بازرگانی الین

بهترین شهرهای چین

بهترین شهرهای چین برای تجارت

بهترین شهرهای چین: از آنجایی که کشور چین با سرعت در حال رشد و پیشرفت است و تک تک شهرهای آن رشد قابل توجهی را داشته اند ، آشنایی با این شهر ها کار راحت و ساده ای نیست، برای مثال اگر در سال های اخیر به شهرهایی همچون شنزن سفر کرده اید بهتر است بگوییم این شهرها اکنون آن چیزی نیست که شما دیده اید یا از قبل میشناختید، با توجه به تنوع زیاد فرصت در کشور چین برای تجارت و واردات کالا از چین ممکن است سوال هایی برای شما مطرح شود که کدام یک از شهرهای چین برای تجارت مناسب تر هستند؟

وقتی صحبت از شهرهای تجاری چین میشود اکثر خارجی ها شهرهای پکن و شانگهای را به عنوان بهترین شهرهای تجاری چین می شناسند اما واقعیت این است که این دو شهر بهترین شهر های چین برای تجارت نیستند و شهر های بهتری نیز برای زندگی و کار وجود دارد افرادی که قصد تجارت در کشور چین را دارند می توانند بیزینس قدرتمندی را برای خودشان در این کشور ایجاد کنند،از آنجا که بخش عمده‌ای از تجارت چین در شهرهای بزرگ و مناطق اقتصادی محور این کشور صورت می گیرد برای تجار ایرانی که تجربه کمی از تجارت با چین را دارند دانستن این مطلب که کدام یک از شهرهای چین تجاری به حساب می آید و برای کار مناسب تر هستند بسیار مهم است. بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا با شهر های تجاری چین آشنا شوید.

 

مهمترین شهرهای تجاری چین

پیدا کردن شهر های تجاری مناسب یک نقطه شروع لازم برای تجارت با کشور چین به حساب می آید ، تمرکز مشاغل و خدمات حرفه ای در این کشور برای هر کدام از حوزه های تجارت متفاوت است به این ترتیب استراتژی های لازم برای ورود به بازار های چین و تجارت موفق بسیار حائز اهمیت است ، علاوه براین دانستن این که مرکز تجاری چین بیشتر بر روی کدام یک از صنایع متمرکز هستند و همچنین قوانین و مقررات تجاری حاکم در این شهر بسیار کارآمد و مفید است و تجار با دانستن موضوعات یاد شده می توانند ارتباط قوی تری را با کشور چین برقرار کنند.

پیشنهاد مطالعه :  انواع روش‌های پرداخت بین‌المللی

 

شانگهای

بزرگترین شهر چین و همچنین بزرگترین پایانه کانتینری جهان شهر شانگ های است، که مرکز اقتصاد،  علم و فناوری ،شرکت‌های مالی نمایشگاه ها ،قطب حمل و نقل و تجارت در چین است ، شرکت های موجود در شانگ ها ی از ۲۰ کشور در سال‌های ابتدایی اصلاحات اقتصادی، امروزه به نزدیک ۲۰۰ کشور افزایش پیدا کرده،بندر شانگهای یکی از مهمترین بنادر تجاری جهان است که رتبه اول را در بین شهرهای جهان دارد ، نمایشگاه های بین المللی واردات چین به عنوان اولین نمایشگاه های ملی بزرگ جهان با موضوع واردات هر ساله در ابتدای پاییز برگزار می شود، همچنین نمایشگاه های بین المللی خودرو شانگهای نیز یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا است.

بدون شک رتبه اول را در ده شهر برتر چین از لحاظ تجاری به شانگهای می دهند، بر اساس رتبه بندی محیط تجاری شانگهای با شاخص ۸۶.۷ بهترین شهر چین برای تجارت است. شاخص مورد نظر بر اساس فناوری های تکنولوژیک، سرمایه‌گذاری، استعداد، فرهنگ، زیرساخت و منابع طبیعی سنجیده شده است.

 

پکن

پایتخت کشور چین و دومین شهر بزرگ چین پکن است .

صنایع در این شهر شامل گردشگری ،الکترونیک، مواد شیمیایی ، خودرو، ماشین آلات، متالوژی ،نساجی ،پوشاک، لوازم خانگی و … است .

شهر پکن به عنوان یکی از مهمترین مرکز بازارهای مالی جهان شناخته می شود.

بیشتر بخوانید حمل و نقل دریای از چین

گوانجو

یکی از بهترین شهر های چین برای تجارت و خرید اجناس به صورت عمده گوانجو است، این شهر صنعت بسیار پیشرفته ای دارد و بازارهای مختلفی از بازارهای فروش لباس گرفته تا فروش وسایل آشپزخانه، اسباب بازی ،کفش ،کیف، چرم ،مبلمان و… در آن یافت می شود .

جالب است بدانید در طول هر سال بیش از ۱۰۰ نمایشگاه تجاری در گوانجو برگزار می شود که به خودی خود تجارت را در شهر چین رونق داده و باعث پیشرفت این شهر شده است.

پیشنهاد مطالعه :  نهادهای مهم در امر صادرات و خدمات آنها

 

ایوو

شهر ایوو به خاطر داشتن بزرگترین بازارهای عمده فروشی یکی از بهترین شهر های چین برای تجارت محسوب می شود، این شهر با نام بازار عمده فروشی ایوو شناخته می شود که از پنج بخش تشکیل شده است  و در هر بخش کالاهای مخصوصی برای فروش وجود دارد، اگر شما به فکر خرید و فروش اجناسی همچون اسباب بازی ، چمدان ،کیف، آلات و اکسسوری ،ابزار های سخت افزاری و وسایل خانگی هستید ، می توانید به شهر ایوو برای رونق تجاری از نگاه بهترین شهر تجاری چین نگاه کنید.

چین برای تجارت

نینگبو

یکی از شهرهای بسیار قدرتمند برای تجارت در چین نینگبو است ، تفاوتی که این شهر با شهر های یاد شده در این مقاله دارد این است که این شهر هیچ بازار عمده فروشی ندارد و به جای این بازارها تعداد زیادی کارخانه با ابعاد متوسط و کمپانی ها و شرکت های تجاری وجود دارد، جالب است بدانید این شهر برای تجارت پلاستیک و اجناس و کالاهای همچون لوازم خانگی، لوازم التحریر ، قطعات خودرو شهر بی نظیری است، و تجار می توانند آن را به عنوان شهری برای تجارت انتخاب کنند.

 

شنزن

شنزن یکی دیگر از شهرهای چین است که در جنوب آن واقع شده و به سرعت در حال رشد و گسترش است، و به عنوان قطب سخت افزار جهان شناخته می شود، شهری که بیش از ۹۰ درصد وسایل الکترونیکی در آن تولید می شود،  در نتیجه اگر شما به دنبال تجارت وسایل الکترونیکی هستید بهترین شهر برای تجارت شهر شنزن است.

شنزن بهترین شهر چین برای خرید گوشی های تلفن همراه ، لپ تاپ ،تبلت و همینطور لوازم جانبی آن است ، یکی از خوبی های این شهر این است که در بازارها و فروشگاه های آن اجناس را باهم مقایسه کرده و بهترین خرید را انجام دهید که از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است‌.

پیشنهاد مطالعه :  اسکناس های یوان چین

 

مناطق اقتصادی مهم در چین

جالب است بدانید کشور چین از چندین مجموعه غیر متمرکز اقتصادی تشکیل شده است و آگاهی داشتن از این مناطق کمک می کند که درک بیشتری با تجارت با این کشور کسب کنید،  استان های شرقی چین که شامل بزرگترین و ثروتمندترین شهرهای چین هستند بیشترین مرکز تولید چین را دارد .

مناطق اقتصادی بسیار مهم ، همگی در سواحل شرقی این کشور واقع شده اند.

 

منطقه اقتصادی دلتای رودخانه مروارید

بر اساس اعلام بانک جهانی بزرگترین منطقه شهری جهان، ثروتمندترین مناطق جنوبی چین دلتای رودخانه مروارید است،این منطقه پویا ترین بخش چین از زمان اصلاحات اقتصادی در سال ۱۹۷۹ است، برنامه کمیسیون اصلاح و توسعه اقتصادی دولت مرکزی این منطقه ویژه قرار است به مرکز صنعتی خط تولید های پیشرفته و خدمات مدرن تبدیل گردد، این منطقه از ۹ شهر شنزن ، گوانگ ژو ، فوشان ، جوهای ، دونگوان ، ژونگشان ، … تشکیل شده است.

مطالعه بیشتر خرید از سایت های خارجی

منطقه اقتصادی دلتای رودخانه یانگ تسه

منطقه اقتصادی رودخانه یانگ تست شامل ۱۱ استان و شهر است، ۴۵ درصد کل تولیدات خالص کشور و همینطور چهل درصد جمعیت چین در این مناطق حضور دارند، دلتای یانگ تسه ۲۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی چین را بر عهده دارد ، در چهار سال اخیر این منطقه به صورت مداوم در حال رشد اقتصادی و توسعه بوده است، از ۱۵ شهر برتر اقتصادی کشور، ۱۰ شهر در این دلتای اقتصادی قرار دارد.

 

منطقه اقتصادی ساحل بوهای

این منطقه به صورت تخصصی در حوزه صنایع خط تولید است و نقطه قوت آن در حمل و نقل دریایی، لجستیک و خطوط هوایی بوده است، پکن در پتروشیمی، آموزش و بخش تحقیق و توسعه بیشتر است .

جالب است بدانید کرانه اقتصادی ساحل بو های در حوزه خودروسازی، صنایع هوایی، الکترونیک، نرم افزار، جذب سرمایه خارجی و خدمات در حال پیشرفت است، این منطقه در شمال و شمال شرقی چین و دریای زرد واقع  شده است.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا