بازرگانی الین

واردات خط تولید از چین

میزان واردات خط تولید از کشور چین به ایران در سالیان گذشته رشد عجیب و غریبی داشته است. شاید با افزایش واردات خط تولید از چین شما هم نسبت به خرید آن تمایل پیدا کرده باشید. البته برای افرادی که با خط تولید آشنا نیستند خوب است توضیح کوتاهی در مورد این محصولات دهیم. خطوط تولید در واقع همان دستگاه‌هایی هستند که محصولات مختلف را آماده می‌سازند.

با داشتن خط تولید می‌توانید محصولاتی را ایجاد کرده و از کنار آنها سودآوری داشته باشید. به همین دلیل است که میزان واردات خط تولید از مبدا چین نسبت به گذشته رشد پیدا کرده است. قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا با مزایای واردات خط تولید از چین آشنا شویم.

چرا از چین خط تولید وارد کنیم؟

همانگونه که عرض کردیم اولین چیزی که در مورد واردات از چین به ایران باید بررسی نماییم دلایل این کار می‌باشد. مهمترین مزایای واردات خط تولید چینی عبارتند از:

  • با خرید یک خط تولید از چین و وارد کردن آن به کشور می‌توانید یک واحد تولیدی کوچک یا بزرگ ایجاد نمایید.این خط تولید نه تنها امکان کسب درآمد برای شما را فراهم خواهد کرد بلکه به اشتغال زایی افراد دیگر هم منجر خواهد شد.
  • با وجود آنکه خطوط تولید می‌توانند منجر به اشتغال زایی افراد زیادی شوند اما نیاز به نیروی کار تخصصی ندارند. این خطوط کاربری آسانی داشته و فقط کافی است مواد اولیهبه آنها وارد شوند تا فرایند تولید محصول را به صورت اتوماتیک انجام دهند.
  • شما می‌توانید خطوط تولید را از داخل کشور یا کشورهای دیگر هم تامین کنید اما باید به هزینه آن هم توجه داشته باشید.بدون شک خطوط تولیدی که از کشور چین به ایران وارد می‌کنید قیمت مناسبی دارند و فشار اقتصادی زیادی به شما وارد نخواهند کرد.

بیشتر کدام خطوط تولید به ایران صادر می‌شوند؟

صادرات خطوط تولید از چین به ایران تقریباً در تمامی زمینه‌ها انجام می‌پذیرد. با این حال معمولا چند خط تولید محبوبیت بیشتری بین ایرانیان دارند که آنها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • میوه خشک کن:با توجه به اینکه دستگاه‌های میوه خشک کن قابلیت ایجاد کسب و کار خانگی را دارند استفاده از آنها در ایران به شدت محبوب شده است. نکته جالب این است که نه تنها تولید محصول با این دستگاه در داخل کشور سودآور است بلکه می‌توانید روی صادرات آن هم حساب باز کنید.
  • عسل:یکی از جذاب‌ترین کسب و کارهایی که می‌توانید در ایران سراغ آن بروید تولید عسل است. برای این منظور خطوط تولید را از کشور چین خریداری کرده و آنها را به ایران وارد کنید.
  • آب معدنی:کارآفرینان ایرانی به شدت روی تولید آب معدنی یا آشامیدنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دلیل آن هم ضعیت بد آب آشامیدنی بسیاری از نقاط ایران می‌باشد. شما می‌توانید برای این کار خطوط تولید مناسبی را از کشور چین وارد نمایید.
پیشنهاد مطالعه :  واردات قطعات الکترونیکی از چین

آموزش واردات از چین

برای اینکه در زمینه واردات خط تولید فعالیت داشته باشید اول باید آموزش واردات از چین را فرا بگیرید. برای واردات خطوط تولید از کشور چین لازم است چندین مرحله متفاوت را پشت سر بگذارید تا این کار را بدون مشکل تمام کنید. با مراحل ورود خط تولید از چین به ایران بیشتر آشنا خواهیم شد.

خرید خط تولید

اولین اقدامی که طبیعتاً برای ورود خط تولید از چین باید انجام دهید خرید این محصول می‌باشد. برای این هدف حتماً ابتدا باید تحقیق و بررسی کاملی داشته باشید. می‌توانید سراغ کارشناسانی بروید که در حوزه چین فعالیت دارند و اطلاعات خوبی می‌توانند در اختیار شما بگذارند. پس از آنکه یک تولید کننده جذاب را پیدا کردید سریعتر با آن کانکت شوید و اطلاعات مورد نیاز را از او دریافت نمایید. اطلاعاتی که می‌گیرید مربوط به نحوه تولید محصول، استانداردهای رعایت شده در آن، مواد اولیه، قیمت و… می‌توانند باشند.

انتقال خط تولید

پس از اینکه تولید کننده را پیدا کردید و ثبت سفارش را انجام دادید می‌توانید سراغ انتقال خط تولید بروید.  معمولاً وارد کنندگان هر محصولی انتقال کالاهای خود را به یک شرکت حمل و نقل واگذار می‌کنند. با این حال هیچ محدودیتی وجود ندارد که خودتان به صورت مستقیم این کار را انجام دهید. شما می‌توانید پروتکل‌های مربوط به خروج کالا از چین را مطالعه نمایید و بر اساس آن مراحل قانونی را دنبال کنید. همچنین در انتخاب مسیر انتقال کالا حق انتخاب خوبی خواهید داشت. شما هم می‌توانید از مسیر دریایی استفاده کنید و هم امکان بهره بردن از مسیرهای هوایی و زمینی را خواهید داشت. با این حال به نظر می‌رسد اگر تمامی این مراحل را به یک شرکت حمل و نقل واگذار کنید تصمیم منطقی‌تری گرفته‌اید. شرکت حمل و نقل هم تجربه خوبی در انتقال کالا دارد و هم این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما به انجام خواهد رساند.

پیشنهاد مطالعه :  اعتبار اسنادی | آشنایی با راه‌های استفاده از اعتبارات اسنادی در انجام معاملات

فرایند ترخیص خط تولید از گمرک چگونه است؟

پس از خرید خط تولید از چین و انتقال آن به ایران یکی از دشوارترین کارهایی که باید انجام دهید ترخیص این محصول از گمرک می‌باشد. امیدواریم در دام چالش‌های گمرک نیفتید و بتوانید محموله خودتان را سریع و به سلامت عبور دهید. برای اینکه در این فرایند دچار مشکل نشوید نکات مختلفی را با هم بررسی می‌نماییم:

  • مدارک:اولین چیزی که برای ترخیص خط تولید از گمرک باید آماده داشته باشید مدارک و اسناد لازم است. شما باید پروفرما، فاکتور اصلی، گواهی مبدا و گواهی بهداشت را در صورت نیاز آماده کنید.
  • هزینه: علاوه بر هزینه‌ای که در خرید خط تولید پرداخت نموده‌اید، هزینه‌های دیگری هم هستند که گمرک برای شما پیش بینی کرده است.تا زمانی که عوارض گمرک را پرداخت نکنید و اسناد مربوط به آن را نشان ندهید نمی‌توانید محصولات خودتان وارد کشور کنید.
  • بازرسی:سخت‌ترین مرحله عبور یک محموله از گمرک مربوط به بخش بازرسی می‌شود. در این قسمت انتظار هر اتفاقی را داشته باشید و این را در نظر بگیرید که شاید پیش‌بینی‌های شما برای عبور آسان محموله محقق نشوند. البته اگر تمامی اسناد و مدارک را به طور دقیق آماده کنید و مشکل خاصی در محموله وجود نداشته باشد بازرسی گمرک نمی‌تواند ایرادی به شما وارد کند.
  • ترخیص:پس از آنکه بازرسی گمرک محموله شما را مورد تایید قرار دهد امکان ترخیص کالا به داخل ایران را خواهید داشت. تا زمانی که برگه ترخیص کالا را دریافت نکرده باشید امکان خروج محموله را پیدا نخواهید کرد. حتماً اگر تمامی فرایندها را با موفقیت تمام کرده‌اید سریعاً برای دریافت برگه ترخیص اقدام نمایید.

در گمرک احتمال دارد با چه چالش‌هایی مواجه شویم؟

قوانین مربوط به گمرک کاملاً مشخص هستند و حتماً قبل از وارد کردن خط تولید چینی آنها را به طور دقیق مطالعه نمایید. بر طبق این قوانین نظر کارکنان گمرک برای خروج محموله شما در برخی موارد تاثیرگذار هستند. مثلاً اگر خط تولید شما طبق استانداردهای قانونی ایران طراحی نشده باشد امکان خروج آن از گمرک را پیدا نخواهید کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از سفارش خط تولید حتماً آن را با استانداردهای ایران مطابقت دهید. ضمناً به این نکته هم دقت داشته باشید که شرکت‌های تابعه وزارت صمت معافیت‌های مالی در مورد عوارض گمرک دارند. اگر زیر مجموعه این وزارتخانه هستید هنگام تسویه حساب با گمرک حتماً این مورد را متذکر شوید.

پیشنهاد مطالعه :  بهترین کالاها برای واردات از چین | چه کالایی وارد کنیم تا سود بیشتری کسب کنیم

برای واردات خط تولید از چین چه هزینه‌هایی باید پرداخت کنیم؟

قرار نیست واردات خط تولید برای شما هزینه زیادی به همراه داشته باشند. شما می‌توانید خط تولید ارزان و پردرآمد باکیفیت هم در چین پیدا کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که هزینه واردات خط تولید تنها مربوط به قیمت محصول نمی‌شود. برخی از هزینه‌های جانبی که در مسیر انتقال کالا به کشور باید پرداخت نمایید را خدمتتان بیان می‌کنیم:

  • تمامی هزینه‌های مربوط به حمل و نقل کالا از مبدا چین به ایران و در صورت لزوم از ایران تا محل تعیین شده توسط شما باید پرداخت شوند. طبیعتاً بر اساس اینکه کدام مسیر را جهت انتقال خط تولید در نظر می‌گیرید روی هزینه نهایی تاثیرگذار است.
  • هزینه بازرسی کالا و تعرفه‌هایی که قرار است در گمرک پرداخت کنید دیگر مواردی هستند که باید به هزینه کلی خودتان اضافه نمایید.این هزینه‌ها هم بستگی به این دارند که محموله شما چقدر حجم داشته باشد و ارزش آن چقدر باشد.
  • طبیعتاً اگر قرار باشد محموله شما برای مدتی در انبارهای گمرک باقی بماند باید برای آن هم هزینه جداگانه در نظر بگیرید.
  • مورد دیگری که توصیه می‌کنیم حتماً در هزینه‌های خودتان به آن فکر کنید بیمه محموله است.هر مسیری که برای انتقال محموله در نظر بگیرید بدون خطر نیست و بیمه محموله خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد.

چگونه از واردات خط تولید چینی کسب درآمد کنیم؟

قرار نیست حتماً برای نیاز خودتان سراغ خرید خط تولید چینی بروید. اگر کارخانه‌دار نیستید یا نمی‌خواهید فعالیت تولیدی داشته باشید می‌توانید خطوط تولید چینی را وارد کرده و آنها را به کارخانه داران ایرانی بفروشید. واردات خودرو تولید چینی به خودی خود سود خوبی می‌تواند برای شما داشته باشد.

بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می‌دهند از دستگاه‌های خارجی استفاده کنند و همین موضوع به نفع شما خواهد بود. فقط کافی است خطوط تولید با کیفیت و ارزان قیمت چینی را پیدا کنید. خطوط تولید چینی در ایران محبوبیت زیادی دارند و قطعاً می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب از آنها سود خوبی داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا