بازرگانی الین

روش واردات کالا و نکاتی که باید در مورد آن بدانید | بازرگانی الین

روش واردات کالا | برای واردات کالا چه باید کرد؟ نکاتی که باید در این زمینه بدانید

واردات کالا و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

واردات کالا، اگرچه از جمله تجارت‌های پرسود به شمار می‌رود اما به طور کلی دارای مراحل، فرایندها و نکات ریز و درشت بسیار زیادی است که هر کدام از آن‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همین امر نیز سبب شده تا واردات کالا نیازمند آموزش‌هایی در این زمینه شود. در این مطلب، قصد داریم نکات مهم و روش واردات کالا را بیان کنیم.

روش واردات کالا و نکاتی که باید در مورد آن بدانید | بازرگانی الین

برای واردات کالا از کجا شروع کنیم؟

تجارت، همواره به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط‌های بین المللی و یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد در تمامی جوامع شناخته شده است. به طور کلی، واردات یکی از بال‌های اصلی تجارت بین المللی است و برای طی کردن آن، باید در هر کشوری فرایند‌های خاصی انجام شود.

آشنایی با این فرایند‌ها،  یکی از مهم‌ترین مراحل در روش واردات کالا است. معمولا بخش‌های اقتصادی دولت، به طور سالانه، نیازهای کشور را مشخص می‌کنند و با توجه به آن‌‌ها، سیاست‌هایی را در مورد تعرفه گذاری و … تعیین می‌کنند. تجار نیز می‌توانند با استفاده از توان و  پتانسیلی که در اختیار دارند، برای واردات این کالاها اقدام کنند و در ادامه آن‌ها را در کشور عرضه کنند.

نکات مهم برای شروع واردات

همانطور که بیان شد، واردات کالا دارای فرآیندهای مختلفی است که هر کدام از آن‌ها، حساسیت‌های خاص خود را دارند. به همین دلیل، در صورتی که می‌خواهید وارد این عرصه شوید، باید با تمامی ریزه کاری آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید تجارتی پرسود داشته باشید. در ادامه نکات مهم روش واردات کالا را بیان می‌کنیم.

قوانین واردات کالا را بدانید

یکی از نکات بسیار مهم که قبل از آشنایی با روش واردات کالا باید به طور کلی آن را بدانید، آشنایی با قوانین این امر است. امور بازرگانی نیاز مبرم به اطلاع از قوانین دارد. مخصوصا آن که قوانین و مقررات این حوزه متناسب با نیازهای روز و با توجه به اتفاقات مختلف به روزرسانی می‎شوند. البته برخی از قوانین نیز به صورت پایه هستند و برخی دیگر تنها شامل آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های اجرایی هستند.

آشنایی با قوانین واردات کالا در بازرگانی الین

اطلاع از قوانین می‌تواند کمک بسیار زیادی به تجار بکند و نگذارد تا افراد درگیر پرونده‌های حقوقی بین المللی شوند. یک وارد کننده نه تنها باید با قوانین کلی و پایه‌ای آشنایی کامل داشته باشد، بلکه باید تمامی تغییرات و جزئی در آیین نامه‌ها را هم بداند. در ادامه مهم‌ترین قوانین در زمینه واردات کالا را بیان می‌کنیم.

  • قانون مقررات صادرات و واردات
  • آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات
  • قانون آیین نامه امور گمرکی
  • کتاب مقررات صادرات و واردات
  • بخش نامه‌های اجرایی

آشنایی کامل با مراحل واردات کالا داشته باشید

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در زمینه تجارت بین المللی، آشنایی کامل تجار با مراحل اصلی و روش واردات کالا است. در واقع این امر یکی از دغدغه‌های اصلی تجار تازه وارد نیز به حساب می‌آید. آشنایی با این مراحل، باعث می‎‌شود تا تجار و بازرگانان بتوانند با دید بسیار بهتر و آسان‌تری وارد عرصه واردات کالا شوند. در ادامه مهم‌ترین مراحل این امر را به زبانی ساده بیان می‌کنیم.

دریافت کارت بازرگانی

کارت بازرگانی به عنوان اولین مرحله برای ورود به عرصه واردات کالا به شمار می‌رود. به همین دلیل، تمامی افرادی که می‌خواهند برای اولین بار وارد این عرصه شوند، باید قبل از هر اقدامی، ابتدا برای اخذ این کارت اقدام کنند. در غیر این صورت، نمی‌توانند اقدام به واردات کالاهای مورد نظر خود کنند.

آشنایی با مراحل و روش واردات کالا در بازرگانی الین

البته لازم به ذکر است که این کارت مزایای بسیار زیادی دارد که حتی برخی از آن‌ها برای غیر از انجام صادرات و یا واردات است. دقت داشته باشید که صدور کارت بازرگانی از طریق وزارت صمت و اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد. این مدرک دارای انواع مختلفی است و می‌توان آن را در دو دسته حقوقی و حقیقی نیز دسته بندی کرد.

بازاریابی در کشور هدف

بازاریابی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل در روش واردات کالا است، به طوری که می‌تواند میزان کسب در آمد شما را چندین برابر کند. برای این امر، شما ابتدا باید ببینید که چه کالاهایی در کشور مورد نظر خود مورد نیاز است و تولید کمتری دارد و یا به طور کل تولید نمی‎شود. سپس باید بتوانید با استفاده از روش‌های مختلف، بازاریابی کنید و بستری مناسب را برای فروش آن کالاها ایجاد کنید.

انتخاب حوزه فعالیت و کالاهای مورد نظر

گام بعدی در ورود به عرصه بازرگانی و روش واردات کالا انتخاب حوزه فعالیتی می‌باشد. زمینه و حوزه فعالیتی، می‌تواند به چند روش مختلف انتخاب شود. به عنوان مثال، برخی از بازرگانان، ممکن است با یک کشور خاص آشنایی بسیار خوبی داشته باشند و صرفا بخواهند با همان کشور تجارت داشته باشند.

این دسته از افراد، معمولا به دلیل ارتباط‌هایی که در این کشورها دارند، اقدام به واردات انواع کالاها می‌کنند. اما برخی از افراد دیگر نیز هستند که صرفا در خصوص واردات یک محصول، از نقاط مختلف جهان فعالیت دارند. این که کدام یک از این روش‌ها را انتخاب کنید، به شما و سابقه فعالیت‌های تجاری شما بستگی دارد. اما به طور کلی، بهتر است هر یک از تجار یک یا چند حوزه مشخص را برای خود مشخص کنند تا بخواهند انواع کالاها را به صورت پراکنده وارد کنند.

پس از آن، باید شما بتوانید تامین کننده خود را در کشور و یا کشورهای مورد نظر پیدا کنید و با آن‌ها وارد مذاکره شوید. برای این کار باید با قوانین آن کشور به خوبی آشنایی داشته باشید و زبان کشور مورد نظر خود را هم بدانید.

درخواست ارسال پیش فاکتور و ثبت سفارش

پس از این که مراحل فوق را طی کردید، باید به سراغ توافقات اولیه بروید و از فروشنده خود تقاضای پیش فاکتور کنید. پروفرما یا همان پیش فاکتور، یکی از فرایندهای بسیار مهم در روش واردات کالا است و بعدها نیز با استفاده از آن، می‌توانید سفارشات خود را ثبت کنید. البته باید دقت داشته باشید، که این پیش فاکتور باید به صورت کامل آماده شده باشد و تمامی اطلاعات محصولات مورد نظر در آن نوشته شده  باشد.

حمل و نقل و ترخیص کالا

یکی دیگر از مراحل بسیار مهم در زمان واردات کالا، انتخاب روشی مناسب برای حمل آن‌ها به ایران است. انتخاب روش حمل و نقل، با توجه به شرایط تاجر، موقعیت جغرافیایی کشور مبدا و همچنین نوع کالاها تعیین می‎شود. البته دقت داشته باشید که در این مرحله، تجار باید تسلط بالایی به قوانین اینکوترمز داشته باشند.

هر آنچه که باید در مورد انواع روش واردات کالا بدانید | بازرگانی الین

با بازرگانی الین، تجارتی پرسود داشته باشید

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی نکات مهم و همچنین روش واردات کالا همراه شما بودیم. واردات دارای قوانین و فرایندهای بسیار خاصی است که آشنایی با آن‌ها، می‌تواند تضمین کننده تجارت بین المللی بازرگانان باشد. برای آشنایی بیشتر با این قوانین و تمامی نکات مهم برای واردات و یا صادرات کالا، می‌توانید به کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، تجارتی پرسود داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا