بازرگانی الین

واردات لوازم پلاستیکی | بررسی شرایط واردات این لوازم از کشور چین

واردات لوازم پلاستیکی

واردات انواع لوازم پلاستیکی

مواد اولیه، قطعات پلیمری و انواع ظروف و لوازم پلاستیکی از جمله مهم‎‌‌ترین اقلام وارداتی از کشور چین به ایران هستند. کشور چین از کشورهایی در جهان است که همواره سعی در توسعه حجم صادرات خود به کشورهای دیگر جهان با تکیه بر تولید ملی دارد و از دیرباز تا کنون صنایع پلاستیک قدرتمندی نیز دارد. به همین دلیل در سال‌های اخیر همواره شاهد رشد واردات قطعات مختلف، به‌خصوص قطعات پلاستیکی از این کشور به ایران بوده‌ایم. اما نحوه واردات لوازم پلاستیکی از چین چگونه است؟ چگونه این لوازم به کشورمان می‌رسند؟ در این مطلب از بازرگانی الین قصد داریم تا انواع مختلف این واردات را مورد بررسی قرار داده و به این سوالات نیز پاسخ دهیم.

واردات لوازم پلاستیکی

انواع لوازم پلاستیکی که از چین وارد می‌شوند

همانطور که گفته شد، کشور چین یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های لوازم پلاستیکی در جهان است و بازرگانان ایرانی از این ظرفیت برای تامین نیازهای داخلی و سودآوری استفاده می‌کنند. بسیاری از تاجران ایرانی برای انتخاب کالاهای پلاستیکی برای واردات به ایران به کشور چین سفر کرده و از محصولات متنوع تولیدکنندگان چینی بازدید می‌کنند. برخی از انواع لوازم پلاستیکی تولید شده در کشور چین را که به ایران وارد می‌شوند با هم مرور می‌کنیم.

قطعات خودرو که از جنس پلاستیک هستند

یکی از مواردی کشور ایران همواره در آن ضعف داشته، تامین قطعات خودرو بوده است. قطعات خودرو مخصوصا اجزای پلاستیکی آن در کشور ایران همواره به صورت وارداتی تامین می‌شده‌‌اند و تنها برخی قطعات خودروهای داخلی در داخل کشور تولید می‌شوند.

واردات لوازم پلاستیکی

قطعات خودروها در کشور ایران عمدتا وارداتی هستند که مبدا این واردات هم چین است. از جمله لوازم پلاستیکی که از چین وارد می‌شوند، می‌توان به داشبورد، انواع فیلترها، رودری، برخی قطعات موتور و دیگر مواردی اشاره کرد که توسط تاجران ایرانی یا شرکت‌های تولیدکننده قطعات تامین می‌شوند.

در کشور ایران، برخی از قطعات پلاستیکی خودروها به نام داخلی‌سازی‌شده به دست مردم می‌رسند که منظور از داخلی‌سازی تنها مونتاژ آن‌ها در داخل کشور است. وگرنه تمام این لوازم پلاستیکی وارداتی هستند. در نظر داشته باشید که فعالیت در زمین تامین این نوع از قطعات خودروها می‌تواند بسیار سودآور باشد.

قطعات پلاستیکی لوازم منزل

همچنین بد نیست بدانید که در کشور ایران لوازم منزل هم که درون آن‌ها لوازم پلاستیک و فلزی وجود دارند، به صورت وارداتی هستند و تنها در این کشور مونتاژ می‌شوند. اگر به این نکته‌هم اشاره کنیم، خالی از لطف نیست که از لوازم پلاستیکی درون لوازم منزل از جمله تلویزیون‌ها و یخچال‌ها می‌توان به قطعات پلاستیکی داخل بورد، بخش‌های مختلفی از بدنه و دستگیره‌ها اشاره کرد که تامین و واردات این لوازم پلاستیکی می‌تواند از جهات مختلفی سود‌آور باشد.

واردات لوازم پلاستیکی

البته لوازم منزل تنها به وسایل خانه و آشپزخانه محدود نمی‌شوند و از جمله دیگر لوازم پلاستیکی می‌توان به برخی مبل‌های جدید و اقتصادی، برخی از انواع مختلف ارزان‌قیمت قاب عکس و دیگر موارد رایجی که در خانه‌ها وجود دارند، اشاره کرد.

واردات لوازم پلاستیکی بازی کودکان

کودکان، همواره نیاز به وسایل‌هایی برای بازی دارند که انرژی آن‌ها در طول روز تخلیه شود. اکثر این لوازم هم از جنس پلاستیک هستند تا به سلامت کودکان آسیبی نرسد. از این رو می‌توان گفته که انجام واردات لوازم پلاستیکی بازی کودکان می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان شخصی‌سازی این لوازم اشاره کرد.

اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که این لوازم پلاستیکی می‌‌توانند گاهی یک ماشین بازی یا یک پک بازی گلف باشند که به صورت شخصی‌سازی شده تولید می‌شوند. از این رو شما می‌توانید با پیگیری این نوع واردات، سود خوبی را دریافت کنید.

لوازم پلاستیکی از نوع پلاسکو

لوازم پلاسکو یا همان پلاستیکی که در بخش‌های مختلف خانه مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند هم به طور عمده از کشور چین وارد می‌شوند. این لوازم پلاستیکی کاربردهای مختلفی دارند و بازار مصرفی گسترده‌ای در ایران دارند. بنابراین، شما می‌توانید با واردات این نوع لوازم پلاستیکی، از  سود بالایی بهره‌مند شوید.

نحوه واردات لوازم پلاستیکی از کشور چین

کشور چین، در آسیای شرقی است و با ایران فاصله زیادی دارد، اما می‌توان گفت که شما برای انجام انواع واردات لوازم پلاستیکی، راهکارهای مختلفی پیش رو دارید. به طور کلی می‌توان گفت که باری انوام واردات از چین چهار روش عمده وجود دارد که دو راه آن زمینی هستند. اولین راه این است که کامیون‌های ترانزیت بار را منتقل کنند که به دلیل هزینه و زمان بسیار پیشنهاد نمی‌شوند.

واردات لوازم پلاستیکی

راه بعدی قطار است که در ابتدا بار شما را به کشور روسیه خواهد برد. سپس می‌توانید با کمک یک قطار دیگر، بار مورد نظر را به ایران بیاورید. اما متداول‌ترین راه برای انجام واردات لوازم پلاستیکی، کشتی است. شما این امکان را دارید که با کشتی‌های باربری مستقیما از چین بار بزنید و بار خود را در ایران تحویل بگیرید. البته واردات بار از چین به کمک کشتی می‌تواند تا چند ماه طول بکشد.

راه بعدی که به دلیل هزینه‌های بالای خود مورد تقاضای کمتری قرار می‌گیرد، هواپیما است. هواپیماها این امکان را به شما خواهند داد تا بار خود را در مدت کمتر از 1 ماه و در برخی اوقات در حدود 1 هفته تحویل بگیرید. البته همانطور که می‌دانید هزینه باربری با هواپیما بیشتر از راه‌های دیگر است.

واردات لوازم پلاستیکی با کمک بازرگانی الین

واردات لوازم پلاستیکی، یکی از انواع سودآور واردات به ایران است. کشورهای مختلفی هستند که کار تولید این نوع لوازم را برای صادرات انجام می‌دهند اما کشور چین همواره به عنوان یکی از برترین گزینه‌ها برای ایجاد روابط تجاری در این زمینه به شمار رفته است. اما شما برای پیش‌برد روند واردات خود نیاز دارید که برای این کار با یک شرکت بازرگانی حرفه‌ای در این زمینه مانند شرکت بازرگانی الین مشورت کنید.

بازرگانی الین با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روندهای تجاری، این امکان را به شما می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کالاهای مورد نظر خود را در ایران تحویل بگیرید. کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واردات لوازم مختلف، از جمله لوازم پلاستیکی، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا