بازرگانی الین

واردات لوازم یدکی خودرو از چین | نکات طلایی برای واردات + تعرفه‌ها

واردات لوازم یدکی خودرو از چین

واردات لوازم یدکی و سود ایده‌آل

بدون شک چین انتخاب اول بسیاری از بازرگانان برای واردات کالاهای مختلف است. همچنین این کشور جزو بزرگترین تولیدکنندگان لوازم یدکی محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر قصد واردات لوازم یدکی خودرو را دارید، چین بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

بازرگانان با ورود به بازار قطعات یدکی چین، به دنیایی از قطعات انواع خودرو با برندهای گوناگون خواهند داشت. همچنین در شهرهای مختلف چین بازارها و مراکز خرید بزرگی وجود دارند که می‌توان از  آن‌ها استفاده کرد. اما واردات قطعات خودرو کار چندان ساده‌ای هم نیست و برای موفقیت در آن باید چند نکته بسیار مهم را رعایت کرد. در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با این نکات بسیار مهم آشنا کنیم.

واردات لوازم یدکی خودرو از چین

قطعات چه خودروهایی از چین وارد می‌شود؟

شاید شما هم تصور که که چین فقط برای واردات قطعات یدکی خودروی سواری چینی مناسب است. اما باید بدانید که این باور به طور اشتباه در ذهن بازرگانان نقش می‌بندد. در بازار قطعات یدکی چین می‌توان محصولاتی مناسب برای انواع خودروهای موجود در کل دنیا پیدا کرد. برای مثال قطعات خودروهای آلمانی و حتی آمریکایی نیز توسط تولیدکنندگان این  کشور تولید می‌شود.

از طرف دیگر، برای واردات لوازم یدکی خودرو سنگین از چین باز هم محدودیتی وجود ندارد؛ زیرا در این کشور صرفا قطعات خودروهای سواری تولید نمی‌شوند. ناگفته نماند که حتی بازارهای تخصصی برای قطعات خودروهای نیمه سنگین، سنگین، راه سازی و… وجود دارد. البته که این تنوع بالا کار تهیه لیست اقلام وارداتی و تخمین تعرفه گمرک را اندکی سخت‌تر خواهد کرد.

واردات لوازم یدکی خودرو از چین

لیست قطعات خودرویی وارداتی از چین

چین گزینه خوبی برای واردات انواع قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین است؛ زیرا محدودیتی برای انتخاب قطعات پیش‌روی شما نمی‌گذارد. برای مثال می‌توانید انواع قطعات یدکی الکتریکی، موتوری یا گیربکس‎های اتوماتیک را از چین وارد کنید. در هر یک از این دسته‌ها انبوهی قطعه وجود دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • گیربکس اتوماتیک
  • موتور کامل یا نیم موتور بالا و پایین
  • قطعات مکانیکی داخل موتور مثل شاتون، میل لنگ، یاتاقان‌ها
  • گیربکس اتومبیل
  • واتر پمپ
  • موتور فن
  • ترموستات
  • اویل پمپ
  • تسمه تایم
  • تسمه کولر
  • تسمه هیدرولیک
  • استپر موتور stepper
  • درجه باک
  • پمپ بنزین
  • سنسور اکسیژن
  • سنسور abs
  • سنسور دور موتور
  • پمپ هیدرولیک
  • منیفولد
  • کاتالیزور
  • پمپ شیشه شور
  • ECU

لیست بالا نشان می‌دهد که شما برای واردات لوازم یدکی خودرو از چین به یک بازار بسیار غنی دسترسی دارید. تمامی قطعات بالا را می‌توان برای خودروهای مختلف با درجه کیفی گوناگون از بازار چین خریداری کرد. همچنین قطعات خاص برخی خودروهای لوکس نیز در بازار چین به راحتی یافت می‌شوند.

بازارهای مشهور چین برای واردات لوازم یدکی خودرو

یکی از روش‌های اصلی که برای واردات کالا از چین وجود دارد، مراجعه به بازارهای عمده مخصوص هر کالا است. شما هم برای واردات قطعات یدکی خودرو سنگین یا سبک مورد نظر خود می‌توانید به بازارهای تخصصی مراجعه کنید تا به مزایای ارزشمندی برسید.

جالب است بدانید که در چین بازارهای قطعات خودرو علاوه بر نوع خودرو، بر اساس سبک قطعات نیز دسته‌بندی می‌شوند. برای مثال می‌توانید به بازاری مراجعه کنید که در آن فقط تسمه‌های خودرو به فروش می‌رسند. البته که در ادامه این بخش از مطلب چند بازار خودرویی چین را معرفی خواهیم کرد.

واردات لوازم یدکی خودرو از چین

Kunshan Golden

کونشان گلدن یکی از بازارهای مناسب در چین است که لوازم یدکی انواع خودروی سبک و سنگین را عرضه می‌کند. در این بازار به انبوهی از قطعات خودرویی دسترسی دارید و به راحتی می‌توانید لیست محصولات وارداتی خود را تکمیل کنید. البته که این بازار تنها به سبک خودرو یا قطعه محدود نیست و برای واردات کالاهای متنوع انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

Guanzhou C&Y Filter

افرادی که در زمینه واردات لوازم یدکی خودرو روی فیلترها تمرکز دارند، بدون شک باید به طور مستقیم از این بازار بزرگ کمک بگیرند. بازار فیلتر گوانجو یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خودرویی است که در آن می‌توان انواع فیلتر هوا، روغن، کابین و بنزین انواع خودروهای سبک و سنگین را پیدا کرد. به همین دلیل برای واردات تخصصی فیلتر و قطعات یدکی خودروی سنگین باز هم این بازار به شما کمک خواهد کرد.

Ningbo Misheng

نینگبو میشنگ جزو دیگر بازارهای چین است که به صورت تخصصی در عرضه عمده لوازم یدکی فعالیت دارد. همچنین نینگبو میشنگ  جزو توزیع کنندگان معتبر کشور چین است و در شهرهای مختلفی دارای نمایندگی است. به همین دلیل اگر قصد دارید که قطعات یدکی مختلف شامل قطعات موتوری و الکتریکی را وارد کنید، توصیه می‌کنیم که از این توزیع کننده کمک بگیرید.

آیا تعرفه واردات یکسانی برای واردات لوازم یدکی خودرو وجود دارد؟

زمانی که قصد واردات قطعات یدکی خودروی سواری یا سنگین را دارید، باید به تعرفه‌های گمرکی توجه بیشتری داشته باشید؛ زیرا سازمان گمرکات کشور تعرفه‌های متنوعی را برای هر یک از قطعات خودرویی تعریف کرده است. برای مثال شمع و سنسور اکسیژن خودرو جزو قطعات یدکی هستند و ماهیت الکتریکی دارند، اما تعرفه آن‌ها به صورت جداگانه تعریف شده است.

به طور کلی می‌توان گفت که ردیف 8708 تعرفه‌های گمرک مخصوص واردات لوازم یدکی خودرو است. اما قطعاتی مثل شمع در ردیف 85111000 قرار می‌گیرند. همچنین قطعات ماشین‌های سنگین و کشاورزی نیز ردیف تعرفه کاملا جداگانه دارد. به همین دلیل قبل از خرید و واردات باید نسبت به تخمین تعرفه‌ها اقدام کنید یا از افراد آگاه کمک بگیرید.

واردات لوازم یدکی خودرو از چین

چند نکته مهم برای واردات قطعات خودرو

اگر می‌خواهید که در هنگام واردا قطعات یدکی خودروی سنگین یا سبک به مشکلی برخورد نکنید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. همیشه قبل از خرید مواردی مانند کیفیت کالا و نیاز بازار توجه داشته باشید. همچنین بعد از ثبت سفارش حتما از توزیع کننده پکینگ لیست را بگیرید تا برای انبار کردن کالاهای خود در کارگوهای چینی به مشکل برنخورید.

بازرگانی الین و مشاوره تخصصی در زمینه واردات از چین

در صورتی که می‌خواهید برای واردات لوازم یدکی خودرو از چین در مسیر درستی گام بردارید، می‌توانید از بازرگانی الین کمک بگیرید. ما آمادگی داریم تا مشاوره تخصصی برای انجام این کار را ارائه دهیم. همچنین با خدمات برنامه ریزی سفر کافیست که چمدان‌ها را ببندید و برای تجارتی سودآور آماده شوید.

3.9 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا