بازرگانی الین

بهترین کشورها برای واردات | معرفی 4 کشور مناسب برای انجام معاملات بین‌المللی

بهترین کشورها برای واردات

بهترین کشورها برای واردات؛ همسایگان و یاران قدیمی

کشور ایران به دلیل برخورداری از تحریم‌های بین‌المللی، شرایط سختی برای تجارت‌های خارجی مختلف دارد و بهتر است که قبل از شروع فعالیت وارداتی، بهترین کشورها برای واردات به ایران را بشناسیم. کشور‌های چین، روسیه، امارات و ترکیه اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران در منطقه و جهان هستند که هر کدامشان به خاطر مزیت‌های خاصی که دارند، برای انجام فعالیت‌های وارداتی مناسب هستند. در ادامه با شرایط مختلف این چهار کشور و مزیت‌هایشان برای واردات به ایران آشنا می‌شویم.

بهترین کشورها برای واردات

چین بهشت واردات به هر کشوری

اگر قصد شروع تجارت واردات به ایران را دارید، می‌توانید چین را در صدر لیست بهترین کشورها برای واردات به ایران قرار بدهید. کشور چین به دلیل برخورداری از صنایع تولیدی به شدت متنوع و کارآمد در همه زمینه‌ها، اصلی‌ترین کشور تولید کننده در دنیا به حساب می‌آید و نه تنها برای ایران بلکه برای هر کشور دیگری نیز انتخاب درجه یکی برای واردات به شمار می‌رود. قوانین دولت  چین برای امر صادرات دست و پاگیر نیست و همچنین تولید کنندگان در این کشور، محصولات مورد نظر شما را با هر کیفیتی که بخواهید و در طرح‌های سفارشی‌تان برای شما آماده می‌کنند و با وسایل نقلیه مختلفی مانند کشتی و هواپیما به مقصد مورد نظر شما می‌فرستند.

مزایای واردات از چین به ایران

چین به عنوان یکی از بهترین کشورها برای واردات معضل تامین کننده را برای شما حل کرده است و شما هیچ مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. شما می‌توانید همین حالا از طریق اینترنت به سایت‌هایی مثل علی‌بابا مراجعه کنید و تولید کنندگان مختلف چینی را با محصولاتشان به صورت یکجا مشاهده کنید. شما می‌توانید به راحتی از طریق این سایت‌ها با تولید‌کنندگان چینی مکالمه کنید و برای گرفتن خدمات بهتر و پرداخت هزینه کمتر، مشغول چانه زنی با آنها شوید.

بهترین کشورها برای واردات

از دیگر مزایای واردات از چین به ایران می‌توانیم به شرایط پرداختی آسان اشاره کنیم. در معامله با بسیاری از فروشندگان چینی این امکان را دارید که با خرید تعداد عمده از محصول مورد نظرتان، قیمت بسیار پایین‌تری برای آن بپردازید که باعث صرفه اقتصادی بیشتر واردات برای شما می‌شود. همچنین با اینکه طبق تحریم‌ها بین‌المللی اعمال شده بر روی ایران هیچ تاجری اجازه مراوده مالی با ایرانی‌ها را ندارد، اما قوانین کشور چین به عنوان یکی از بهترین کشورها برای واردات به ایران، در این زمینه سختگیری زیادی ندارد و خریدار ایرانی می‌تواند از راه‌های مختلفی مانند استفاده از یک واسطه مالی، پول فروشنده چینی را پرداخت کند که این مساله مزیت بزرگی برای تاجر ایرانی است.

روسیه یک شریک استراتژیک تجاری

روسیه در یکی دو دهه گذشته به دلیل داشتن روابط سیاسی مناسب با ایران، همیشه سهمی (هرچند کوچک) از بازار کالاهای مصرفی در ایران را در اختیار داشته و یکی از بهترین کشورها برای واردات به ایران محسوب می‌شود. به طور معمول تجار ایرانی به واردات کالاهایی نظیر فلزات گران‌بها، کاغذ و محصولات حیوانی از روسیه به ایران تمایل داشته‌اند که بخش قابل توجهی از حجم صادرات روسیه به ایران را در بر می‌گیرد.

روسیه به دلیل نزدیکی به ایران و در اختیار داشتن راه‌های مختلف حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی برای انتقال سریع‌تر بارها به ایران، امتیاز ویژه‌ای در واردات به ایران دارد که البته آنطور که شایسته است به آن توجه نمی‌شود. تجار ایرانی که به دنبال بازار‌های جدیدی برای خرید محصول هستند، بهتر است نگاه خود را به سمت روسیه بچرخانند و از شرایط راحت و سریع خرید کالا از این کشور و انتقال آن به ایران استفاده کنند.

بهترین کشورها برای واردات

امارات گذرگاهی مناسب برای واردات به ایران

کشور امارات تا بیست سال قبل تجارت خاصی به جز فروش نفت به دولت‌های مختلف نداشت، اما با سرمایه گذاری روی بخش توریستی و احداث شهر با شکوهی مثل دبی توانست به یک کشور فعال در حوزه تجارت تجاهی تبدیل شود. امارات یکی از بهترین کشورها برای واردات کالاهای لوکس به ایران به شمار می‌رود. سالانه تعداد زیادی از افراد پردرآمد ایرانی به دبی سفر می‌کنند و اقلام لوکس مورد نظر خود را خریداری می‌کنند و به ایران باز می‌گردند.

توصیه مهم برای واردات به ایران

توصیه ما این است که اگر قصد واردات از امارات را دارید، به سراغ کالاهای مصرفی عادی نروید بلکه محصولات لوکسی را انتخاب کنید که در ایران کمتر پیدا می‌شوند. به طور مثال می‌توانید محصولات اصلی برند‌های معتبری مثل لویی ویتون، ورساچه و… را به ایران وارد کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که امارات که یکی از بهترین کشورها برای واردات به ایران است، به دلیل فاصله خیلی کمی که از بنادر جنوبی ایران دارد، انتقال کالا به ایران را با سرعت خیلی زیادی انجام می‌دهد و خیلی از تاجرانی که از کشورهای دیگر خرید می‌کنند ابتدا بار خودشان را به دبی می‌فرستند و بعد از آنجا به ایران انتقال می‌دهند تا علاوه بر سرعت زیاد، تحریم‌های موجود بر ایران را هم دور بزنند.

ترکیه مناسب برای واردات پوشاک به ایران

کشور ترکیه از قدیم به تولیدات خود در زمینه پوشاک شهرت داشته است و محصولاتش برای مصرف کنندگان ایرانی هم محبوبیت زیادی دارد. اکثر تجار قدیمی که به ترکیه رفت و آمد داشتند، فقط به سراغ واردات انواع لباس‌ها از این کشور به ایران می‌رفتند. این در حالی است که ترکیه تولیدات دیگری هم دارد که برای مصرف کنندگان ایرانی جذاب است. به طور مثال ملزومات پلاستیکی تولید این کشور می‌تواند نمونه خوبی برای این مساله باشد.

بهترین کشورها برای واردات

یافتن بهترین کشورها برای واردات با بازرگانی الین

چنانچه قصد ورود به تجارت بین‌المللی واردات به ایران را دارید، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد گرفتاری‌های مختلف در این زمینه از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. شرکت بازرگانی الین یک مجموعه معتبر است که تمام تلاش خود را برای کمک به تاجران ایرانی به کار بسته است. شما می‌توانید در هر زمینه‌ای که ابهام داشتید، از کارشناسان بازرگانی الین مشورت بگیرید.

4.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا