بازرگانی الین

واردات دستگاه از چین

واردات دستگاه از چین

هر صنعتی اگر می‌خواهد رشد کند و کار خود را با کیفیت و سرعت بهتری انجام دهد، باید از ابزارهایی کمک بگیرد و در این بین تکنولوژی حرف اول را می‌زند؛ به همین علت تاجران ایرانی برای این که بهره‌وری را بالا ببرند و سرعت تولید خود را افزایش دهند، به واردات و ترخیص ماشین‌ آلات و دستگاه‌های صنعتی از چین برای کارخانه خود روی آورده‌اند.

امروزه سهم عمده‌ای از کالاهای وارداتی در کشور متعلق به ماشین آلات صنعتی است و صنایع در جستجو پیشرفته‌ترین و بروزترین این دستگاه‌ها میگردند. البته به علت نبود تولیدات داخلی مرغوب و برای تامین این نیاز داخلی، واردکنندگان نیاز دارند که دستگاه‌های صنعتی نو و مستعمل را برای صنایع گوناگون به کشور وارد کنند و البته در کنار همه چالش‌ها و سختی‌ها، این کار سود خوبی هم دارد.

پس در صورتی که به این تجارت پرسود علاقه‌مند هستید و میخواهید با شرایط و مراحل واردات و ترخیص دستگاه‌های صنعتی آشنا شوید، در ادامه برای آگاهی از قوانین و مقررات آن همراه ما باشید. در نهایت توجه داشته باشید که تیم الین به عنوان یک شرکت بازرگانی با داشتن تخصص و تجربه بالا در این حوزه می‌تواند به شما در ترخیص و واردات انواع ماشین آلات صنعتی به بهترین شکل ممکن کمک کند. شما میتوانید با خیالی راحت همه امور گمرکی و حمل بار خود را به ترخیص کاران و متخصصین ما بسپارید.

واردات دستگاه از چین

مراحل واردات دستگاه از چین

برای این که واردات کالا شما به صورت قانونی انجام شود و کسب و کار شما برنامه ریزی دقیقی داشته باشد، باید از مراحل واردات ماشین‌آلات صنعتی آگاهی داشته باشید. در این حالت با شناخت و تسلط بیشتر شما روی کار، جلوی زیان و ضرر در آینده گرفته خواهد شد. به همین دلیل در ادامه به صورت خیلی مختصر به مراحل ترخیص و واردات دستگاه از چین می‌پردازیم. این مراحل به ترتیب شامل اخذ کارت بازرگانی، انتخاب محصول و تامین کننده آن، گرفتن مجوزهای لازم، مذاکره کردن با فروشنده، درخواست برای ارسال پیش فاکتور یا پروفرما، ثبت کردن سفارش، بیمه کردن بار، عملیات حمل و نقل بین‌المللی، انجام تشریفات گمرکی و در نهایت ترخیص کالا از گمرک است.

پیشنهاد مطالعه :  بازار عمده فروشی ايوو

موارد تاثیر گذار بر هزینه واردات دستگاه از چین

هر کالای وارداتی در دنیای تجارت یک کد تعرفه یا همان HS Code دارد. این کد از طرف گمرک تایید شده و قبل از انجام کار، واردکنندگان باید آن را داشته باشند تا زمان ترخیص کالا به گمرک ارائه شود. اینک بر اساس این کد همه هزینه‌های واردات و گمرک مشخص خواهد شد.

شما هم می‌توانید برای اطلاع از تعرفه گمرکی دستگاه خود به کتاب مقررات و قوانین واردات و صادرات یا سازمان‌های ذی‌ربط مراجعه کرده و کد کالای خود را پیدا کنید. در صورتی که در انجام این مرحله کوتاهی شود، احتمالا در فرآیند واردات و ترخیص دستگاه به مشکل خورده یا حتی محموله شما به عنوان قاچاق شناسایی شود.

از طرفی تعرفه و هزینه مالیاتی ماشین آلات صنعتی تحت تاثیر عوامل گوناگونی است. معمولا این گونه هزینه‌ها با توجه به توانایی کارکرد، اولویت وارداتی، برند، وزن، سال تولید، مدل و نوع تعیین می‌شود. به علاوه هزینه‌های گمرکی برای دستگاه‌ها معمولا در سه دسته قرار می‌گیرند. در واقع بعد از بررسی کارشناسان و با توجه به ویژگی‌های کالا، در صورتی که محموله در دسته اول قرار داشته باشد، معمولا مراحل ترخیص و واردات را به راحتی پشت سر میگذارد.

واردات دستگاه از چین

انواع روش واردات دستگاه‌های صنعتی

فرقی نمی‌کند که قصد واردات چه کالایی را به کشور دارید، در هر صورت باید با مقررات و قوانین گمرکی آشنایی داشته باشید و امتیاز‌های تجاری، محدودیت‌ها و سیاست‌های اقتصادی هر کشوری را بشناسید. جهت واردات و ترخیص دستگاه‌های صنعتی هم باید ایران و کشورهای وارد کننده مناسبات اقتصادی خاص خود را داشته باشند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم همیشه اطلاعات خود را در این زمینه به خاطر تحولات سیاسی و اقتصادی در سطح جهان به روز نگه دارید تا به خاطر پیچیدگی‌های این تجارت دچار مشکل نشوید. حالا با این مقدمه به سراغ روش‌های مختلف واردات دستگاه‌های صنعتی می‌رویم.

پیشنهاد مطالعه :  کالای متروکه و قوانین و مقررات مربوط به آن

برای حمل و نقل بین‌المللی سه روش حمل هوایی، دریایی و زمینی وجود دارد. هر کسب و کاری با توجه به نوع کالا، زمان و بودجه خود میتوانند با استفاده از این روش‌ها برای واردات کالای خود اقدام کنند. مثلا در صورتی که بخواهید بار شما در امنیت بالا و به سرعت در دسترستان قرار گیرد و از نظر وزن و حجم مشکلی پیش نیاید، باید از روش حمل هوایی استفاده کنید. بازرگانی الین با فعالیت حرفه‌ای و ویژه در حوزه واردات از چین با سرمایه کم میتواند برای مدیریت سرمایه کمک زیادی به شما کند.

ماشین آلات صنعتی چه تجهیزات را شامل میشوند؟

با توجه به تعداد زیاد و تنوع زیاد در صنایع، دستگاه‌های صنعتی مختلفی تولید میشود تا همه نیازهای این حوزه برطرف شود. سیستم‌های تصفیه آب، آلودگی هوا و تجهیزات مربوط به محیط زیست، باتری‌ها، تورین‌ها، ژنراتورها و …، ماشین‌های بسته بندی، پر کن، برچست زنی و …، ماشین‌های قالب گیری تزریقی، ماشین‌های CNC، ربات‌ها، خطوط منتاژ، لودر، جرثقیل، بولدوزر، بیل مکانیکی و … از جمله مواردی هستند که میتوان برای واردات از چین در نظر گرفت.

واردات دستگاه از چین

واردات دستگاه‌های دست دوم

بسیاری از واردکنندگان در سال‌های اخیر به واردات دستگاه‌های دست دوم تمایل پیدا کرده‌اند. گرانی دستگاه‌ها و افزایش قیمت دلار از جمله دلایلی است که خرید ماشین‌آلات نو را به حاشیه برده است. اما این موضوع به این معنا نیست که هر دستگاه با هر کارکرد و عمری بتواند به کشور وارد شود. توصیه میکنیم قبل از خرید نهایی، از خدمات مشاوره بازرگانی تیم ما استفاده کنید. دستگاهی که می‌خرید باید مدت کوتاهی کار کرده باشند و همچنین قیمت مناسب و به صرفه‌ای داشته باشند. اما به هر حال توجه داشته باشید که اگر دستگاهی نو نباشد، شما باید به عنوان صاحب آن، خرابی‌ها و تعمیرات این دستگاه را در آینده در نظر بگیرید و حواستان باشد که ممکن است قطعات این دستگاه به سختی در بازار یافت شوند.

پیشنهاد مطالعه :  واردات کالا از شانگهای
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا