن نیز بستگی به میزان تجربه شما و میزان آگاهی شما از مراحل مختلف آن دارد. به طوری که اگر مراحل آن را به درستی طی نکنید، ممکن است ترخیص کالاها تا ماه‌ها طول بکشد.

راهنمای ترخیص موتور برق از گمرک در بازردگانی الین

یکی از اصلی‌ترین موارد در زمینه ترخیص موتور برق‌ها از گمرک، آشنایی با کد تعرفه این محصولات است. همانطور که می‌دانید، وزارت صمت برای تمامی کالاهای وارداتی و یا صادراتی، کد یکتایی تعیین کرده است که این کد نشان دهنده حقوق گمرکی، نوع کالا و موارد دیگر است.

آشنایی با این کد می‌تواند کمک بسیار زیادی در زمینه ترخیص موتور برق از گمرک به شما بکند. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص انواع دستگاه‌هایی که با موتورهای برق کار می‌کنند، در ردیف‌های 8414، 8510 و 8711 می‌باشند. به طور کلی، از انواع موتور برق‌های وارداتی به داخل ایران، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • موتور برق‌های کمپین
  • موتور برق‌های خانگی قابل حمل
  • موتور برق‌های صنعتی قابل حمل
  • موتور برق‌های آماده بکار خانگی
  • تنظیم کننده ولتاژ موتور برق
  • باک موتور برق
  • موتورهای ژنراتور گازی
  • موتور ژنراتور بنزینی
  • موتورهای ژنراتور گازوئیلی و …

واردات موتور برق و اصلی‌ترین کشورهای عرضه کننده این کالا

یکی دیگر از مواردی که در زمینه واردات موتور برق اهمیت بسیار زیادی دارد، شناسایی بهترین کشورهای تولید کننده این دستگاه‌ها است. امروزه بهترین کشورها در این زمینه، آلمان، ژاپن، کره، چین، آمریکا و … می‌باشد. البته معمولا بیشتر این محصولات از چین وارد می‎شوند زیرا برندهای موجود در این کشور، محصولات خود را علاوه بر کیفیت خوب، با قیمت مناسبی نیز ارائه می‌کنند که این امر اهمیت بسیار زیادی دارد.

روش‌های حمل و نقل برای واردات موتور برق

یکی از مراحل بسیار  مهم در زمینه واردات موتور برق آشنایی با روش‌های حمل و نقل است. به طور کلی، حمل و نقل کالاها را می‌توان در انواع دریایی، هوایی و زمینی دسته بندی کرد. انتخاب میان این روش‌ها، به موارد بسیار زیادی بستگی دارد و می‌تواند با توجه به کشور مبدا، نوع کالا و  موارد دیگر، متفاوت باشد. اما نکته‌ای که در این زمینه می‌تواند اهمیت دو چندانی داشته باشد، اصطلاحات موجود در این روش‌ها است. به عنوان مثال، در زمینه حمل و نقل کالا، اصطلاحاتی به نام اینکوترمز وجود دارد که می‌تواند خط و مشی انتقال کالاها و همچنین وظیفه خریدار و فروشنده را مشخص کند.

آشنایی با روش‌های حمل و نقل در واردات کالا

  با بازرگانی الین، به بهترین شکل تجارت کنید

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی نکات و روش‌های واردات موتور برق همراه شما بودیم. موتور برق یکی از تجهیزات صنعتی بسیار مهم است و از کشورهای مختلفی وارد بازار ایران می‎شود تا بتوانید نیازهای داخلی را برطرف کند. واردات این محصولات می‌تواند سودآوری بسیار زیادی برای تجار داشته باشد به همین دلیل، افراد بسیار زیادی قصد دارند وارد این عرصه شوند، اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه گام بردارید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما استفاده کنید تا به خوبی برای پستی و بلندی‌های این تجارت بین المللی آشنا شوید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا