بازرگانی الین

بررسی نکات مهم برای واردات سمپاش در بازرگانی الین

واردات سمپاش | راهنمای صفر تا صد خرید و حمل و نقل کالاها به ایران

سمپاش، از مهم‌ترین اقلام وارداتی به ایران

سمپاش‌های عموما از ادوات کشاورزی هستند و شامل مدل‌ها و سایزهای مختلف، با جنس‌های متفاوت هستند. عمده سمپاش‌های موجود در بازار ایران، به صورت وارداتی هستند و از کشورهایی مانند چین، ترکیه، آلمان و … وارد می‎شوند. سمپاش‌ها معمولا با توجه به نوع مصارفی که دارند، به صورت دستی، موتوری و … هستند. واردات سمپاش سال‌هاست که مورد استقبال مصرف کنندگان و کشاورزان قرار گرفته‌اند. واردات این محصولات، مانند کالاهای دیگر دارای شرایط خاصی هستند و در صورتی که بخواهید وارد این عرصه شوید، باید با کد ترخیص و بسیاری نکات دیگر آشنایی داشته باشید تا بتوانید تجارتی پرسود داشته باشید. در ادامه قصد داریم نکات مهم واردات این محصولات را بررسی کنیم.

بررسی نکات مهم برای واردات سمپاش در بازرگانی الین

انواع سمپاش‌های وارداتی به ایران

همانطور که می‌دانید، سمپاش‌ها در انواع مختلفی تولید می‎شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. به طور کلی، سمپاش‌ها را می‌تواند با توجه به نوع کاربری آن‌ها، در انواع سمپاش‌های زراعی و باغی تقسیم بندی کرد. البته در زمینه مکانیزم کاری نیز دسته بندی‌هایی برای سمپاش‌ها وجود دارد. به همین دلیل، بهتر است قبل از ورود به عرصه واردات این محصولات، به خوبی با انواع آن‌ها آشنایی داشته باشید و در زمان خرید آن‌ها از تولید کنندگان خارجی، به خوبی ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید. در ادامه انواع سمپاش‌های وارداتی را معرفی می‌کنیم.

  • سمپاش میکرونر پشتی
  • سمپاش تلمبه‌ای ساده و یا دستی
  • سمپاشی کتابی اهرمی پشتی
  • سمپاشی پشتی موتوری لانس دار
  • سمپاشی فرغونی
  • سمپاش زنبه‌ای
  • سمپاش پشت تراکتور بوم دار و …
پیشنهاد مطالعه :  واردات یراق آلات کابینت از چین | دریافت مشاوره در بازرگانی الین

آشنایی با انواع سمپاش‌های وارداتی

نکات مهم برای واردات سمپاش

موارد بسیار زیادی می‌تواند در زمینه واردات سمپاش در تجارت شما تاثیرگذار باشد و آن را به سمت موفقیت پیش ببرد. البته باید دقت داشته باشید که عدم رعایت این نکات، می‌تواند به کلی تجارت شما را نابود کند. به همین دلیل، بهتر است با تمامی این نکات آشنایی داشته باشید تا به مشکلی در این زمینه برنخورید. در ادامه قصد داریم برخی از نکات مهم برای واردات این  کالاها را بررسی کنیم.

بررسی کیفیت سمپاش‌ها

سمپاش به عنوان یکی از تجهیزات بسیار مهم در صنایع کشاورزی است و کاربردهای بسیار زیادی نیز در این زمینه دارد. به همین دلیل، مناسب بودن کیفیت آن‌ها می‌تواند در روند کار کشاورزی تاثیرگذار باشد. معمولا تجار برای این که بتوانند کیفیت محصولات مورد نظر خود را بررسی کنند، ابتدا یک نمونه از محصول برند انتخاب شده را با خود سفارش می‌دهند و کیفیت آن را ارزیابی می‌کنند. سپس در صورت مطلوب بودن، سفارش خود را در سامانه مشخص شده از طرف آن برند درج می‌کنند تا بر سر قیمت به توافقات لازم برسند.

نکات مهم برای واردات سمپاش در بازرگانی الین

پیدا کردن تولید کننده و یا تامین کننده

یکی دیگر از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در زمینه واردات سمپاش دارد، پیدا کردن یک تولید کننده و یا تامین کننده مناسب است. امروزه مجموعه‌های بسیار زیادی در زمینه فروش سمپاش‌ها به صورت عمده فعالیت می‌کنند اما تمامی آن‌ها اعتبار لازم را ندارند و نمی‌توانند وعده‌های خود را به درستی انجام دهند. به همین دلیل، باید در این زمینه به خوبی تحقیق کنید و فرد یا مجموعه‌ای را انتخاب کنید که بتواند علاوه بر ارائه دادن محصولاتی با کیفیت، قیمت مناسبی را نیز به شما ارائه دهند.

واردات سمپاش و ترخیص آن‌ها از گمرک

یکی از اصلی‌ترین مراحل واردات کالا، ترخیص آن‌ها از گمرک است. این مرحله حساسیت‌های بسیار زیادی دارد و نیازمند داشتن تجربه بسیار زیادی است. زیرا در صورتی که کوچک‌ترین اشتباهی در زمان انجام مراحل آن انجام دهید، ممکن است ترخیص کالای شما چندین ماه طول بکشد. به همین دلیل، بسیاری از تجار این مرحله را به یک فرد متخصص و یا یک مجموعه بازرگانی می‌سپارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن کالای مورد نظر آن‌ها ترخیص شود.

پیشنهاد مطالعه :  واردات پارچه | آشنایی با روش‌های واردات انواع پارچه از کشور چین

البته به طور کلی، اگر می‎خواهید وارد عرصه واردات سمپاش شوید، باید تمامی مراحل واردات کالا را بدانید تا در این زمینه به مشکلی برنخورید. یکی از پیش نیازها برای ترخیص کالا از گمرک، شناسایی کد گمرکی آن است. سمپاش ( برای کشاورزی و باغبانی ) مشمول ردیف 84248100 هستند که دارای 8 درصد حقوق ورودی و 6 درصد مالیات است. برای واردات این محصولات، لازم است تا به همراه پروفروم یا پیش فاکتور، در سامانه ثبت سفارش نیز مراجعه کنید.

روش‌های واردات سمپاش

امروزه روش‌های بسیار زیادی برای حمل و نقل کالاهای وارداتی به ایران وجود دارد که باید با تمامی آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید. معمولا انتخاب میان این روش‌ها، به موارد مختلفی می‌تواند بستگی داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع کالاها، کشور مبدا، میزان زمانی که شما فرصت دارید تا کالاها به دستتان برسد و … اشاره کرد.

بررسی روش‌های حمل و نقل واردات کالا

البته باید در نظر داشته باشید که در زمینه حمل و نقل کالاها، اصطلاحی نیز وجود دارد به نام اینکوترمز که نشان دهنده مسئولیت‌های فروشنده و خریدار و شخصی است که بارها را بیمه می‌کند. انتخاب میان اینکوترمزها، در زمان عقد قرارداد و با توجه به شرایط هر دو طرف انجام می‎شود. دقت داشته باشید که این اصطلاحات مسئولیت‌هایی را برای شما به همراه دارد. به همین دلیل، باید کاملا با ان‌ها آشنایی داشته باشید، زیرا ممکن است شما را درگیر مسائل حقوقی بین المللی کند.

با راهنمایی‌های بازرگانی الین، تجارتی پرسود داشته باشید

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی نکات و روش‌های واردات سمپاش همراه شما بودیم. سمپاش یکی از عمده ادوات کشاورزی است که وارد ایران می‎شود. البته واردات این محصول دارای شرایط خاصی است که بخشی از آن‌ها را در این مطلب بیان کردیم. اگر می‌خواهید وارد این عرصه شوید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه :  واردات شناور از چین
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا