بازرگانی الین

صادرات به اندونزی | بررسی نکات مهم و شرایط تجارت با کشور اندونزی

صادرات به اندونزی

هر آنچه که باید از اندونزی بدانید

اندونزی به عنوان پر جمعیت‌ترین کشور مسلمان در سراسر جهان شناخته می‎شود و به عنوان یکی از کشورهای بسیار مهم از نظر اقتصادی در جنوب شرقی آسیا به حساب می‎‌آید. اشتراکات فرهنگی، تاریخی، سیاسی در کنار دسترسی آسان به آب‌های آزاد، سبب شده است تا اندونزی به عنوان یکی از مقاصد مناسب برای تجار ایران شناخته شود. تجارت این کشور همواره به دلیل قرار گرفتن در کنار آبراه‌های مهم جهان، رونق بسیار خوبی داشته است، به گونه‌ای که حتی دین اسلام نیز از طریق تجارت‌های بین المللی به این کشور راه یافته است. البته برای ورود به عرصه صادرات به اندونزی باید نکات مهمی را بدانید تا در این زمینه دچار مشکلی نشوید.

بررسی نکات مهم صادرات به اندونزی در بازرگانی الین

اقتصاد اندونزی

یکی از نکات بسیار مهم برای ورود به بازار هر کشوری، آشنایی با وضعیت اقتصادی آن کشور و شرایط بازار آن است. اقتصاد اندونزی مبتنی بر کشاورزی و واحدهای صنعتی مرتبط با همین زمینه است. البته معادن و انرژی نیز نقش بسیار مهم و قابل توجهی را در اقتصاد این کشور دارد.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در اقتصاد اندونزی، گردشگری است که در سالیان اخیر نیز توانسته تاثیر بسیار زیادی بر روی اقتصاد این کشور داشته باشد. این کشور به دلیل جمعیت بالایی که دارد، همواره به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‎شود که بیشترین میزان تولید ناخالصی را دارد. اندونزی هر چند منابع نفتی زیادی ندارد اما نسبت به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا، نفت قابل توجهی را تولید می‌کند.

رابطه تجاری ایران و اندونزی

موقعیت جغرافیایی اندونزی، سبب شده است تا این کشور جایگاه ویژه‌ای به لحاظ تجاری داشته باشد، زیرا دسترسی به اکثر کشورهای جهان از طریق آب‌های آزاد بین المللی و بنادر متعدد بسیار آسان شده است. از مهم‌ترین شرکای تجاری این کشور، می‌توان به آمریکا، ژاپن، چین، ویتنام و .. اشاره کرد. از نظر واردات نیز حدود 75 درصد نیازهای داخلی این کشور، از طریق کشورهای آسیایی وارد شده است و سهم سایر کشورها بسیار کمتر است.

بررسی شرایط اقتصادی اندونزی در بازرگانی الین

همین امر نیز سبب شده تا تجار بسیار زیادی از ایران، اقدام به صادرات به اندونزی کنند. البته ایران و اندونزی، نسبت به همسایگان این کشور ارتباط کمتری دارند اما با این حال در طی سالیان اخیر این معاملات بین المللی بین این دو کشور به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

کالاهای صادراتی به اندونزی

طبق آمارهای به دست آمده از سال 2018، بیش از 188.7 میلیارد دلار کالا از سراسر جهان به اندونزی صادر شده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 19 درصد افزایش پیدا کرده است. کشورهای آسیایی با تامین 75 درصد این کالاها، نقش عمده‌ای در واردات اندونزی دارند. طبق همین آمارها، بخش عمده‌ای از کالاها در صادرات به اندونزی شامل موارد زیر می‌باشند.

  • سوخت‌های فسیلی مخصوصا نفت
  • تجهیزات رایانه
  • تجهیزات برقی
  • آهن و فولاد
  • پلاستیک و محصولات پلاستیکی
  • وسیله نقلیه
  • مواد شیمیایی آلی
  • محصولات فلزی
  • غلات
  • علوفه دامی

مهم‌ترین کالاهای صادراتی به اندونزی در بازرگانی الین

وضعیت صادرات به اندونزی از ایران

در سال 2018، کشور اندونزی بیش از 419 میلیون دلار کالا را از ایران وارد کرده است که این آمار نشان دهنده وضعیت خوب صادرات به اندونزی از ایران است. البته این آمار نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است و پیش بینی می‎شود بیشتر از این مقدار نیز شود. بررسی و مشاهده داده‌های منتشر شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، نشان می‎دهد برخی از این کالاها، بیشتر از موارد دیگر صادر شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سوخت‌های فسیلی و مشتقات نفتی
  • خاک و مواد معدنی سیمان، گچ و …
  • آهن و فولاد
  • فلز روی
  • خشکبار، میوه و مرکبات
  • مواد شیمیایی معدنی و فلزات گران بها
  • تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

نکات مهم برای صادرات به اندونزی

برای این که بتوانید در زمینه صادرات به اندونزی موفق باشید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید و تمامی کسب و کارهای ملیتی، ملی و حتی محلی اندونزی را به خوبی بشناسید. این نکات برای رقابت با بازرگانان و صادرکنندگان دیگر کشورها و مخصوصا کشورهای جنوب شرقی آسیا اهمیت بسیار بالایی دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها، ممکن است ضررهای سنگینی را متحمل شوید. در ادامه توصیه‌هایی برای شما داریم تا بتوانید در این امر موفق باشید.

  • قبل از ورود به عرصه صادرات به اندونزی باید چند باری به این کشور سفر کنید تا بتوانید به خوبی با بازار و مردم این کشور آشنا شوید و همچنین ویژگی‌های فرهنگی این کشور را بدانید. در این سفرها شما می‌توانید با تجار و فروشندگان اندونزی ارتباط برقرار کنید و با آنان آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که این امر نیاز به برنامه ریزی مناسب و بلند مدت دارد
  • در اندونزی، بازرگانان برای ارتباط گیری و ایجاد تجارت، حتما به صورت حضوری در محل مورد نظر حاضر شوند. این کار برای اطمینان از کیفیت محصولات و همچنین توافق بر سر قیمت نهایی آن‌ها اهمیت دارد
  • حتما در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی که در اندونزی برای کالاهای خارجی برگزار می‎شود شرکت کنید، زیرا این امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت شما داشته باشد

بازاریابی و تبلیغات، بهترین روش برای موفقیت در صادرات به اندونزی

یکی از نکات بسیار مهم برای موفقیت در زمینه صادرات انواع کالاها به اندونزی، پیدا کردن مشتری برای کالاهای مورد نظر شما است. یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن مشتری در این کشور، بازاریابی و تبلیغات است. طبق قوانین کشور اندونزی، تجار خارجی اجازه بازاریابی به صورت مستقیم را ندارند و باید در این کشور نمایندگی رسمی خود را تاسیس کنند. برای این که بتوانید به خوبی در این کشور بازاریابی کنید، باید از یک سری شرکت‌ها و افراد در اندونزی کمک بگیرید.

نکات مهم برای موفقیت در زمینه صادرات به اندونزی در بازرگانی الین

بازرگانی الین، گزینه‌ای مناسب برای ورود به عرصه صادرات به اندونزی

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، نکات مهم و شرایط صادرات به اندونزی را بررسی کردیم. در سالیان اخیر، میزان مبادلات کالا میان ایران و اندونزی بسیار افزایش یافته و به همین دلیل، تجار بسیار زیادی اقدام به صادر کردن کالاهای مورد نظر خود به این کشور کرده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید وارد این عرصه شوید، ابتدا باید با شرایط کلی و اقتصادی اندونزی آشنا شوید تا بتوانید در این موفق شوید. کارشناسان ما می‌تواند شما در این مسیر هدایت کنند تا بتوانید با قوانین وارداتی اندونزی آشنا شوید و به خوبی در این کشور بازاریابی کنید تا بتوانید تجارتی پر سود داشته باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا