بازرگانی الین

سرمایه لازم برای شروع واردات | با این مقدار سرمایه به یک وارد کننده تبدیل شوید

سرمایه لازم برای شروع واردات

داشتن سرمایه؛ اولین رکن واردات کالا

امروزه افرادی بسیاری به دنبال وارد شدن به دنیای واردات و سودآوری از این بیزینس هستند. این کسب‌وکار که در میان بازرگانان و سرمایه‌گذاران محبوب است، نیازمند یک رکن اساسی می‌باشد و آن هم سرمایه اولیه برای شروع است. مقدار سرمایه در این فعالیت تجاری می‌تواند برای هر شخصی متفاوت باشد، برای مثال افرادی که قصد دارند نسبت به واردات ماشین‌آلات اقدام کنند، سرمایه بیشتری می‌خواهند تا افرادی که قصد واردات مواد اولیه صنایع را دارند. بنابراین افرادی که سرمایه کمی دارند نگران نباشند زیرا در این مطلب از بازرگانی الین با نکات مرتبط در زمینه سرمایه لازم برای شروع واردات آشنا خواهید شد.

سرمایه لازم برای شروع واردات

داشتن کارت بازرگانی؛ اولین شرط پیش از داشتن سرمایه

دریافت کارت بازرگانی، اولین گام برای ورود به دنیای جذاب اما چالشی واردات است. این کارت الزامی برای وارد کردن کالا به کشور می‌باشد و بدون آن نمی‌توانید نسبت به واردات هیچگونه کالایی اقدام کنید. کارت بازرگانی اعتبار یک ساله دارد و پس از اتمام اعتبار آن باید کارت خود را تمدید کنید.

یکی از شرایط دریافت کارت بازرگانی در کشور ایران داشتن 21 سال تمام است. همچنین شما باید در زمینه‌های تجاری حداقل سه سال تجربه معتبر داشته باشید تا بتوانید برای این کارت درخواست دهید. اگر در گذشته ورشکسته شده باشید، کار شما برای اخذ کارت بازرگانی کمی سخت خواهد شد. برای دریافت این کارت می‌توانید به سایت اتاق بازرگانی ایرانی مراجعه کنید و با ثبت‌ نام در این سایت نسبت به دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید.

سرمایه لازم برای شروع واردات

سرمایه لازم برای شروع واردات

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، شروع واردات نیازمند سرمایه اولیه است که به نسبت کالایی که قصد واردات آن را دارید، متغیر است. برای مثال افرادی که قصد دارند کالاهای گران قیمتی مانند ماشین آلات سنگین وارد کنند، علاوه بر هزینه زیادی که باید برای خرید و دریافت آن‌ها پرداخت کنند، باید هزینه‌ای گزاف برای نگه‌داری و ترخیص در گمرک نیز بپردازند.

خبر خوب برای افرادی سرمایه اولیه مناسبی ندارند این است که یک روش برای ورود به دنیای واردات وجود دارد که نیازمند سرمایه اولیه ندارد. اما این روش نیاز به قدرت و دانش بازریابی دارد که باید برای فروش محصولات کمپانی‌های داخلی تلاش کنید. در این روش شما باید با اطلاع از نیاز شرکت‌ها به مواد اولیه به دنبال آن در کشورهای خارجی باشید. به عبارتی دیگر باید بتوانید محصولات یک شرکت را به یک شرکت دیگر بفروشید و سود خود را دریافت کنید.

پیش از آن که بخواهید یک مقدار سرمایه اولیه برای واردات کالا به کشور در نظر بگیرید، باید بدانید که کدام کالاها مورد نیاز بازار مصرفی داخلی است. دانستن این نکته به شما کمک می‌کند تا با سرمایه کم نیز بتوانید وارد این کسب‌وکار شوید.

سرمایه لازم برای شروع واردات

کالاهای وارداتی محبوب با سرمایه‌های مختلف

سرمایه لازم برای شروع واردات کالاهای محبوب ایرانیان، به نسبت دیگر کالاها کم‌تر است. نیاز به سرمایه کم به دلیل خرید عمده و خرید قطعات ریز مانند لوازم جانبی موبایل می‌باشد. برای مثال یکی از کالاهای پرسود و ارزانی که می‌توانید با سرمایه کم از کشورهایی مانند چین وارد کنید، شارژر بی‌سیم است که قیمت یک عدد آن برابر با 4 دلار می‌باشد. در ادامه این بخش با برخی دیگر از کالاهای محبوب وارداتی و سرمایه مورد نیاز برای واردات آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • تلفن‌های همراه هوشمند: با توجه به مدل درخواستی سرمایه متفاوتی نیاز دارد
  • لوازم خرده آَشپزخانه مانند رنده: لوازم خرده آشپزخانه را با قیمت 1.5 دلار وارد کنید
  • لوازم کاربردی دانشجویان مانند لامپ میز کار قابل حمل: وسایل کاربردی را می‌توان به عنوان پرفروش‌ترین وسایل در بازار امروز دانست. یکی از کالاهای جالب لامپ قابل حمل USB دار است که با قیمت 0.59 دلار از کشور چین می‌توانید وارد کنید
  • لوازم ‌التحریر مانند خودکار: لوازم‌التحریر نیز از وسایل محبوب برای فروش در بازار داخلی است که سرمایه کمی می‌طلبد. برای مثال برای خرید یک خودکار باید 0.15 دلار بپردازید
  • پوشاک حیوانات خانگی: امروزه به دلیل زیاد شدن حیوانات خانگی تقاضا برای این حیوانات بامزه افزایش یافته است. شما می‌توانید با قیمتی حدود 0.12 دلار این وسایل را وارد کنید
  • عینک‌های آفتابی: عینک‌های آفتابی همواره از پرفروش‌ترین محصولات بوده‌اند که نیاز به سرمایه اولیه کمی دارند. برای وارد کردن عینک آفتابی نیاز به حداقل 300 دلار برای وارد کردن 100 عینک هستید

 

سرمایه لازم برای شروع واردات (4)

نکات مهم در مورد سرمایه لازم برای واردات کالا

باید در نظر داشته باشید که سرمایه‌ای که برای ورود به بازار واردات نیاز دارید، تنها برای خرید کالاها نمی‌باشد. شما برای وارد کردن کالا به کشور نیاز به سرمایه‌هایی مانند انبارداری، بیمه محصولات و دیگر هزینه‌ها دارید که در این بخش به طور مختصر به آن‌ها می‌پردازیم.

هزینه‌های اضافی برای واردات کالا به کشور می‌تواند شما در صورت اطلاع نداشتن از آن‌ها بازرگانان را دچار مشکل کند. این هزینه‌ها که بیشترین‌شان مربوط به هزینه گمرک است، برای ترخیص کالا می‌باشد. همچنین اگر قصد وارد کردن کالاهایی مانند گوشت و مواد لبنیاتی دارید باید مجوز استاندارد و بهداشت را جهت تایید سلامتی کالای خود دریافت کنید. این هزینه‌ها در برخی از مواقع ممکن است بیشتر از هزینه خرید کالا در کشورهای دیگر شود.

با مشاوره شرکت الین سرمایه خود را در امور بازرگانی به کار بگیرید

واردات کالا به کشور همواره در میان سودآورترین بیزینس‌هایی بوده است که بازرگانان و افرادی که سرمایه بالایی دارند به سراغ آن می‌روند. سرمایه اولیه به نسبت کالایی که قصد وارد کردن آن‌ را دارید متفاوت است. برای مثال افرادی که قصد دارند گوشی‌های هوشمند روز دنیا را وارد کنند، نیاز به سرمایه بیشتری دارند نسبت به افرادی که قصد وارد کردن وسایل آشپزخانه را دارند. البته این سرمایه بیشتر، لزوما نشان‌دهنده سود بیشتر نیست. جهت ورود به فعالیت‌های وارداتی می‌توانید از خدمات مشاوره شرکت بازرگانی الین استفاده کنید.

3.8 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا