بازرگانی الین

حداقل سرمایه برای واردات از چین

حداقل سرمایه برای واردات از چین

حداقل سرمایه برای واردات از چین؛ شناخت کم هزینه‌ترین راه‌ها

با داغ شدن بازار واردات به ایران عده زیادی به فکر ورود به این تجارت افتاده‌اند و در نتیجه سوالات مختلفی برایشان پیش آمده است که یکی از مهمترین آنها این است که چگونه عددی را به عنوان حداقل سرمایه برای واردات از چین به ایران تخمین بزنیم. پاسخ به این سوال نیز کار ساده‌ای نیست و باید جنبه‌های مختلفی را در فرآیند واردات، بررسی کنیم و با توجه به حوزه محصولی که می‌خواهیم به بازار آن ورود کنیم، عددی حداقلی را برای شروع این فعالیت تخمین بزنیم.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

اگر می‌خواهید به طور کاربردی با هزینه‌های جاری در فرآیند واردات آشنا شوید و بفهمید که چگونه باید حداقل هزینه برای واردات را تخمین بزنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب قصد داریم در انتهای بررسی این هزینه‌ها، یک محصول واقعی را به عنوان مثال عملی بررسی کنیم و به یک عدد حدودی برای حداقل سرمایه برای واردات از چین برسیم.

هزینه‌های سفر به چین

شما اگر بخواهید به عنوان یک تاجر به چین سفر کنید و از کارخانه‌های تولیدی آنجا بازدید به عمل آورید، لازم است که ابتدا یک بلیط رفت و برگشت هواپیما خریداری کنید و یک هتل ارزان قیمت را در یکی از شهرهای تولیدی این کشور رزرو کنید. علاوه بر این‌ها نیاز دارید که یک مترجم را برای چند روز در اختیار داشته باشید و دستمزد او را نیز باید بپردازید. اگر هزینه‌های خورد و خوراک این چند روز را هم به موارد قبلی اضافه کنیم، حدودا باید مبلغ 100 میلیون تومان بپردازید که پول زیادی محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه :  پرسودترین کالاهای وارداتی از چین | شناخت 5 محصول پرسود برای واردات

حداقل سرمایه برای واردات از چین

راه جایگزین برای اینکه بتوانید با حداقل سرمایه برای واردات از چین، این تجارت را شروع کنید این است که از راه دور و به وسیله اینترنت با تولید کنندگان چینی ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید به جای صرف هزینه‌های گزاف سفر حضوری، سایت‌های عمده فروشی مانند آمازون بیزنس، علی بابا یا تائوبائو را باز کنید و هر کالایی که دلتان می‌خواهد را سرچ کنید و با تامین کنندگان مختلف آن مذاکره کنید. در این روش شما احتیاج کمتری هم به مترجم دارید و می‌توانید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید.

هزینه‌های بسته بندی و ارسال بار

روش‌هاش مختلفی هم برای بسته بندی و هم برای ارسال بار از چین به ایران وجود دارد که البته هزینه‌های متفاوتی نیز دارند. شما برای اینکه کمترین هزینه را برای ارسال بار خود بپردازید لازم است به این نکات توجه کنید: در مرحله انتخاب محصول سعی کنید به سراغ کالاهایی بروید که حجم آنها از یک جعبه کفش بیشتر نباشد. این موضوع باعث می‌شود که در زمان بسته بندی و ارسال محموله، حجم کلی سفارش عمده شما بزرگ نباشد و هزینه کمتری بابت آن بپردازید.

شما با حداقل سرمایه برای واردات از چین بهتر است از روش دریایی بار خود را از چین ارسال کنید. در این روش شما باید محموله خود را درون یک کانتینر اجاره‌ای داخل کشتی بگذارید ولی برای کاهش بیشتر هزینه‌تان در این مرحله پیشنهاد می‌کنیم که از کانتینرهای اشتراکی استفاده کنید. در این روش بار شما در کنار بار افراد دیگری درون یک کانتینر قرار می‌گیرد و اگر بار آن افراد توقیف شود، سفارش شما نیز همراه آنها توقیف می‌شود. این روش با وجود ریسک بالا اما صرفه‌جویی خوبی از لحاظ مالی برایتان دارد.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

مطالعه قوانین و پرداخت کمتر مالیات

به منظور شروع تجارت با حداقل سرمایه برای واردات از چین، حتما به خاطر داشته باشید که قبل از نهایی کردن سفارش و پرداخت پول به حساب طرف چینی، قوانین مالیاتی و گمرکی ایران را مطالعه کنید و از وارد کردن اجناسی که تعرفه مالیاتی بالایی دارند، خودداری کنید. علاوه بر این هزینه‌های جداگانه اداره گمرک مرزی را نیز برای خدمات مختلفی مانند ترخیص بار، انبارداری، هزینه کارگر و… را نیز به طور حدودی محاسبه کنید تا تخمین درست‌تری در انتها داشته باشید. پیشنهاد ما برای کاهش هزینه‌های گمرکی این است که برای ترخیص بارتان تاخیر نداشته باشید و همچنین از کالاهایی که تحت شرایط خاص نگهداری می‌شوند (مانند بعضی از کالاهای فاسد شدنی) خریداری نکنید تا اداره گمرک نیز پول بیشتری بابت نگهداری از آن از شما دریافت نکند.

پیشنهاد مطالعه :  بهترین شرکت بازرگانی

مثال عملی برای تخمین هزینه واردات

برای درک بهتر حداقل سرمایه برای واردات از چین، می‌خواهیم هزینه واردات یک قهوه جوش از چین به ایران را محاسبه کنیم. اگر از روش اینترنتی برای پیدا کردن محصول و فروشنده آن در چین استفاده کنیم، می‌توانیم به سایت Alibaba.com مراجعه کنیم و قهوه جوش ارزان قیمت زیر را ببینیم. قیمت اعلام شده توسط فروشنده برای سفارشات کوچک (1 تا 100 عدد) 45.75 دلار است.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

در این مثال برای تخمین حداقل سرمایه برای واردات از چین، اگر شما قصد وارد کردن 100 عدد از این قهوه جوش‌ها را داشته باشید می‌توانید با پرداخت 4575 دلار، سفارش خود را ثبت کنید و طبق زمان اعلام شده توسط تامین کننده، 35 روز طول می‌کشد تا سفارش شما آماده ارسال شود. بعد از آماده شدن، کم هزینه‌ترین راه ارسال محصول را انتخاب می‌کنید وسفارش شما تقریبا یک ماه بعد به دستتان خواهد رسید. اگر هزینه‌های گمرک، مالیات و ارسال را به مبلغ خود کالا اضافه کنیم، چیزی حدود 150 میلیون تومان بپردازید. البته لازم است دوباره بگوییم که شما می‌توانید کالاهای دیگری را پیدا کنید که قیمت پایین‌تری دارند و همچنین می‌توانید تعداد کمتری از آن را سفارش دهید تا هزینه نهایی‌تان کاهش یابد.

با حداقل سرمایه برای واردات از چین از بازرگانی الین مشورت بگیرید

در انتهای این مطلب باید به شما بگوییم که اگر سرمایه کوچکی دارید و می‌خواهید واردات از چین را آغاز کنید، حتما با مسئولین مجرب بازرگانی الین مشورت کنید. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این شرکت معتبر، کم هزینه‌ترین کالاهای مورد نظرتان را از چین وارد کرده و در بازار ایران به فروش برسانید.

3.5 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیوا قادری
شیوا قادری
7 ماه قبل

اطلاعاتتون واقعا کامل بود ممنون از مقاله خوبتون،
ولی من داشتم یه رپورتاژ میخوندم، نوشته بود واردات از دبی میتونه هزینه کمتری داشته باشه به دلیل هزینه کمتری که برای حمل و نقل میافته، اگه اشتباه نکنم توی اقتصاد آفرین نوشته بود. خواستم از یه سایت تخصصی بپرسم ببینم به نظرم شما هم این موضوع درسته؟
ممنون میشم پاسخ بدید 3>

پارسا خوشدل
مدیر
7 ماه قبل
پاسخ به  شیوا قادری

سلام خانم قادری وقتتون بخیر
برای اطلاع از این مورد لطفا با شماره های مجموعه تماس بگیرید، کارشناسان ما شما رو راهنمایی می‌کنند.

پیمایش به بالا