بازرگانی الین

مجوزهای لازم برای واردات | با این مجوزها واردات قانونی را تجربه کنید

مجوزهای لازم برای واردات | با این مجوزها واردات قانونی را تجربه کنید

وارد کردن کالا به ایران و مجوزهای لازم

واردات کالا به کشور ایران یکی از روش‌های مرسوم برای بازرگانان ایرانی است که با توجه به درخواست‌های بازار مصرفی داخلی شکل می‌گیرد. البته باید توجه داشت که تمامی کالاها برای ورود به کشور نیازمند دریافت مجوز هستند. از این مجوزها می‌توان به مجوز واردات و مجوز ترخیص کالا اشاره کرد. دریافت این مجوزها را می‌توان از دغدغه‌های اصلی بازرگانان دانست. برای مثال دریافت مجوز ترخیص کالا با توجه به نوع کالای مورد نظر متفاوت است. برای آشنایی با انواع مجوزهای لازم برای واردات کالا و شرایط آن‌ها با ما همراه شوید.

مجوزهای لازم برای واردات

معرفی کالاهایی که نیازمند دریافت مجوز هستند

یکی از نکاتی که پیش از وارد کردن کالا به کشور ایران باید رعایت کنیم، دریافت کارت بازرگانی از دفتر بازرگانی رسمی کشورمان است. با توجه به قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا برای هر شخصی امکان‌پذیر نیست و افراد باید این کارت را برای وارد کردن کالا به کشور داشته باشند. اعتبار کارت‌های بازرگانی یک ساله هستند و باید به صورت سالانه تمدید شوند.

نحوه دریافت کارت بازرگانی برای وارد کردن کالا به کشور

کارت بازرگانی به طور کلی یک مجوز برای افرادی است که قصد دارند تجارت بین‌المللی مانند وارد کردن کالا از کشورهای دیگر انجام دهند. برای دریافت این کارت در ابتدا باید وارد سایت رسمی اتاق بازرگانی ایرانی شویم. سپس باید در این سایت یک حساب کاربری با مشخصات خود ایجاد کنیم. از اطلاعاتی که باید وارد سایت کنید می‌توان به گواهی عدم‌ سو پیشینه و مدارک شناسایی اشاره کرد.

مجوزهای لازم برای واردات

در صورتی که اطلاعات خود را به درستی وارد کنید، پس از گذشت چند ماه کارت بازرگانی خود را دریافت می‌کنید. با این حال در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباهی یک ایمیل به منزله درست کردن اطلاعات برای شما ارسال می‌شود. داشتن دیپلم دوازده ساله یکی از شرایط الزامی برای دریافت کارت بازرگانی است. برای اطلاع از دیگر شرایط می‌توانید به سایت رسمی اتاق بازرگانی مراجعه کنید.

مجوزهای لازم برای واردات

دسته‌بندی کالاهای وارداتی از نظر امکان ورود به کشور

لازم به ذکر است که دسته‌بندی کالاهای وارداتی به سه دسته تقسیم می‌شوند، این دسته‌های عبارتند از: مجاز، مشروط و ممنوع‌الورود. از کالاهای مجاز برای ورود به کشور که مراحل کم‌تری نسبت به دیگر کالاها نیاز دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاغذ و مقواهای مختلف
  • چادر مشکی
  • تجهیزات پزشکی
  • آهن‌آلات
  • غذای آبزیان
  • کره و محصولات لبنی
  • تجهیزات سردخانه

مجوزهای لازم برای واردات کالا از کشورهای خارجی

تا به اینجای مطلب با انواع کالاهای وارداتی آشنا شدیم. بنابراین باید پیش از وارد کردن یک نوع کالا بدانید در کدام دسته‌بندی قرار می‌گیرند. در قدم بعدی باید به سراغ دریافت مجوزهای لازم برای واردات کالا برویم. افرادی که با این مجوزها آشناییت ندارند، می‌توانند با استفاده از خدمات شرکت بازرگانی الین، از بهترین مشاوره برای واردات کالا بهره‌مند شوند. با این حال در این بخش قصد داریم چند مجوز مورد نیاز برای وارد کردن کالا را مرور کنیم. برخی از این مجوزهای واردات کالا به شرح زیر هستند:

  • مجوز بهداشت و قرنطینه
  • مجوز نباتی
  • مجوز استاندارد
  • مجوز عدل‌بندی
  • مجوز انرژی اتمی

مجوزهای لازم برای واردات

مجوز استاندارد جهت واردات کالا

مجوز استاندارد (Certificate of Inspection‌) یکی از مجوزهای رسمی برای وارد کردن کالا به کشورمان است که با توجه به تعریف روش “اجرایی ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی” توسط سازمان ملی استاندارد ایران صادر می‌شود. این مدرک توسط گزارشات شرکت‌های بازرسی بر اساس انطباق کالاهای وارداتی با استانداردهای و مشخصات فنی گفته شده بررسی و ارائه می‌شوند.

گواهی استاندارد به دو صورت برای کالاهای وارداتی صادر می‌شود، یکی در مبدا کالاها و دیگری در ایران. روش اول یعنی بررسی استاندارد در کشور مبدا بیشتر برای ماشین‌آلات به کار می‌رود. در این روش پس از ورود کالاها به ایران با بررسی گزارش استاندارد و نداشتن مغایرت با معیارهای استاندارد می‌توانید مجوز استاندارد خود را دریافت کنید.

در روش دوم بررسی کالاها در گمرک و پیش از ترخیص انجام می‌شود. در این روش یکی از کالاها به عنوان نمونه برای ارزیابی به آزمایشگاه‌های آکرودیته ارسال می‌شوند تا در صورت انطباق تمامی کالاها ترخیص شوند. معمولا برای وارد کردن کالا مورد نیاز برای تولیدی‌ها استفاده می‌شود.

مجوز بهداشت واردات

مجوز بهداشت یا همان پروانه بهداشتی قرنطینه به طور کلی برای محصولات غذایی، آشامیدنی و محصولات آرایشی و بهداشتی صادر می‌شود. این مجوز مدرکی برای وارد کردن کالا به کشور است که از سوی وزارت بهداشت به شرکت واردکننده کالا ارائه می‌شود. این گواهی را می‌توان به عنوان مهم‌ترین گواهی برای ترخیص کالاهای آرایشی نام برد. برای دریافت این مجوز به اصل گواهی بهداشت صادر شده برای محصولات در کشور مبدا نیاز دارید.

بنابراین اگر به دنبال واردات کالا به کشور هستید باید مجوزهایی را دریافت کنید که به نوعی سلامتی و اعتبار بار شما را تضمین می‌کنند. البته این در صورتی است که بار شما در میان کالاهای مجاز وارداتی قرار گیرند و از کشورهایی که کشور ما را تحریم نکرده‌اند، وارد شوند.

واردات کالا و دریافت مجوزهای مورد نیاز با شرکت بازرگانی الین

وارد کردن کالاها از کشورهای خارجی یکی از روش‌های بیزینس بازرگانان است که از دیرباز سود خوبی داشته است. این روش به دلیل نیاز به سرمایه در میان مردم محبوب نمی‌باشد اما افراد بسیاری هستند که با وارد کردن کالا کسب‌وکار عالی دارند. یکی از موارد مهمی که برای انجام این کار باید در نظر داشت، دریافت مجوزهای لازم برای ورود قانونی کالا به کشور است. از این مجوزها می‌توان به مجوز استاندارد کالاهای وارداتی اشاره کرد.

جهت دریافت مشاوره و خدمات صادرات و واردات می‌توانید از خدمات شرکت بازرگانی الین استفاده کنید. مشاورین و متخصصین ما با سال‌های زیادی تجربه می‌توانند خدمات مناسبی را در امور بازرگانی به شما ارائه کنند. جهت آشنایی با خدمات متنوع شرکت الین می‌توانید از سایت ما دیدن کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا