بازرگانی الین

چرا واردات گیربکس از چین ؟ | بازرگانی الین

واردات گیربکس از چین | بررسی نکات مهم و مراحل وارد کردن کالا از چین

چرا واردات گیربکس از چین؟

این روز‌ها بازار واردات گیربکس از چین بسیار داغ شده است و بسیاری از بازرگانان فعال در این زمینه، گیربکس‌های مورد نیاز برای کشور را از چین وارد می‌کند. اما دلیل آن چیست؟ گیربکس‌های چینی، با استفاده از آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می‎شوند اما قیمت آن‌ها نسبت به محصولات کشورهای دیگر کمتر است. همین امر، به علاوه واردات آسان و همچنین بازار تقاضای بسیار خوب در ایران، سبب شده است تا بازرگانان بسیار زیادی به این حوزه علاقه‌مند شوند و محصولات مورد نظر خود را از شرکت‌های مختلف چینی خریداری کنند. در ادامه نکات و مراحل واردات گیربکس از این کشور را بررسی می‌کنیم.

گیربکس، یکی از اصلی‌ترین تجهیزات وارداتی از چین | بازرگانی الین

نکات مهم برای واردات گیربکس از چین

قبل از این که بخواهید به عرصه واردات گیربکس ورود کنید، باید نکات مهمی را بدانید تا بتوانید تجارتی موفق داشته باشید. در ادامه این نکات مهم را بررسی می‌کنیم.

آمار واردات محصول مورد نظر شما به چه میزان است؟

طبق آمارهای به دست آمده در سال 2017، ایران حدود 13.12 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده است که این رقم نسبت به سال‌های گذشته با افزایش چشمگیری مواجه بوده است. البته این میزان در سال‌های اخیر نیز باز افزایش پیدا کرده است و با توجه به قرارداد 25 ساله میان ایران و چین، پیش بینی می‎شوند که باز هم بیشتر شود.

پیشنهاد مطالعه :  واردات دستگاه کارتخوان از چین

هدف گذاری برای  امر واردات گیربکس از چین

بهتر است پیش از آن که اقدام به واردات کالا کنید، برنامه‌های استراتژیکی را برای تجارت خود داشته باشید و کشش بازار را نسبت به کالایی که قصد وارد کردن آن را دارید به خوبی بررسی کنید.

منبع یابی در چین

یکی از مهم‌ترین نکات برای واردات گیربکس از چین پیدا کردن یک منبع و یا تامین کننده قابل اعتماد در این کشور است. یک تامین کننده خوب می‌تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد. اما برای این امر، شما باید منبع خود را با استفاده از معیارهای مختلفی بسنجید تا از میزان اعتبار و محصولاتی که وی عرضه می‌کند مطمئن شوید.

چرا واردات گیربکس از چین ؟ | بازرگانی الین

 برای این کار ابتدا باید کیفیت محصولات نهایی تولید کننده را بررسی کنید تا مطمئن شوید متناسب با نیازهای شما است. همچنین در این راستا سعی کنید به طور مستقیم با تامین کنندگان در ارتباط باشید، زیرا واسطه‌ها نه تنها می‌توانند قیمت محصولات را بالا ببرند، بلکه قابل اعتماد نیز نیستند.

با قوانین واردات کالا آشنایی داشته باشید

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در زمینه واردات کالا، آشنایی با قوانین بین المللی است. قوانین بین المللی تاثیر بسیار زیادی بر امر  واردات و صادرات دارند و تمام بازرگانان باید با آن‌ها آشنا باشند تا کمتر در گیر دعاوی حقوقی شوند.

رویه‌ها و تعرفه‌های گمرکی

یکی از اصلی‌ترین مراحل واردات کالا، ترخیص آن از گمرک است. تمامی کالاها، برای ورود و یا خروج از کشور باید این مرحله را بگذرانند. مدت زمان رویه‌های گمرکی به میزان تجربه‌های ترخیص کننده بستگی دارد و ممکن است خیلی سریع و یا خیلی طولانی مدت شود.

در زمان طی کردن رویه‌های گمرکی، واردکنندگان باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند که یکی از آن‌ها، تعرفه‌های گمرکی است. این تعرفه‌ها برای هر کالا می‌توانند متفاوت باشند، به همین دلیل، باید میزان تعرفه واردات گیربکس از چین را بدانید و آن را هم در هزینه‌های واردات خود در نظر داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه :  واردات لباس زیر از چین

مراحل واردات گیربکس از چین

به طور کلی، واردات انواع گیربکس‌ها از چین در 6 مرحله اصلی انجام می‎شود که در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پیدا کردن کالا و یا منبع یابی در چین

اولیه مرحله برای واردات گیربکس، پیدا کردن محصولات مورد نظر شما است. این کشور دارای هزاران شرکت و کارخانه تولیدی است که ممکن شما را در این امر کمی سر در گم کند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که این شرکت‌ها در چین مثل قارچ رشد می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در واقع دامی برای خریداران ناآگاه پهن کرده‌اند و با ارائه قیمت‌های غیر واقعی، قصد کلاهبرداری از آن‌ها دارند. به همین دلیل، در زمان پیدا کردن یک منبع، باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.

آشنایی با مراحل واردات گیربکس از چین در بازرگانی الین

ارسال پروفرما

پروفرما در واقع همان پیش فاکتور است که با نام اختصاری PI نیز نمایش داده می‎شود. البته دقت داشته باشید که قبل از ارسال پروفرما، باید با فروشنده کالاهای مورد نظر خود بر سر قیمت، نحوه پرداخت و تحویل کالا به توافق رسیده باشید. این مدرک از طرف فروشنده صادر می‌شود و در صورت توافق، هر دو طرفین باید آن را امضا کنند.

ارسال حواله

حواله به چین هم می‌تواند به صورت دلاری ارسال شود و هم با ارز یوان. البته نوع ارز باید از قبل به فروشنده اعلام شده باشد تا پیش فاکتور بر اساس آن تنظیم شود. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر، ارسال حواله با استفاده از یوان هم از نظر قیمت و هم از نظر کارمزد مناسب‌تر است.

حمل کالا

یکی دیگر از اصلی‌ترین مراحل واردات گیربکس از چین انتخاب روش حمل و نقل است. معمولا این محصولات با استفاده از روش دریایی وارد ایران می‎شوند اما می‌توان آن را با استفاده از روش‌ هوایی نیز وارد کرد. در صورتی که ارزش کالای شما بالا باشد اما حجم آن کم، معمولا به صورت کارگو و با استفاده از هواپیما وارد ایران می‎شود.

پیشنهاد مطالعه :  واردات تیلر کولتیواتور کشاورزی از چین

نکات مهم برای واردات گیربکس از چین در بازرگانی الین

در صورتی که حجم کالاهای شما زیاد باشد، باید آن‌ها را با استفاده از روش دریایی و در کانتینرها وارد کنید. یکی از مهم‌تارین توافق‌هایی که قبل از واردات گیربکس از چین انجام می‎شود، بر سر محل تحویل کالاهای خریداری شده است که آن هم با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‎شود.

ترخیص کالا

آخرین مرحله واردات، ترخیص کالا است. این امر بسیار تخصصی است و باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. برای ترخیص گیربکس‌ها از گمرک، باید با قوانین و تعرفه‌های ترخیص آن‌ها آشنا باشید تا محصولات شما مدت زیادی را در گمرک‌ها باقی نمانند.

بازرگانی لین، گزینه مناسب برای واردات بین المللی

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی نکات و مراحل واردات گیربکس از چین همراه شما بودیم. گیربکس‌های تولید شده در چین، دارای کیفیت و قیمیت بسیار مناسبی هستند و به همین دلیل، در ایران با تقاضای بالایی همراه شده‌اند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید وارد این عرصه شوید، می‌توانید مطمئن باشید که بازار تقاضای خوبی در انتظار شما است. اما برای این که بتوانید به یک بازرگان خوب تبدیل شوید، باید نکات مهم را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. در مجموعه بازرگانی الین، ما می‌توانیم شما را راهنمایی کنیم تا بهترین تامین کنندگان را در چین بیابید و کالاهای مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن وارد کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا