بازرگانی الین

ورود به حوزه صادرات | آشنایی با نکات مهم برای داشتن یک تجارت بین المللی موفق

ورود به حوزه صادرات

چگونه صادرات را آغاز کنیم؟

صادرات کالا، امروزه به یک شغل پر درآمد تبدیل شده است و بسیاری از سرمایه‌داران، می‌خواهند وارد این حوزه شوند تا بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند. در حالی که اکثر انسان‌ها یک دیدگاه ثابت از صادرات دارند، اما باید گفت که صادرات با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‎شود و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای آشنایی با نکات قوانین مهمی که قبل از ورود به حوزه صادرات باید با آن‌ها آشنای شوید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نکات مهم برای ورود به حوزه صادرات در بازرگانی الین

چگونه یک کالا را صادر می‌کنند؟

صادرات یک فرایند چند مرحله‌ای بوده و شاید یک بازرگان تنها در چند بخش آن تاثیرگذار باشد. این امر می‌تواند صادرات را کمی آسان کند. اما آن چیزی که صادرات را پیچیده و البته جذاب می‌کند، بین المللی بودن آن است. همین مساله سبب می‎شود تا مقررات بین المللی، فرهنگ و زبان‌ و … در این امر ضروری شود.

روش‌های بسیار زیادی برای صادرات کالا وجود دارد که هر شخص برای  ورود به حوزه صادرات کالا، باید با تمامی آن‌ها آشنا باشد و مزایا و معایب آن را بداند. هر کدام از بازرگانان، با توجه به شرایطی که دارند، می‌توانند یکی از روش‌های مرسوم در صادرات کالا را انتخاب کنند. دقت داشته باشید که این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل باید دقت زیادی را در خصوص انتخاب روش صادرات کالا داشته باشید.

دریافت کارت بازرگانی

یکی از مدارک بسیار مهم برای ورود به حوزه صادرات کالا، دریافت کارت بازرگانی است. این کارت در واقع مجوز حقوقی است که به دارندگان آن اجازه می‌دهد تا اقدامات لازم برای داد و ستد و تجارت کالا را انجام دهند. صدور این مجوز مراحل خاص خود را دارد که باید از قبل با آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز برای آغاز صادرات کالا در بازرگانی الین

کارت بازرگانی در انواع مختلفی صادر می‎شود که هر کدام از آنها خصوصیات و کارکردهای خاص خود را به همراه دارد. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که صادرات تمامی کالاها و یا آن دسته از اشخاصی که می‌خواهند به صورت غیر مستقیم و یا با واسطه وارد این حوزه شوند، معمولا نیاز به اخذ کارت بازرگانی ندارند.

قوانینی که قبل از ورود به حوزه صادرات باید بدانید

برای ورود به هر عرصه‌ای، آشنایی با قوانین حقوقی و الزامات قانونی مرتبط با آن، اهمیت بسیار بالایی دارد. حوزه صادرات کالا نیز از این قاعده مستثنا نیست. همچنین، چون صادرات کالا با تعاملات بین المللی گره خورده است، بنابراین نیاز است تا صادرکنندگان به خوبی با نکات مهم تجارت بین المللی آشنا شوند تا کمتر در معرض دعاوی حقوقی قرار بگیرند. در زمینه صادرات، ده‌ها مورد آیینه نامه و قانون وجود دارد که بهتر است قبل از ورود به حوزه صادرات کالا، آن‌ها را با دقت بخوانید. در ادامه 4 قانون مهم صادرات کالا را بیان می‌کنیم.

  1. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قوانین مربوط به این حوزه، قانون مقررات صادرات و واردات است. این قانون در 48 ماده قانونی، 45 تبصره و 14 بند تدوین شده و در سال 1366 تصویب شده است
  2. آیین نامه اجرایی قانون و مقررات صادرات و واردات
  3. قانون امور گمرکی
  4. قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه آن

آشنایی با رویه‌های گمرکی برای ورود به حوزه صادرات

یکی از اصلی‌ترین فرایندها در صادرات کالا، رویه‌های گمرکی و ترخیص کالا است که هر بازرگان باید به خوبی با آن‌ها آشنایی داشته باشد. ترخیص کالا فرایندی است که طی ورود و یا خروج هر کالا به یک مقصد خاص قانونی خواهد شد. در غیر این صورت، کالاهای مورد نظر به عنوان قاچاق شناخته می‎شوند.

نکات مهم برای ورود به حوزه صادرات در بازرگانی الین

به همین دلیل، اطلاع از رویه‌ها و فرایندهای انجام این امر، برای صادرکنندگان بسیار مهم و حیاتی است. فرایندهای بسیار زیادی از زمان ورود کالا تا زمان خروج آن اتفاق می‌افتد که با توجه به نوع آن، می‌تواند متفاوت نیز باشد. برای این که بتوانید کالاهای خود را سریعا از گمرک خارج کنید، باید این مراحل را به خوبی بشناسید و برای طی کردن آن‌ها، از قبل آشنا باشید.

روش‌های حمل نقل کالا

قبل از ورود به حوزه صادرات کالا، باید با روش‌های حمل و نقل کالا نیز آشنایی کامل داشته باشید. امروزه از روش‌های بسیار زیادی برای منتقل کردن کالاها استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمل و نقل هوایی، زمینی، جاده‌ای، ریلی و دریایی اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد و نمی‌توان از بین آن‌ها، یکی را به عنوان بهترین روش انتخاب کرد.

نوع کالاها تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب روش حمل و نقل دارد، به عنوان مثال، اگر کالاهای شما فاسد شدنی باشند، باید روشی را انتخاب کنید که کالاهای شما را در کمترین زمان ممکن به مقصد برسانند، به همین دلیل، نمی‌توانید از روش حمل جاده‌ای استفاده کنید.

البته روش‌های حمل کالا را نی‌توان از نظر میزان مسئولیت و صادرکننده در حمل کالا نی در دسته‌های کریر و فوروارد دسته بندی کرد. این دو روش به لحاظ نحوه ارسال کالا، هزینه‌ها و مسئولیت‌های حمل، با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

نکات مهم برای ورود به حوزه صادرات کالا

یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای ورود به حوزه صادرات کالا، آشنایی با نکات مهم این زمینه است. به طور کلی، صادرات شامل ده مرحله است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • بازاریابی
  • صدور پروفرما
  • تهیه و تدارک و بسته بندی
  • تعیین ارزش گمرکی
  • کسب مجوز صدور از سازمان‌های ذی ربط
  • اظهار کالا به گمرک
  • عقد قرارداد با شرکت‌های حمل کالا و بیمه
  • دریافت گواهی بازرسی کالا
  • صدور فاکتور و اخذ گواهی‌های مبدا
  • ارسال کالا

بررسی مراحل صادرات کالا در بازرگانی الین

با بازرگانی الین به یک تاجر حرفه‌ای تبدیل شوید

در این مطلب از وب‌سایت بازگانی الین، نکات مهم و روش‌های مختلف حمل کالا برای ورود به حوزه صادرات را بیان کردیم. صادرات کالا یکی از مشاغل بسیار پر درآمد است اما مانند تمامی شغل‌های دیگر، ریسک‌های خاص خود را دارد. همچنین در صورتی که با قوانین آن آشنایی نداشته باشید، ممکن است به راحتی متحمل ضررهای سنگین شوید.

برای این که بتوانید تجارتی موفق داشته باشید و کالاهای خود را به بهترین شکل ممکن به کشورهای مورد نظر خود صادر کنید، می‌توانید از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید. بازرگانی الین با سال‌ها تجربه موفق در زمینه تجارت‌های بین المللی، بستری را برای تمامی تجار تازه کار فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی وارد حوزه صادرات شوند و از این را کسب درآمد کنند.

3.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا