بازرگانی الین

واردات قطعات الکترونیکی از چین

واردات قطعات الکترونیکی از چین

از جمله مهمترین کالاهای حوزه واردات از چین، قطعات الکترونیکی می باشند. اگر در سطح بین المللی کمی بررسی کنید متوجه خواهید شد که چین مهمترین صادر کننده قطعات الکترونیکی به ایران است. خرید قطعات الکترونیک از چین دلایل گوناگونی دارد و نمی‌توانیم فقط یک پارامتر را به عنوان مزیت این کار بیان کنیم. قیمت کالاهای الکترونیکی در چین مناسب است و واردات آنها برای وارد کننده سود گزافی به همراه خواهد داشت.

البته اکثر محصولاتی که در کشور چین طراحی و تولید می‌شوند، استانداردهای خاصی دارند و کیفیت آنها مورد تایید می‌باشد. اگر به دنبال واردات قطعات الکترونیکی از چین هستید باید این را بدانید که مسیری سخت و پرپیچ و خم پیش روی شما قرار داده شده است. برای اینکه در این مسیر دچار مشکل نشوید اول باید نقشه راه خودتان را مشخص نمایید.

چرا سراغ واردات قطعات الکترونیکی از چین برویم؟

طبیعتاً بالا بودن حجم واردات قطعات الکترونیکی از چین برای شما هم سوال برانگیز خواهد بود. یقیناً دوست دارید بدانید که چرا باید حجم زیادی از این محصولات به وسیله چین برای ایران تامین می گردد. برای روشن شدن موضوع دلایل صادرات قطعات الکترونیکی از چین به ایران را خدمتتان بررسی خواهیم کرد:

  1. قطعات الکترونیکی در بسیاری از کاربردهای روزمره زندگی مثل حمل و نقل، ارتباطات، پزشکی، آموزش، سرگرمی و… نقش کلیدی دارند. به همین دلیل تامین آنها برای کشور بزرگی مثل ایران کار سختی خواهد بود. کشورهایی مثل چین به دلیل وضعیت اقتصادی و صنعتی خوبی که دارند بهترین گزینه برای تامین این محصولات هستند.
  2. چین یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان است و روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با ایران دارد.شما به راحتی می‌توانید در این کشور قطعات الکترونیکی مورد نیاز خودتان را با پایین‌ترین هزینه دریافت نمایید.
  3. قطعات الکترونیکی در چین با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند و کیفیت بالاتری نسبت به تجهیزات داخلی ایران دارند.
  4. با توجه به اینکه تولید کنندگان بسیار زیادی در کشور چین برای ساخت قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کنند امکان خرید عمده آنها برای شما وجود خواهد داشت.
پیشنهاد مطالعه :  بهترین کالاها برای واردات از چین | چه کالایی وارد کنیم تا سود بیشتری کسب کنیم

واردات لوازم الکترونیکی از چین در چند مرحله انجام می‌شود؟

برای واردات لوازم الکترونیکی از چین باید مراحل مختلفی را دنبال کنید. آشنایی با این مراحل به خاطر آنکه در هنگام انتقال کالا از چین به ایران دچار مشکل نشوید ضروری است. برخی از مهمترین مراحل انتقال لوازم الکترونیکی به ایران از مبدا چین را خدمتتان بیان خواهیم کرد.

سفارش خرید قطعات الکترونیکی

برای خرید قطعات الکترونیکی از چین اولین کاری که باید انجام دهید ثبت سفارش این محصولات است. شما باید تولید کنندگان مختلف چین در زمینه قطعات الکترونیکی را شناسایی کرده و بهترین آنها را انتخاب کنید. سپس باید با آن شرکت ارتباط بگیرید و در مورد قطعاتی که می‌تواند برای شما تامین کند مذاکراتی داشته باشید. سعی کنید تیم مذاکره کننده قدرتمندی را برای واردات قطعات الکترونیکی به کار گیرید. در مورد استانداردهای قانونی لوازم الکترونیکی در ایران باید با طرف مقابل مشورت داشته باشید و نهایتاً محصولاتی را خریداری کنید که قیمت مناسبی داشته باشند. قیمت قطعات الکترونیکی که قرار است از چین خریداری کنید باید کمتر از قطعاتی باشند که داخل ایران به فروش می‌رسند.

انتخاب شرکت و مسیر حمل و نقل کالا 

دومین چیزی که هنگام خرید قطعات الکترونیک از چین باید به آن دقت داشته باشید انتخاب شرکت حمل و نقل و مسیر مناسب برای انتقال کالا است. البته مجبور نیستید سراغ شرکت‌های حمل و نقل کالا بروید. خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید اما باید به پروسه سخت آن فکر کنید. به همین دلیل اکثر تاجران سعی می‌کنند با شرکت‌های حمل و نقل برای انتقال محصولات خود به توافق برسند.

اگر دنبال این شرکت‌ها هستید سعی کنید گزینه‌هایی را بررسی نمایید که کاملاً معتبر و قابل اعتماد باشند. پس از انتخاب شرکت حمل و نقل کالا باید مسیر حرکت محموله خودتان را هم انتخاب نمایید. با توجه به اینکه قرار است قطعات الکترونیکی را از چین بخرید امکان انتقال هوایی، دریایی و زمینی را خواهید داشت. بر اساس شرایط اقتصادی و زمانی که برای انتقال کالا در نظر گرفته‌اید می‌توانید بهترین مسیر را انتخاب کنید.

شناخت قوانین

در انتقال قطعات الکترونیکی از کشور چین به ایران باید قوانین هر دو کشور را به خوبی بررسی کنید. کشور چین قرار نیست قوانین تجاری مشابه با ایران داشته باشد. اولین چیزی که باید خیلی خوب بررسی کنید پروتکل ارسال کالا از مبدا است.

شما باید قوانین مالیاتی چین را بشناسید و بدانید که برای عبور محصولات از گمرک این کشور چقدر متحمل هزینه خواهید شد. پس از شناخت قوانین کافی است سراغ محصولاتی بروید که مالیات کمتری داشته باشند و حاشیه سود خوبی برای شما فراهم کنند. ضمناً در تنظیم قرارداد خود با شرکت چینی حتماً تمامی مفاد را دقیق بررسی کنید و اجازه کلاهبرداری به طرف مقابل ندهید.

پیشنهاد مطالعه :  واردات ابزارآلات | یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد و تأمین قطعه در کشور

تشریفات گمرکی ایران

یکی از سخت‌ترین مراحلی که در انتقال کالا پیش روی شما خواهد بود تشریفات گمرکی ایران است. برای واردات قطعات الکترونیکی شما باید محصول خودتان را از گمرک عبور دهید. اگر اخبار اقتصادی را دنبال کنید احتمالاً متوجه می‌شوید که یکی از مشکلات بزرگ تاجران همین تشریفات گمرکی هستند. برای عبور قطعات الکترونیکی از گمرک لازم است مدارک مختلفی را تامین نمایید. از جمله این مدارک می‌توانیم به بارنامه، قبض انبار، اظهارنامه، فاکتور فروشنده و… اشاره داشته باشیم. پس از اینکه مدارک خودتان را تکمیل کردید باید سراغ قسمت‌های مختلف گمرک بروید و اجازه ترخیص کالا را از آنها دریافت نمایید.

ابتدا باید هزینه‌های گمرک را پرداخت کنید تا زمانی که رسید پرداخت را نداشته باشید نمی‌توانید سراغ مراحل بعدی بروید. پس از اینکه هزینه‌های مالیاتی گمرک را پرداخت نمودید لازم است سراغ قسمت بازرسی بروید. ممکن است بخش بازرسی گمرک ایراداتی به محموله شما وارد کند. مثلاً ممکن است در مورد کیفیت محصولات به برخی از واردات شما ایراداتی وارد نماید. بهتر است از قبل تمامی استانداردها را رعایت کرده و طبق پروتکل داخلی محصول را خریداری نموده باشید. تا زمانی که ایرادات بازرسی را برطرف نکنید اجازه خروج کالا از گمرک را دریافت نخواهید کرد.

برای عبور کالا از گمرک چقدر باید هزینه پرداخت نماییم؟

یکی از مسائلی که وارد کننده قطعات الکترونیکی از چین باید نسبت به آن اطلاعات کاملی داشته باشد مسئله هزینه گمرک است. تعرفه گمرکی برای واردات قطعات الکترونیکی عدد ثابتی نیست و همیشه در حال تغییر می‌باشد.

مثلاً ممکن است برای وارد کردن خازن حداکثر ۵ درصد تعرفه از شما درخواست شود. با این حال اگر بخواهید محصول دیگری را وارد کنید ممکن است حتی تا ۲۰ درصد تعرفه از شما درخواست گردد. قیمت کالا، جنس قطعه الکترونیکی، کمیاب بودن آن در بازار و ارزش محصول روی هزینه گمرک تاثیر مستقیم دارند. ضمناً اینکه کشور چین تولید کننده محصولات مد نظر شما است هم در تعرفه واردات تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 چه قطعاتی را نمی‌توانیم به کشور وارد کنیم؟

یکی از موضوعات دیگری که در واردات لوازم الکترونیکی از چین باید نسبت به آن اطلاعات خوبی داشته باشید محدودیت‌هایی است که در این زمینه وجود دارند. به طور کلی شما نمی‌توانید سراغ قطعات الکترونیکی بروید که برخی فلزات و مواد خاص در تولید آنها مورد استفاده قرار گرفته باشند. محصولاتی که در آنها از موادی مثل سرب، کادمیوم، جیوه، دیبوتیل فتالات، بنزیل بوتیل فتالات و… استفاده شده باشد امکان ورود به ایران را نخواهند داشت. حتماً هنگام خرید قطعات الکترونیکی دقت داشته باشید که محصولاتی را تهیه نکنید که این مواد را داشته باشند. آنها خطرساز هستند و ورودشان به کشور کاملاً ممنوع می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه :  اعتبار اسنادی | آشنایی با راه‌های استفاده از اعتبارات اسنادی در انجام معاملات

کدام قطعات الکترونیکی را برای واردات به ایران انتخاب کنیم؟

در واردات قطعات الکترونیکی از چین دست شما کاملاً باز خواهد بود. با این حال اگر می‌خواهید سراغ محصولاتی بروید که سود بیشتری برای شما داشته باشند، می‌توانیم چند گزینه خدمتتان معرفی کنیم. معمولاً بردهای الکترونیکی در ایران طرفداران زیادی دارند و اگر بتوانید آنها را به کشور وارد کنید سود خوبی کسب خواهید کرد. ترانسفورماتور یکی دیگر از محصولاتی است که می‌تواند سود خوبی را در بازار داخلی برای شما به همراه داشته باشد.

معمولا در کشور ما تولیدات آی سی به صورت ضعیف انجام می‌شود و نیاز شدیدی به این محصول وجود دارد. کاربردهای کابل برق در ایران بسیار زیاد هستند و اگر بتوانید آنها را از چین وارد کنید می‌توانید سود خوبی کسب نمایید. پرینترهای سه بعدی، مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال و ترانزیستور از دیگر قطعاتی هستند که توصیه می‌کنیم روی آنها سرمایه‌گذاری داشته باشید. کلاً هر محصولی که در ایران تولید ضعیفی داشته یا قیمت آن بالا باشد گزینه خوبی برای وارد کردن از چین خواهد بود.

برای ورود قطعات الکترونیکی از چین چقدر سرمایه نیاز داریم؟

برخی فکر می‌کنند واردات قطعات الکترونیکی از مبدا چین نیاز به سرمایه زیادی دارد. اگر در انتخاب شرکت های وارد کننده قطعات الکترونیکی از چین کمی حساسیت به خرج دهید و بهترین گزینه‌ها را پیدا کنید می‌توانید با سرمایه کمی محصولات زیادی را از چین وارد نمایید. ضمناً لزومی ندارد که در اولین محموله حجم زیادی از قطعات الکترونیکی را به کشور وارد کنید. شما باید با حجم کمی کار خودتان را آغاز نمایید و آرام آرام محموله‌ها را گسترش دهید.

البته سعی کنید تا جایی که می‌توانید قطعات پرسود را به ایران وارد نمایید. اگر سراغ محصولاتی بروید که اختلاف قیمت زیادی با داخل نداشته باشند نمی‌توانید روی آنها برای سودآوری زیاد حساب باز کنید. موفقیت شما در تجارت قطعات الکترونیک فقط وابسته به عملکرد خودتان خواهد بود. سعی کنید بهترین تصمیمات را بگیرید و با بودجه‌ای که در اختیار دارید مناسب‌ترین قطعات الکترونیکی را وارد کشور نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا