بازرگانی الین

واردات انواع پمپ آب | آشنایی با اصلی‌ترین شرکای ایران برای واردات این کالا

بررسی نکات مهم برای واردات انواع پمپ آب در بازرگانی الین

صفر تا صد واردات انواع پمپ آب

در سالیان اخیر، واردات پمپ آب افزایش بسیار زیادی داشته و با توجه به سودآوری بسیار زیادی که برای تجار دارد، افراد بسیار زیادی علاقه‌مند ورود به این عرصه هستند. پمپ آب یکی از قطعات صنعتی است که با استفاده از روش‌های مختلف و از کشورهای گوناگون وارد ایران می‎شود. به همین دلیل، برای این که بتوانید در این زمینه فعالیت کنید، باید با تمامی این موارد آشنایی داشته باشید و ریزه کاری‌های تخصصی آن را بدانید. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم نکات مهم برای واردات انواع پمپ آب را بیان کنیم.

واردات انواع پمپ آب

اصلی‌ترین کشورهای صادر کننده پمپ آب به ایران

یکی از دغدغه‌های اصلی تجار، انتخاب کشوری برای واردات کالاهای مورد نظر خود است. پمپ آب یکی از رایج‌ترین کالاهای صنعتی وارداتی به ایران است که از کشورهای مختلفی وارد ایران می‎شود. در ادامه قصد داریم اصلی‌ترین کشورهای صادر کننده این کالاها به ایران را بررسی کنیم.

روسیه

روسیه از گذشته به عنوان یکی از شرکای اصلی ایران در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی بوده است. به همین دلیل کالاهای بسیار زیادی از این کشور وارد ایران می‎شود. ایران و روسیه از طریق دریای خزر هم مرز هستند و معمولا کالاهای وارداتی از این کشور، با استفاده از روش حمل و نقل دریایی وارد ایران می‎شوند. البته در برخی شرایط نیز می‌توان از روش زمینی برای واردات این کالاها استفاده کرد.

چین، اصلی‌ترین شریک اقتصادی ایران

همانطور که میدانید، عمده کالاهای موجود در ایران، از کشور چین وارد می‎شوند. این کشور شرایط بسیار خوبی را برای تجاری ایرانی فراهم کرده است و با توجه به قرارداد 25 ساله میان ایران و چین، پیش بینی می‌شود که این روابط آسان‌تر نیز شوند. چین فاصله تقریبا زیادی با ایران دارد به همین دلیل، بهترین روش برای واردات کالاهای صنعتی مانند پمپ اب، استفاده از کشتی‌های حمل بار است. البته در برخی شرایط نیز می‌توانید از روش‌ زمینی با استفاده کامیون نیز کالاهای خود را وارد ایران کنید.

اصلی‌ترین کشورهای صادر کننده پمپ آب در بازرگانی الین

واردات کالا از این کشور مزایای بسیار زیادی دارد مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند دسترسی به محصولات منحصر به فرد در بازار چین، خرید کالاها با قیمت‌های بسیار مناسب، رشد کسب و کار و سود آوری، کیفیت خوب محصولات  و … اشاره کرد. به همین دلیل، اگر از تجار بپرسید که کدام کشور برای واردات انواع پمپ آب مناسب است، مطمئنا چین را به شما معرفی خواهند کرد.

ترکیه

ترکیه به عنوان واسطه‌ای میان ایران و اروپا است. برخی از کالاها از داخل این کشور خریداری می‎شوند و برخی دیگر که از اروپا خریداری می‌شوند، معمولا از طریق این کشور وارد ایران می‎شوند. ترکیه مرز زمینی مشترک با ایران دارد و به همین دلیل، می‌توان کالاهای خود را با استفاده از کمترین هزینه ممکن وارد کنید.

مراحل واردات انواع پمپ آب

یکی از موارد بسیار مهم در زمینه واردات کالا مخصوص تجهیزات صنعتی مانند پمپ آب، آشنایی با مراحل اصلی آن است. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت شما داشته باشد. به همین دلیل، باید با این مراحل به درستی آشنایی داشته باشید و آن‌ها را به خوبی انجام دهید تا بتوانید سود آوری خود را بیشتر کنید.

اخذ مجوزهای لازم

اولین گام برای ورود به عرصه واردات انواع پمپ آب دریافت مجوزهای لازم است. در این مرحله شما نیاز به دریافت چندین مجوز دارید که یکی از آن‌ها، ایران کد است. دریافت این کد برای تمامی کالاهای وارداتی ضروری است و شامل یک مد 16 رقمی یکتا می‌باشد. در واقع این کد می‌تواند نشان دهند که شما چه کالایی را وارد می‌کنید. یکی دیگر از مدارکی که نیاز دارید، کارت بازرگانی است. کارت بازرگانی درواقع مجوزی است که به شما اجازه می‌دهد تا برای خرید در خارج از کشور اقدام کنید.

آشنایی با نکات مهم برای واردات انواع پمپ آب در بازرگانی الین

برقراری ارتباط با طرف خارجی

پس از این که مجوزهای لازم را اخذ کردید، باید اقدام به برقراری ارتباط با یک تامین کننده و یا تولید کننده در کشور دیگر کنید. دقت داشته باشید که اعتبار سنجی تولید کننده بسیار مهم است و به همین دلیل، شما باید در این زمینه تحقیق‌های فراوانی را انجام دهید تا بتوانید یک فرد و یا گروه مناسب را پیدا کنید.

انتخاب روش حمل و نقل

یکی دیگر از مراحل مهم واردات انواع پمپ آب انتخاب روش حمل آن‌ها به ایران است. به طور کلی روش‌های حمل و نقل به سه دسته زمینی، هوایی و دریایی تقسیم بندی می‎شود. انتخاب میان این روش‌ها، می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد اما با توجه به نوع این کالاها، معمولا از روش‌ دریایی برای حمل آن‌ها استفاده می‌کنند. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که در زمینه حمل کالا، اصطلاحات بین المللی بسیار زیادی وجود دارد که باید با تمامی آن‌ها آشنا باشید تا درگیر دعاوی بین المللی نشوید.

ترخیص از گمرک

پس رسیدن کالاهای مورد نظر شما به مرز ایران، وارد مرحله دیگری می‎شود که می‌تواند حتی سرنوشت تجارت شما را نیز تغییر دهد. ترخیص کالاها از گمرک یکی دیگر از مراحل واردات انواع پمپ آب که باید حتما توسط فردی مجرب انجام شود. به همین دلیل، برخی از تجار به سراغ شرکت‌های بازرگانی و یا افرادی که به اصطلاح به  آن‌ها ترخیص کار گفته می‎شود می‌روند. ترخیص کالا خود دارای مراحل خاصی است که اگر به درستی انجام نشوند، ممکن است حتی تا ماه‌ها زمان ببرد.

نکات مهم برای ترخیص کالا از گمرک در بازارگانی الین

با بازرگانی الین  به راحتی کالاهای خود را وارد کنید

در این مطلب از وبسایت بازرگانی الین، با بررسی نکات و روش‌های واردات انواع پمپ آب همراه شما بودیم. واردات این محصولات در سالیان اخیر افزایش بسیار زیادی داشته است و توانسته نظر بسیاری از تجار را به خود جذب کند. اگر شما هم می‌خواهید وارد این عرصه شوید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما استفاده کنید تا بتوانید کالاهای خود را در کمترین زمان ممکن و به آسانی وارد کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا