بازرگانی الین

واردات لاستیک از چین

واردات لاستیک از چین

لاستیک از جمله آن محصولاتی است که نیاز وارداتی شدیدی دارد. با وجود آنکه تولیدات لاستیک در کشور خودمان نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته اما به دلیل تقاضای بسیار زیادی که برای این محصول وجود دارد باید لاستیک از کشورهای دیگر هم وارد گردد. با توجه به روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی که بین ایران و چین وجود دارد طبیعتاً بهترین مسیر برای واردات لاستیک از همین کشور آسیایی است.

برای واردات لاستیک از چین شما باید به موارد متعددی توجه داشته باشید و قوانین این کار را به خوبی یاد بگیرید. شما باید مراحل واردات لاستیک را فرا بگیرید و بر اساس آنها محصول مورد نیاز خودتان را به کشور تزریق نمایید. با کمک اطلاعاتی که خدمتتان بیان خواهیم کرد خیلی سریع‌تر و در زمان مناسب می‌توانید لاستیک‌ها را به کشور وارد نمایید.

 

مهمترین قوانین در حوزه واردات لاستیک از چین

برای واردات لاستیک از چین اول باید قوانینی که در این زمینه وجود دارند را بشناسید. مهم‌ترین قوانینی که برای واردات کالا از چین لازم است با آنها آشنا شوید عبارتند از:

  • تعرفه و عوارض گمرک:در گام اول باید تعرفه‌ها و عوارض گمرکی که جهت ورود لاستیک‌های چینی به کشور لازم است پرداخت نمایید را بشناسید. بخش عمده هزینه واردات محصول به کشور شامل همین تعرفه و عوارض گمرکی می‌شود و برای تقسیم مناسب بودجه خودتان حتماً باید در ارزیابی آنها دقیق عمل کنید.
  • استاندارد کیفی:لاستیک‌هایی که قرار است از مبدا چین به ایران وارد شوند باید دارای استاندارد کیفی خاصی باشند. استاندارد آنها را موسسه‌ای تحت عنوان ISIRI یا به عبارت بهتر موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مشخص می‌کند. این استاندارد نشان می‌دهد که محصولات وارد شده به کشور دارای کیفیت مناسبی هستند.
  • مجوز: برای آنکه اجازه خروج لاستیک‌ها را از گمرک دریافت کنید باید مجوزهای دیگری را ارائه نمایید. با توجه به اینکه محصولات شما به وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود حتماً پیگیری نمایید که آیا نیاز به مجوز خاصی از این وزارتخانه خواهید داشت یا خیر.
  • مستندات:همانند هر فرایند قانونی دیگری در کشور برای واردات لاستیک از چین هم باید اسناد گوناگونی را آماده نمایید. از جمله این اسناد می‌توانیم به فاکتور تجاری، بارنامه، مجوزهای واردات و … اشاره کنیم.
پیشنهاد مطالعه :  کالاهای پرفروش وارداتی | معرفی 6 محصول پرفروش برای واردات از چین

برای واردات لاستیک از چین لازم است چه مراحلی را پشت سر بگذاریم؟

برای واردات لاستیک از چین به ایران لازم است مراحل گوناگونی را پشت سر بگذارید. با نحوه واردات لاستیک از چین بیشتر آشنا می‌شویم:

  • در مرحله اول باید یک تولید کننده قابل اعتماد در کشور چین شناسایی نمایید. حتماً در انتخاب تولید یا تامین کننده لاستیکچینی تحقیقات وسیعی داشته باشید و به هر کسی اعتماد نکنید. محصولی که می‌خرید باید کیفیت خوبی داشته باشد و مورد تایید سازمان‌های داخلی قرار گیرد. در واقع به طور کلی اگر محصول مورد نظر شما کیفیت نداشته باشد نمی‌توانید سود خوبی از فروش آن به دست آورید.
  • ثبت سفارشدومین مرحله‌ای است که برای خرید و واردات لاستیک از چین باید انجام دهید. باید ارتباط خوبی با فروشنده برقرار کنید و در مورد شرایط و ضوابط توافقنامه حساسیت نشان دهید. تمامی جزئیات فروش و انتقال کالا باید در قرارداد شما درج شده باشد.
  • در مرحله بعدی لازم است بهترین روش را جهت حمل و نقل لاستیک‌ها از چین به ایران انتخاب نمایید. خودتان می‌توانید فرایند حمل و نقل را انجام دهید اما بهتر است آن را به یک شرکت قابل اعتماد حمل کالا واگذار کنید. با توجه به اینکه تمامی مسیرهای دریایی، هوایی و زمینی بین ایران و چین وجود دارند می‌توانید بهترین مسیر را برای انتقال کالا برگزینید.
  • پس از اینکه لاستیک‌های مورد نظر شما به گمرک ایران وارد شدند باید مراحل و تشریفات ترخیص کالا را پشت سر بگذارید. گمرک معمولاً اسناد گوناگونی مثل فاکتور تجاری، بارنامه یا قبض راه هوایی را از شما درخواست می‌کند.همچنین همانگونه که گفتیم لازم است تمامی تعرفه‌ها و عوارض گمرکی را پرداخت نمایید.
  • پس از اینکه تمامی تشریفات قانونی را پشت سر گذاشتید و هزینه‌ها را پرداخت نمودید به مرحله کنترل کیفیت می‌رسید. لاستیک‌های وارداتی شما باید با استانداردهای کیفیت تعیین شده مطابقت داشته باشند.به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً سراغ لاستیک‌هایی بروید که از کیفیت خوبی برخوردار باشند و برای شما دردسرساز نشوند.

چرا سراغ واردات لاستیک از چین برویم؟

شاید اینکه خرید لاستیک از چین مورد توجه وارد کنندگان ایرانی قرار گرفته برای شما کمی سوال برانگیز باشد. طبیعتاً دوست دارید بدانید که دلیل حجم بالای واردات لاستیک به ایران از مبدا چین چه مواردی هستند. مهمترین مزایای خرید لاستیک از چین را خدمتتان بیان می‌نماییم:

  • هزینه:شاید کمی عجیب باشد ولی کشور چین لاستیک‌هایی را تولید می‌کند که بعضاً هزینه خرید آنها از لاستیک‌های داخلی کمتر می‌شود. از طرفی محصولات چینی از لحاظ کیفیت در شرایط بهتری هستند و خرید آنها می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند.
  • تنوع:در کشور چین انواع مختلفی از لاستیک‌ها مثل لاستیک خودرو، صنعتی و پزشکی تولید می‌شوند. طبیعتاً در بازار چین شما حق انتخاب بیشتری دارید و می‌توانید سراغ گزینه‌های متعددی بروید.
  • رقابت: وقتی شما محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب به کشور وارد کنید در رقابت با دیگران احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت.مخصوصاً اگر حاضر شوید قیمت محصولات خودتان را کمی پایین بیاورید و حجم بیشتری از آنها را به فروش بگذارید.
  • سرعت:کشور چین تولید کنندگان بسیار زیادی در زمینه لاستیک دارد. به همین دلیل محصولاتی که شما سفارش می‌دهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ایران ارسال می‌گردند. در واقع درگیر اتلاف وقت نخواهید شد و خیلی سریع می‌توانید محصول خودتان را به بازار تزریق کنید.
پیشنهاد مطالعه :  واردات کالا از روسیه | بررسی قوانین و روش‌های معاملات بین المللی با تجار روسیه

برای واردات لاستیک از چین با چه چالش‌هایی مواجه خواهیم شد؟

برای اینکه هنگام واردات لاستیک خودرو از چین دچار مشکل نشوید بهتر است چالش‌های موجود در این کار را بهتر بشناسید. مهمترین چالش‌های واردات و ترخیص لاستیک از چین به صورت زیر هستند:

  • قطعاً ارتباط با تامین کنندگان چینی کار دشواری با شما خواهد بود.هم تفاوت زبانی بین دو طرف وجود دارد و هم فرهنگ‌ها همخوانی ندارند. در این شرایط لازم است حتماً با یک مترجم متخصص در حوزه بازرگانی همکاری نمایید.
  • استانداردهایی که سازمانISIRI تعیین می‌کند ممکن است با استانداردهای کشور چین در تضاد باشند. به همین دلیل حتماً قبل از خرید محصولات تحقیقات کافی را در مورد استانداردهای تولید کننده داشته باشید و آنها را با استانداردهای داخلی تطبیق دهید.
  • در پیش بینی زمان ترخیص کالا از گمرک همیشه کمی تاخیر را مد نظر قرار دهید.به دلایل گوناگون ممکن است گمرک محموله شما را دیرتر بازرسی کند یا به آن ایرادی وارد نماید. در این شرایط همه چیز طبق پیش‌بینی شما نخواهد بود و برای ترخیص کالا باید زمان بیشتری در نظر بگیرید.
  • در انتخاب وسایل حمل و نقل کالا دقت زیادی داشته باشید. سراغ افرادی بروید که در این کار متخصص باشند و محموله شما را صحیح به مقصد برسانند. ترجیحاً سراغ افرادی بروید که هزینه منصفانه بگیرند و کاملاً قابل اعتماد باشند.

هنگام خرید لاستیک‌های چینی روی چه مواردی حساسیت نشان دهیم؟

در واردات لاستیک چینی روی چندین پارامتر باید حساس باشید تا بتوانید بهترین گزینه‌ها را خریداری نمایید. فاکتورهای زیر به شما کمک می‌کنند تا بهترین محصول را وارد کشور کنید:

  • عمر: حتما بررسی کنید که لاستیک‌های خریداری شده چقدر عمر می‌کنند. به طور متوسط لاستیک‌ها باید بین ۴ تا ۷ سال عمر داشته باشند. طول عمر لاستیک‌ها را می‌توانید بر اساس یک عدد ۴ رقمی درج شده روی آنها مشاهده نمایید.
  • کارکرد:افرادی که تا به حال لاستیک‌های زیادی خریداری کرده‌اند به خوبی می‌دانند که کارکرد این محصولات بسیار مهم است. بهترین لاستیک‌های موجود در جهان حداکثر ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند.
  • استاندارد عاج: عاج هر لاستیک لازم است طبق استاندارد خاصی طراحی شود. در صورتی که استاندارد در تولید عاج رعایت نشده باشد محصول امکان ترخیص پیدا نخواهد کرد.
  • ابعاد:طبیعتاً ابعاد لاستیک بستگی به این دارد که بخواهید از آن برای چه کاربردی بهره ببرید. سعی کنید لاستیک‌هایی را بخرید که در بازار ایران بیشتر مورد نیاز باشند.
  • قیمت:طبیعتاً در خرید هر محصولی باید روی قیمت حساس باشید. قیمت لاستیک‌های چینی باید از محصولات داخلی کمتر باشند تا برای شما سود رسانی کنند.
پیشنهاد مطالعه :  مجوزهای لازم برای واردات | با این مجوزها واردات قانونی را تجربه کنید

واردات کالا از چین چقدر برای ما سودآور خواهد بود؟

در مورد سود خالص خرید لاستیک از چین شرایط برای همه یکسان نیست. در واقع خلاقیت تجاری وارد کننده لاستیک چینی تعیین کننده این موضوع خواهد بود. با این حال توجه به چند ویژگی کمک می‌کند تا سود بیشتری از واردات لاستیک چینی به دست آورید. اول از همه باید تلاش کنید هزینه‌های خودتان را تا حد امکان کاهش دهید. البته نباید برای کاهش هزینه‌ها کیفیت را فدا کنید. سعی کنید بیشتر هزینه‌های پیرامونی انتقال کالا را کاهش دهید تا سود بهتری نصیب شما شود.

همچنین باید دنبال ایجاد رقابت در بازار داخلی باشید. اگر روی تجارت خودتان مدیریت خوبی داشته باشید، به راحتی می‌توانید بازار داخلی را در دست گرفته و سهم بیشتری از آن نصیب خودتان کنید. ضمناً در واردات محصول از چین انعطاف داشته باشید. قرار نیست فقط روی یک محصول خاص سرمایه‌گذاری کنید و بر اساس شرایط بازار می‌توانید سراغ لاستیک‌های دیگری هم در بازار چین بروید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا