بازرگانی الین

واردات تجهیزات صنعتی | بررسی نکات و تعرفه‌‌های گمرکی برای واردات این کالاها

بررسی نکات مهم واردات تجهیزات صنعتی در بازرگانی الین

تجهیزات صنعتی و هر آنچه که باید در مورد آن‌ها بدانید

در سالیان گذشته، یکی از عمده کالاهای وارد شده در سالیان اخیر، دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی بوده و به همین دلیل، افراد بسیار زیادی قصد دارند وارد عرصه واردات تجهیزات صنعتی شوند. واردات این دستگاه‌ها، دارای نکات و شرایط خاصی است که باید با تمامی آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید تجارت پر سودی داشته باشید. در ادامه قصد داریم نکات و مزایای واردات این دستگاه‌ها به ایران را بررسی کنیم.

بررسی نکات مهم واردات تجهیزات صنعتی در بازرگانی الین

نکات مهم برای واردات تجهیزات صنعتی

موارد بسیار زیادی می‌تواند در زمینه واردات کالاها از کشورهای دیگر تاثیرگذار باشد. دقت داشته باشید که این نکات به قدری مهم هستند که می‌توانند شما را از یک شکست بسیار بزرگ و جبران ناپذیر نجات بدهند. به همین دلیل، قبل از این که اقدامی برای واردات تجهیزات صنعتی کنید، باید با این نکات آشنایی داشته باشید. مهم‌ترنی نکته در زمینه واردات کالا از کشورهای دیگر، شناسایی کد تعرفه مخصوص به آن دستگاه است. به طوری که هر وسیله کدی مخصوص برای خود دارد که تمامی هزینه‌های مربوط به گمرک، حمل و نقل و … با توجه به آن محاسبه می‎شود.

دستگاه‌های وارداتی همگی باید نو باشند و خرید هر نوع دستگاه دست دوم غیر قانونی محسوب می‎شود و این وزارت با خریداری دستگاه‌های دست دوم، برخورد می‌کند. همچنین این دستگاه باید به عنوان یکی از نیازهای اصلی مربوط به خط تولید شناخته می‎شود و در غیر این صورت، تاییدیه‌های لازم  برای ورود به ایران صادر نمی‎شود.

آشنایی با نکات مهم برای واردات تجهیزات صنعتی در بازرگانی الین

شناخت تامین کننده و تولید دستگاه صنعتی در کشور مبدا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر می‌تواند بسیار سخت و زمان بر باشد اما به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید. البته برخی از تجار نیز برای این که بتوانند با خیال راحت تجارت بین المللی داشته باشند، از خدمات کارشناسان شرکت‌های بازرگانی استفاده می‌کنند. آشنایی با روش‌های حمل نقل نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روند واردات کالا داشته باشد و هزینه‌های تجارت را کاهش دهد.

معمولا تجهیزات وارداتی از چین، به دبی می‌رسند و سپس از دبی به خاک ایران می‌رسند و این مورد می‌تواند هزینه‌های گمرکی شما را افزایش دهد. به همین دلیل، بهتر است از خدمات یک شرکت بازرگانی استفاده کنید تا بتوانید با حداقل هزینه کالاهای مورد نظر خود را وارد کنید.

کد تعرفه واردات تجهیزات صنعتی

همانطور که می‌دانید، هر کالا در گمرک دارای یک کد تعرفه وارداتی خاص است که هر یک از واردکنندگان باید با کد مخصوص کالای مد نظر خود آشنایی داشته باشد تا در مرحله ترخیص کالا دچار مشکل نشود. البته شناسایی کد تعرفه کاری حرفه‌ایی می‌باشد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا بر اساس کد تعرفه اعلام شده هزینه‌های گمرکی و تعرفه‌های ترجیحی و سایر هزینه‌های واردات و ترخیص کالا تعیین می‎شود و اشتباه در تشخیص این کد می‌تواند برای وارد کننده کالا هزینه‌های خسارات فراوانی را در برداشته باشد. گاهی به دلیل اهمیت اشتباهات، گمرک کالا را ضبط کرده و  آن را به عنوان کالای قاچاق تشخیص داده و ممکن است جرایک نقدی و بازداشت نیز برای صاحب کالا به همراه داشته باشد.

با توجه به قوانین تصویب شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، تجهیزات صنعتی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند و هر کدام دارای کد تعرفه مختلفی می‌باشد. واردات ماشین آلات خط تولید به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز از حقوق ورودی معاف هستند. ماشین آلات خط تولید مورد نظر است نه ماشین یا دستگاه‌هایی که به طور کلی آنچه به عنوان بخشی از خط تولید محسوب می‌شود یا لوازم یدکی برای خط تولید، به عبارت دیگر، ماشین آلات کامل تشکیل دهنده خط تولید. ماشین آلات صنعتی، در صورتی که نو باشند، می‌توانند با رعایت ضوابط از معافیت استفاده کنند.

شناسایی کد گمرکی کالاهای صنعتی در بازرگانی الین

ماشین آلاتی که برای توسعه خط تولید با افزودن عملیات تکمیلی توسط واحدهای تولید، صنعتی و معدنی مجاز وارد می‎شود، به تشخیص وزارت صمت از حقوق ورودی معاف می‎شوند. یکی از شروط برای اعطای معافیت از تعرفه برای واردات تجهیزات صنعتی عدم تولید آن‌ها در داخل کشور است. پس ممکن است برخی از دستگاه‌ها و قطعات یک خط تولید را مستثنی و برای بقیه معافیت دچار شود.

عمده شرکای بین المللی ایران برای واردات تجهیزات صنعتی

همانطور که در بخش‌های قبلی بیان شد، واردات ماشین آلات صنعتی سهم عمده‌ای را در واردات ایران دارند و عمده این کالاها نیز از چین وارد ایران می‎شود. آمارهای به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد که در سال 1395 حدود 34 درصد از کل مبالغ پرداختی برای واردات دستگاه از کشورهای مختلف بوده است و همین آمار نشان می‌دهد که کشور چین بزرگ‌ترین تامین کننده صنعتی برای کشور ایران به شمار می‌رود.

مزایای واردات انواع تجهیزات صنعتی در بازرگانی الین

بعد از چین، این امارات است که دارای بیشتری سهم را در میان دستگاه‌های صادراتی به ایران دارد. اما نکته‌ای که در این بخش باید به آن دقت داشته باشید، این است که اکثر دستگاه‌های خریداری شده از کشور امارات، از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

بازرگانی الین، گزینه‌ای مناسب برای واردات انواع کالاهای صنعتی

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی نکات واردات تجهیزات صنعتی همراه شما بودیم. کالاهای صنعتی به عنوان عمده محصولاتی هستند که به ایران وارد می‎‌شوند و سود آوری بسیار خوبی نیز برای تجار ایرانی دارد. به همین دلیل، افراد بسیار زیادی قصد دارند وارد این عرصه شوند. اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه فعالیت داشته باشید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما استفاده کنید. مجموعه بازرگانی الین با سال‌ها تجربه در زمینه تجارت بین المللی، بستری را فراهم کرده است تا شما عزیزان بتوانید با استفاده از مشاوره‌های کارشناسان ما، در کمترین زمان ممکن به یک تاجر حرفه‌ای تبدیل شوید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا