بازرگانی الین

واردات اکسسوری از چین

واردات اکسسوری از چین

در سال‌های اخیر، چین جایگاه اول را در تولید جهانی محصولات اکسسوری به خود اختصاص داده است. برای هر صاحب کسب و کار، خرید اکسسوری از چین می‌تواند سود بسیار خوبی داشته باشد. هر چند واردات اکسسوری از چین مقرون به صرفه است، اما تحقیق قبل از شروع این تصمیم‌گیری ضروری است. در این مقاله قصد داریم به صفر تا صد واردات اکسسوری از چین بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چین و واردات اکسسوری

چین کشوری پیشرو در تولید محصولات اکسسوری است. کارخانه‌های بسیاری در چین در این زمینه فعال هستند و 70 درصد نیاز جهان در این زمینه را تامین می‌کنند. پوشاک و اکسسوری یکی از محبوب‌ترین اقلامی است که از چین وارد می‌شود. علاوه بر این طیف گسترده‌ای این محصولات در چین، آنها دارای کیفیت خوب و قیمت نسبتا پایینی می‌باشد. هنگام واردات اکسسوری از چین، باید به تعرفه‌های گمرکی، مناطق تولید، انطباق و نمایشگاه‌های تجاری توجه کنید. علاوه بر این برای کسب سود بالاتر باید تولیدکننده‌هایی بیابید که محصولات را با کیفیت بالا و قیمت ارزان به صورت عمده به فروش می‌رسانند.

چه نوع اکسسوری از چین ‌می توانید تهیه کنید؟

چین کشوری است که امروزه بزرگترین صادرکننده اکسسوری در جهان است. اکسسوری‌هایی که چین تولید می‌کند

دارای طبقه بندی‌های گسترده‌ای هستند، شما می‌توانید برای واردات زیورآلات از چین و همچنین لوازم جانبی بافتنی، جواهرات، کفش، کیف، چتر، کیف پول، کراوات، کلاه، کمربند، ساعت و غیره اقدام کنید. چین به عنوان قطب تولید جهان، تولیدکنندگان زیادی دارد که طیف گسترده‌ای از اکسسوری را با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهند. محبوب‌ترین محصولات عبارتند از:

  • حلقه
  • گردنبند
  • دستبند
  • کیف پول/ کیف کارت و..
  • روسری
  • عینک آفتابی
  • لوازم جانبی مو
  • لوازم جانبی چرمی (کمربند، کیف پول و …)

چگونه تولیدکنندگان اکسسوری در چین را بیابیم؟

سه روش اصلی برای جستجوی تامین کنندگان وجود دارد: آنلاین (در پلتفرم‌هایی مانند علی بابا، منابع جهانی و ساخت چین )، در بازارهای عمده فروشی و یا در طول نمایشگاه‌های تجاری، که بعدا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مناطق تولید اکسسوری در چین

بزرگترین مناطق تولیدی اکسسوری شامل استان‌های زیر است:

  • ژجیانگ
  • گوانگ دونگ
  • جیانگسو
  • فوجیان
پیشنهاد مطالعه :  واردات نخ از چین

مناطق عمده تولید نساجی شامل گوانگژو (استان گوانگدونگ) و منطقه Keqiao در Shaoxing (استان ژجیانگ) است. قابل توجه‌ترین تعداد تولید کنندگان اکسسوری را می‌توان در ونژو (ژجیانگ) یافت.

همچنین می‌توانید تولیدکنندگان اکسسوری را در بازارهای عمده فروشی جستجو کنید که بزرگترین آنها در شهرهای چینگدائو، ییوو و گوانگژو واقع شده‌اند.

 

نمایشگاه‌های اکسسوری در چین

نمایشگاه‌های تجاری می‌توانند فرصتی عالی برای آشنایی حضوری با تولیدکنندگان و پیشنهادات آنها باشند. تعداد زیادی از فروشندگان اکسسوری در نمایشگاه‌های مد زیر وجود دارد:

–       نمایشگاه بین‌المللی مد چین (CHIC): این نمایشگاه یکی بزرگترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه مد حرفه‌ای آسیا می‌باشد. محل برگزاری آن مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های ملی، شانگهای است.

–       نمایشگاه پارچه پوشاک Intertextile شانگهای: محل برگزاری این نمایشگاه در مرگز نمایشگاه و همایش ملی شانگهای می‌باشد. این مجموعه بزرگترین نمایشگاه جهانی پارچه و اکسسوری در جهان می‌باشد.

–       نمایشگاه تمام چرم چین (ACLE): محل برگزاری این نمایشگاه در مرکز نمایشگاه بین‌المللی جدید شانگهای (SNIEC) است.این مجموعه پیشرو در محصولات چرمی در چین است.

–       نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهرات و جواهرات چین:یکی از نمایشگاه‌های مهم جواهرات در شرق چین نه تنها جواهرات مد (یشم، مروارید، سنگ‌های قیمتی و غیره) بلکه اکسسوری مانند ساعت، سگک، روسری و غیره را نیز پوشش می‌دهد. محل برگزاری این نمایشگاه در مرکز همایش و نمایشگاه شنژن می‌باشد.

نمایشگاه کفش و چرم – گوانگژو، نمایشگاه کانتون،نمایشگاه بین‌المللی جواهرات هنگ کنگ، نمایشگاه بین‌المللی مد نینگبو، از دیگر نمایشگاه‌های اکسسوری در چین می‌باشند.

 

مزایای واردات اکسسوری از چین چیست؟

اگر می‌خواهید برای واردات اکسسوری از چین اقدام کنید، تصمیم بسیار مناسبی است. محصولاتی که از چین آورده می‌شود مزایای زیادی را برای فروشنده فراهم می‌کند. در ادامه بیشتر با مزایای ورادات اکسسوری از چین آشنا می‌شویم:

  • شما می‌توانید با فروش اکسسوری‌هایی که از چین به صورت عمده خریداری می‌کنید، محصولاتی با هزینه تولید پایین تامین و سود بالایی کسب کنید.
  • شما این شانس را دارید که محصولات تولید شده با نیروی کار کم را با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری به فروش برسانید.
  • می توانید محصولاتی را که برای کسب و کار شما جذاب هستند را با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری به صورت عمده به فروش برسانید.
  • چین، که زنجیره تامین شرکت‌های بین‌المللی را تشکیل می‌دهد، فروش محصولات را برای شما آسان‌تر می‌کند.
  • محصولاتی که از چین می‌آورید مزیت رشد و توسعه کسب و کار شما را دارند.

 

واردات اکسسوری به ایران

به محض اینکه کالای شما به بندر ورودی در ایران رسید، باید مدارک واردات لازم را ظرف پنج روز ثبت کنید. مدارک شامل موارد زیر است:

  • فاکتور تجاری صادر شده توسط فروشنده
  • لیست بسته بندی شامل اطلاعات مهم در مورد حمل و نقل
  • گواهی مبدا
  • اوراق قرضه گمرکی
  • مدارک کتبی قرارداد حمل و نقل ( بارنامه، B/L برای حمل و نقل دریایی یا بارنامه هوایی AWB برای حمل و نقل هوایی)
  • مانیفست ورود
پیشنهاد مطالعه :  حقایق تجاری آمریکا و چین

این پایان لیست نیست. برای حمل و نقل دریایی از چین ، شما همچنین باید پرونده امنیتی واردات را ثبت کنید. این یک الزام برای تمام کالاهای دریایی وارد شده به کشور است.

انطباق اکسسوری در کشور

برخی از اکسسوری ممکن است در دسته لباس قرار بگیرند؛ با این حال، اکثر لوازم جانبی مانند کلاه، دستکش، جواهرات، لوازم جانبی مو و غیره مشمول قوانین انطباق کمتر سختگیرانه هستند.

همه این محصولات باید با استانداردهای ورود کالا در کشور مطابقت داشته باشند. برای مثال،کالاها ساخته شده از جنس فلزات سنگین در دسته بندی محصولات خاص قرار می‌گیرد. از این رو سطوح نیکل، سرب، کادمیوم، جیوه و فتالات در مورد جواهرات بسیار مهم هستند. اگر یک محصول معین حاوی مقادیر بیش از حد مواد خطرناک باشد، باید به صراحت روی برچسب هشدار ذکر شود. تنها راه برای اطمینان از انطباق با مواد از طریق آزمایش آزمایشگاهی است، زیرا کالاهای منبع ممکن است به طور خاص برای بازار کشور تولید نشوند.

علاوه بر این، برچسب داشتن محصولات بسیار دارای اهمیت است. ادعاهای گمراه‌کننده در مورد مواد ممنوع است. برای مثال مصرف کنندگان باید اطلاعاتی در مورد اینکه آیا یک محصول از چرم اصل، چرم مصنوعی و غیره ساخته شده است یا خیر، در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

قوانین سختگیرانه‌ای در مورد محصولات کودکان، از جمله اکسسوری اعمال می‌شود. به یاد داشته باشید که همه محصولات باید دارای برچسب کشور مبدا باشند.

 

فرآیند ورود اکسسوری از چین چگونه است؟

 

فرآیند واردکردن اکسسوری از چین به شرح زیر است:

–       ابتدا باید مشخص کنید که چه محصولی راچه مقدار و چه زمانی می‌خواهید بیاورید.

–       شما باید شرکت‌هایی را پیدا کنید که بتوانید به طور رسمی در مورد مسائلی مانند قیمت محصول، زمان تحویل، شرایط پرداخت و استانداردهای کیفیت با آنها صحبت کنید.

–       برای ارزیابی کیفیت محصولاتی که به صورت عمده فروشی وارد می‌کنید، باید از آنها شماره تماس درخواست کنید.

–       در صورت داشتن شرایط مناسب پس از درخواست نمونه پیش تولید، باید توافقات لازم را به صورت رسمی انجام دهید.

–       شما باید فرآیند کنترل کیفیت محصولات را با تماس مکرر با تامین‌کننده محصول دنبال کنید.

–       با برنامه‌ریزی مدیریت حمل و نقل با تامین‌کننده، باید از هرگونه مشکلی برای ورود از چین به کشور جلوگیری کنید.

–       شما باید سیاست‌های گمرکی را به روز دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که قرار است وارد کشور شوند از گمرک تاییدیه دریافت می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه :  ترخیص هوایی بار

–       تنظیم کامل اظهارنامه گمرکی، اظهارنامه مالیاتی واردات و سایر مدارک لازم باعث تسریع در ورود محصولات به کشور می‌شود.

–       برای اینکه محصولاتی که مدارک رسمی آنها تایید شده است، وارد مرحله ذخیره‌سازی و توزیع شوند، باید سفارشات خود را به صورت تخصصی انجام دهید.

–       بسته به تغییرات فصلی، ممکن است در فرآیند تحویل محصول تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

 

زمان ارسال محصولات از چین چقدر است؟

فرآیند ارسال محصولات از چین به ایران با توجه به محتوای محصول متفاوت است. می‌توان گفت محصولاتی که به راحتی معامله می‌شوند به طور متوسط 20 روز دیگر به دستشان می‌رسد. با این حال، تولید انبوه محصولات، کمیت محصول و رویدادهای دوره‌ای ممکن است روند حمل و نقل را تغییر دهد. با توجه به شرایط کاری شرکت تامین‌کننده و مشکلات غیرمنتظره، فرآیند ارسال ممکن است تا 45 روز طول بکشد.

 

آیا برای اکسسوری که از چین آورده شده‌اند، عوارض گمرکی پرداخت می‌شود؟

برای واردات کالا از چین عوارض گمرکی پرداخت می‌شود. قبل از ورود محصولات خود به کشور باید از پرداخت عوارض گمرکی اطمینان حاصل کنید.تعرفه گمرکی محصولاتی که می‌آورید با توجه به نوع محصول، کشور مبدا و جدول تعرفه گمرکی به روز می‌شود. از آنجایی که ارزش تعرفه ممکن است در طول سال تغییر کند، توصیه می‌شود قبل از آوردن محصول، نگاهی به اطلاعات اعلام شده توسط وزارتخانه بیندازید.

اگر می‌خواهید محصولاتی را از چین بیاورید، می‌توانید واضح‌ترین اطلاعات در مورد عوارض گمرکی را از گمرکات منطقه خود دریافت کنید. همچنین دسترسی به اطلاعات کامل و به روز در مورد رویه‌های گمرکی در وب سایت رسمی وزارت گمرک و تجارت امکان‌پذیر است.

جمع بندی

هنگامی که می‌خواهید محصولات مختلفی را از چین برای مقاصد تجاری وارد کنید، در این فرآیند باید به جزئیات زیادی توجه کرد. ابتدا باید تحقیقات بازار انجام دهید. بسته به تحقیقاتی که انجام می‌دهید، آوردن محصولاتی که تقاضای بالایی دارند برای شما آسان‌تر خواهد بود. در کنار این اطلاعات باید به چند نکته مهم اشاره کرد.

  • شما می‌توانید با یافتن یک تامین‌کننده قابل اعتماد محصولات را به صورت حرفه‌ای تهیه کنید.
  • در مرحله پرداخت و تحویل باید با تامین کنندگان رسمی فعال تماس بگیرید.
  • کار با شرکت‌های با تجربه در مرحله گمرک و پشتیبانی لجستیک می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند.
  • هر قدمی را که برای آوردن محصولات از چین برمی دارید، آن را مستند و رسمی کنید.
  • باید مراقب باشید محصولاتی که می‌خواهید به صورت عمده بیاورید در حین حمل و نقل خطری نداشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا