بازرگانی الین

بررسی نکات مهم برای واردات کالا از ترکیه در بازرگانی الین

واردات کالا از ترکیه | صفر تا صد مراحل واردات و تجارت بین المللی

واردات کالا از ترکیه برای تجارتی پرسود

کالاهای ترکیه‌ای در سالیان اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان ایرانیان پیدا کرده‌اند و به همین دلیل، زمانی که وارد ایران می‎شوند، در فرصت بسیار کمی به فروش می‌رسند. مسلما این نوع کالاها سود بالایی را برای وارد کنندگان خود به همراه خواهند داشت. امروزه کالاهای بسیار زیادی وارد کشور می‎شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انواع پوشاک مواد خوراکی و … اشاره کرد. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین نکاتی که در زمینه واردات کالا از ترکیه باید بدانید را بیان کنیم.

بررسی نکات مهم برای واردات کالا از ترکیه در بازرگانی الین

مزایای واردات کالا از ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که از نظر واردات کالا سالانه در کنار واردات از چین به اندازه بالایی مراودات تجاری دارند. ترکیه یکی از قدیمی‌ترین همسایگان ایران است و در زمینه‌های مختلف، از جمله حوزه‌های تجاری، همکاری‌های بسیار زیادی با ایرانیان داشته است. به همین دلیل، بازرگانان  بسیار زیادی بر اثر روابط مناسب این دو کشور با یکدیگر، بر روی واردات کالا از ترکیه تمرکز کرده و فعالیت‌های اقتصادی بسیار خوبی دارند.

قبل از این که بخواهید هر اقدامی در زمینه واردات از ترکیه انجام دهید، باید به خوبی بر روی کالاهایی که برای واردات از این کشور مورد توجه هستند انجام شود و کالاهایی که با بیشتری میزان تقاضا با بازاری مناسب هستند را مشخص کنید. واردات از این کشور مزایای بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نزدیک بودن این کشور به ایران و هزینه‌های کم حمل و نقل آن‌ها اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه :  واردات کالا از عراق | شرایط و نکاتی که باید در مورد تجارت با عراق بدانید

مراحل واردات کالا از ترکیه را بشناسید

قوانینی که برای واردات کالا از این کشور وجود دارد، با سایر کشورها تفاوت چندانی ندارد. ایران و ترکیه هر دو در کنوانسیونی به نام تیر عضو هستند که به موجب آن واردات از ترکیه و یا صادرات به این کشور، بسیار ساده خواهد شد. بر اساس این کنوانسیون، پلیس در این کشور اجازه باز کردن محصولات بسته بندی شده را ندارد، فقط در صورتی که کالایی مشکوک باشد، اجازه بررسی آن‌ها را خواهند داشت.

آشنایی با مراحل واردات از ترکیه

واردات از این کشور دارای سرعت بسیار بالایی است و در زمینه بستن قرارداد و واردات کالا با سرعت زیادی عمل می‌کند. بیشتری واردات کالا از ترکیه، توسط گمرک بازرگان در منطقه آزاد ماکو قرار دارد انجام می‎شود. این منطقه بیشترین واردات و صادرات ایران و ترکیه را به خود دیده است. انواع محصولات کشاورزی مانند فندق و میوه و انواع سبزی‌هایی از جمله مواد وارداتی از این کشور می‌باشد.

ترخیص کالا از گمرک ترکیه

با توجه به این که ترخیص کالا از گمرک‌ها دارای مراحل بسیار طولانی و سخت است، معمولا بسیاری از تجار این مرحله را به یکی از شرکت‌های واردکننده می‌سپارند تا به خاطر آشنایی با مراحل و قوانین به راحتی ترخیص کالا را انجام دهد. این کار اصلا سخت نیست و صرفا با تجربه و داشتن دقت این مرحله طی خواهد شد. در واردات از ترکیه، از مشاورات حرفه‌ای که سال هاست در این زمینه کار کرده‌اند، کمک گرفته می‎شود می‌شود تا تمامی مسائل رعایت شود.

به عنوان مثال، برای جا به جایی پول و تبدیل پول‌ها به یکدیگر، در صورت اشتباه ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری وارد شود. به عنوان مثال، باید برای جا به جایی پول نیاز به تبدیل ریال به یورو و یا لیر داشته باشید که بهتر است افراد آشنا این کار را برای شما انجام دهند.

آشنایی با نکات مهم واردات کالا از ترکیه در بازرگانی الین

یکی دیگر از موارد مهم در زمینه  واردات از این کشور و ترخیص کالا در گمرک، بازرسی آن است که باید با استانداردهای لازم مقایسه شود و این کار نیاز به یک فرد متخصص دارد. باید بدانید از کدام مرز قصد ورود کالا را دارید زیرا گمرک‌ها دارای قوانین متفاوتی هستند. به عنوان مثال، گمرک جلفا با مرز بازرگان تبریز کمی متفاوت عمل می‌کند. واردات کالا از ترکیه می‌تواند به سه روش زمینی، هوایی و یای دریایی باشد که هزینه هر کدام از آن‌ها از طرف صادر کننده پرداخت می‎شود.

پیشنهاد مطالعه :  بهترین کالاها برای واردات از چین | چه کالایی وارد کنیم تا سود بیشتری کسب کنیم

چرا واردات از ترکیه در سالیان اخیر افزایش داشته است؟

موارد بسیار زیادی باعث شده است تا واردات از این کشور افزایش زیادی داشته باشد. یکی از همین موارد، فاصله‌ای است که دو کشور با یکدیگر دارند که این امر می‌تواند جوانب مثبت گوناگونی داشته باشد. بازرگانان ایرانی با واردات از ترکیه، می‌توانند به بازارهای اروپایی نیز نزدیک‌ت شوند و این امر یکی دیگر از دلایل علاقه ایران به واردات می‌باشد. ایران بعد از تحریم‌های اقتصادی برای واردات بخشی از کالاهای مورد نیاز خود به صورت میان بز از کشورهای ثالث استفاده می‌کند که ترکیه یکی از این کشورها است.

بهترین کالاها برای واردات از ترکیه

قبل از این که بخواهید در زمینه واردات از ترکیه اقدامی کنید، باید به خوبی در مورد کالاهای مهم وارداتی از این کشور تحقیق کنید و کالاهایی که دارای تخفیف هستند را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، کالایی مانند کاغذ تیشو از جمله کالاهایی است که تخفیف 10 تا 30 درصد دارد. از اجناس تخفیف دار دیگر نیز می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد.

  • صفحات فولادی
  • مفتول به هم تنیده شده
  • اجاق با سوخت گازی
  • رادیاتور حرارت مرکزی

عمده کالاهای وارداتی از ترکیه در بازرگانی الین

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای وارد کردن لوازم آرایشی باید مجوز از بهداشت وجود داشته باشد و تعداد محدودی از کالاها و برندها این محوز را می‌گیرند. برای این که بتوانید به راحتی در مورد این کالاها بررسی کنید و مجوزهای لازم را اخذ کنید، بهتر است از خدمات یک شرکت بازرگانی استفاده کنید.

بازرگانی الین، بهترین گزینه برای افزایش سودآوری تجار

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین،  با بررسی نکات و شرایط واردات کالا از ترکیه همراه شما بودیم. ترکیه یکی از همسایگان ایران است و از سالیان دور به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم ایران شناخته شده است. واردات کالا از این کشور دارای شرایط خاصی است و برای این که بتوانید تجارتی سودمند داشته باشید، باید با تمامی آن‌ها آشنایی داشته باشید. مجموعه بازرگانی الین با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه تجارت‌های بین المللی، بستری را برای تمامی تجار ایرانی فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را وارد و یا به کشورهای دیگر صادر کنند.

پیشنهاد مطالعه :  واردات کالا از چین به افغانستان | ترانزیت کالا از مسیر چین به افغانستان و ایران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا