بازرگانی الین

شرایط خرید کالا از چین | بررسی نکاتی که در زمان خرید از این کشور باید بدانید

شرایط خرید کالا از چین

چین، بهترین عمده فروشی در جهان

در سالیان اخیر، چین به دلیل داشتن تنوع بالای محصولات و همچنین تولیدات بسیار زیاد در تمامی زمینه‌ها، به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عمده فروشی در جهان تبدیل شده است و بسیاری از تجار چین را به عنوان بهترین کشور برای خرید محصولات خود می‎شناسند. البته وجود تحریم‌های سنگین، مشکلات موجود برای انتقال ارز و …، مشکلات زیادی را برای ایرانیان به وجود آورده است و باعث شده تا شرایط خاصی برای تجار به وجود بیاید. به همین دلیل، اگر شما هم می‌خواهید وارد این عرصه شوید، باید با شرایط خرید کالا از چین آشنایی داشته باشید تا در این زمینه به مشکلی بر نخورید.

شرایط خرید کالا از چین

مراحل و شرایط خرید کالا از چین

در اولین مرحله خرید کالا از چین، شما باید به دنبال یک تولید کننده و یا تامین کننده مناسب باشید. شما باید اطلاعات لازم برای کالای مورد نظر خود را به دست بیاورید. در غیر این صورت، باید فروشنده آن ابتدا مشخص شود. به عنوان مثال، در صورتی که می‌خواهید تجهیزات صنعتی وارد کنید و خودتان نیز بازار داخلی را کامل می‎شناسید و به کالای مورد نظر آشنایی دارید اما تا کنون واردات انجام نداده‌اید و تولید کنندگان این محصول در خارج از کشور را نمی‎شناسید، لازم است تا ابتدا تولید کننده آن کالا را شناسایی کنید.

در این صورت به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه و به دلیل تخصصی بودن و حساس بودن این کار ( مخصوصا برای افرادی که برای اولین بار می‌خواهید وارد عرصه خرید کالا از چین شوید )، بهتر است پیدا کردن یک تامین کننده خوب را به یک فرد متخصص بسپارید.

بررسی مراحل و شرایط خرید کالا از چین در بازرگانی الین

پس از این توانستید تامین کننده مورد نیاز خود را پیدا کنید، باید مشخصات فنی و قیمت نهایی کالای مورد نظر خود را استعلام کنید. اصطلاحا به این عمل اخذ پیش فاکتور می‌گویند. البته دقت داشته باشید که در زمینه پیدا کردن تامین کننده، بهتر است به صورت مستقیم با خود تولید کننده در ارتباط باشید، زیرا در این صورت می‌توانید کالای مورد نظر خود را با قیمتی کمتر و بهتر خریداری کنید. همچنین در این صورت، می‌توانید تخفیفات مختلفی را در توافق نهایی بر سر قیمت کالا و ترم فروش آن دریافت کنید.

نحوه ثبت درخواست خرید از چین و حمل آن

برای ثبت سفارش خرید انواع کالاها در چین و یا حتی خرید نمونه محصول بدوا باید از فروشنده خارجی پیش فاکتور اخذ شود تا از راستی آزمای فروشنده خارجی اطمینان کامل به دست بیاورید. مشخص شدن شیوه حمل و نقل کالا از چین و همچنین ترم قرارداد در خرید کالا از این کشور، یکی دیگر از مراحل بسیار مهم در خرید کالا نیز انجام می‎شود. در این مرحله، با توجه به نوع کالا و بازه زمانی مورد نیاز به شما اعلامی می‎شود. اطلاعات اصلی و کامل گیرنده در کشور ایران قبل از ارسال کالا از چین مورد دیگری است که در خرید کالا از چین مطرح می‎شود.

نکات مهم برای خرید از چین

یکی دیگر از شرایط خرید کالا از چین آشنایی با تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالا مورد نظر است. این اطلاعات را می‌توانید در سایت گمرک ایران نیز به دست بیاورید. دقت داشته باشید که برخی از کالاها که تولید کننده داخلی دارند، تعرفه گمرکی بالاتری دارند. اما برخی از کالاهای ضروری که در داخل تولید نمی‎شوند، تعرفه‌های صفر و یا ناچیزی دارند. این امر می‌تواند در نوع کالاهایی که قصد خرید آن‌ها را دارید نیز تاثیر بگذارد.

شرایط خرید کالا از چین و بهترین بازارهای عمده فروشی در این کشور

همانطور که بیان شد، چین دارای بازارهای عمده فروشی بسیار زیادی است. این کشور با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که دارد، انواع محصولات را با کمترین قیمت‌ها به فروش می‌رسانند و به همین دلیل، به یکی از کشورهای محبوب برای تمامی تجار ایرانی تبدیل شده است. در ادامه این بخش قصد داریم برخی از بهترین مراکز و شرایط خرید کالا از چین را بررسی کنیم.

مرکز خرید ارینتال پلازا، بزرگ‌ترین خرید چین و آسیا

ارینتال پلازا یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز عمده فروشی در آسیا و جهان است. این مجموعه درست در مرکز شهر پکن قرار دارد، به همین دلیل، اگر می‌خواهید به این بازار مراجعه کنید، بهتر است در ساعات شلوغی و ترافیک نروید. در این مرکز شما می‌توانید انواع کالاها از برندهای مطرح را خریداری کنید. عمده کالاهایی که در این مجموعه به فروش می‌رسد، می‌توان به انواع پوشاک، کیف و کفش، ساعت، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم صوتی و … اشاره کرد.

مرکز خرید پلیس پکن

یکی دیگر از بهترین و زیباترین مراکز خرید عمده در چین، بدون شک بازار خرید پلیس است. به محض این که وارد این مجموعه شوید، بدون شک مجذوب زیبایی‌های این بازار می‎شوید. مرکز خرید پلیس دارای 4 طبقه است که آخرین طبقه آن مختص رستوران‌های متنوع است.

آشنایی با بهترین مراکز عمده فروشی در چین | بازرگانی الین

اگر به دنبال مد روز و بهترین لباس‌های روز دنیا هستید، این مرکز می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. یکی دیگر از مواردی که این بازار را خاص کرده است، دسترسی آسان آن است. برای مراجعه به این بازار، شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از مترو به مرکز خرید پلیس مراجعه کنید.

بازرگانی الین، بهترین انتخاب برای آغاز تجارت بین المللی

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، شرایط خرید کالا از چین را بررسی کردیم. چین به عنوان یکی از بهترین بازارهای عمده فروشی در جهان به شمار می‌رود و توانسته بسیاری از تجار در سراسر جهان را به خود جلب کنید. البته وجود تحریم‌ها و مشکلات بانکی در ایران، مشکلاتی را برای واردات کالا از این کشور ایجاد کرده است. به همین دلیل، در صورتی که بخواهید کالایی را از این کشور وارد کنید، بهتر است ابتدا با یک شخص متخصص مشاوره کنید تا در این زمینه به مشکلی برنخورید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا