بازرگانی الین

خرید از چین

خرید از چین

کشور چین که از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا با رشد اقتصادی ۸ درصد است، تولید کالاهای متنوع با قیمت های رقابتی منجر به استقبال بی نظیر تجار در سراسر دنیا شده است؛خرید از کشور چین امروزه در سراسر جهان طرفداران فراوانی دارد.

از ویژگی های خرید از چین می توان به متنوع بودن کالاهای تولید شده، قیمت رقابتی و مناسب کالاها و همچنین کیفیت مناسب کالاهای تولیدی اشاره کرد؛به دلیل وجود ویژگی های ذکر شده در مقاله اکثر تجار و افرادی که خریدار کالا از چین هستند، به صورت مستقیم یا اینترنتی اقدام به واردات کالا از چین به مقصد مورد نظر خود می کنند.

از آنجایی که واردات کالا از کشور چین به انجام برخی از تشریفات نیاز دارد، در این مقاله قصد داریم اطلاعات و سلسله فعالیت هایی را که برای ورود کالا از چین به مقصد مورد نظر صورت می‌گیرد را ذکر کنیم تا به سوالات ذهنی شما در ارتباط با واردات کالا از کشور چین پاسخ داده شود.

شرکت بازرگانی الین که یکی از معتبرترین شرکت های بازرگانی است، می توانند با ثبت سفارش کالا و همچنین واردات از چین با سرمایه کم دشواری و سختی واردات کالا از چین را از دوش شما خریداران عزیز بردارد و بهترین خدمات را به صاحبان صنایع و تجار گرامی ارائه دهد.

روش های خرید از چین

افرادی که قصد واردات کالا از چین را دارند، باید قبل از ورود به این حوزه آموزش های مربوط به واردات کالا را مورد بررسی قرار دهند زیرا اگر آموزش و تجربه کافی برای واردات کالا نداشته باشند،انجام این عملیات برای آنها سخت و دشوار خواهد بود؛ برای خرید از چین به صورت کلی دو راه وجود دارد که بیشتر بازرگانان و تجار از این دو روش استفاده می کنند.

اولین روش که در ادامه مقاله به صورت تخصصی آن را مورد بررسی قرار می دهیم، ارتباط مستقیم با شرکت تولید کننده است؛در این روش خود شخص وارد کننده یا شرکت های بازرگانی واسطه همچون شرکت بازرگانی الین اقدام انجام واردات کالا می کنند.

خرید از چین

در روش دوم واردات کالا از چین به صورت خرید اینترنتی صورت می گیرد،در این روش نیز برای واردات کالا باید به سراغ شرکت های بازرگانی واسطه رفت؛یکی از راه های میانبر برای واردات کالا به صورت اینترنتی از چین، سفارش از سایت علی بابا می باشد که دشواری خاص خود را دارد؛شرکت بازرگانی الین در کنار شما عزیزان است تا دشواری‌ها واردات کالا از چین را از میان بردارد و شما تجار گرامی با هزینه ی کم و به صورت تضمینی به کالای مورد نظر خود دست یابید.

واردات مستقیم کالا از چین:

قبل‌تر در مقاله ذکر کردیم که یکی از روش های خرید از چین ارتباط مستقیم با شرکت تولیدکننده کالا است که توسط خود فرد یا شرکت های بازرگانی واسطه صورت می گیرد،برای ثبت سفارش کالا از شرکت های تولید کننده،فرد خریدار یا شرکت های بازرگانی باید مذاکرات مورد نیاز را انجام داده و از طریق ارسال نامه های رسمی اقدام به خرید کنند که این افراد به دلیل دشواری این امر مراحل انجام خرید مستقیم کالا را به شرکت های بازرگانی واسطه، مانند شرکت بازرگانی الین می‌سپارند.

پیشنهاد مطالعه :  اصطلاحات مهم بازرگانی خارجی

در این روش برای ثبت سفارش کالا ابتدا باید یک پیش فاکتور که در بین تجار پرفورما نیز نامیده می شود به شرکت تولید کننده کالا ارسال شود،این پیش فاکتور شامل اطلاعاتی همچون قیمت،تعداد محصول،وزن و اطلاعات مربوط به کالای خریداری شده است؛شرکت فروشنده کالا بعد از بررسی پیش فاکتور آنها را بسته بندی و ارسال می کند،این اجناس قبل از ارسال از نظر کیفی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در نهایت گمرک چین اجازه صادرات آنها را صادر می کند.

واردات اینترنتی کالا از چین:

واردات کالا از طریق اینترنتی کار دشواری نیست، اما از آنجایی که این سایت ها محصولات خود را به زبان انگلیسی یا چینی ارائه می دهند،ممکن است تمامی افراد به این زبان ها مسلط نباشند به همین دلیل شرکت های بازرگانی واسطه،اقدام به ثبت سفارش کالا کرده و آن را به خریدار تحویل می دهند.

خرید از چین

برای ثبت سفارش کالا به صورت اینترنتی خریدار باید ایمیل تجاری داشته باشد،ایمیل تجاری با توجه به قوانین گمرکی کشور چین تنظیم می شود به همین دلیل بیشتر خریداران امور مربوط به این حوزه را به شرکت های بازرگانی می سپارند؛در میان شرکت های بازرگانی واسطه، شرکت بازرگانی الین یکی از بهترین گزینه ها برا واردات کالا از چین با سود کم است.

مراحل واردات کالا از چین

برای خرید و واردات کالا از چین باید مراحل مختلفی طی شود تا کالای مورد نظر به دست خریدار برسد، این مراحل عبارتند از:

دارا بودن کارت بازرگانی معتبر برای خرید از شرکت های چینی

اولین قدم برای واردات و صادرات کالا از سایر کشور ها به ایران و همچنین از ایران به سایر کشور ها،داشتن کارت بازرگانی معتبر یا پروانه وارداتی است؛ثبت سفارش کالا در وزارت بازرگانی بدون کارت بازرگانی معتبر امکان پذیر نمی باشد به همین دلیل وجود آن برای ثبت سفارش ضروری است.

مقصود از ثبت سفارش کالا،ثبت آماری کالا های خریداری شده یا فروخته شده است،لازم به ذکر است که برای واردات و صادرات کالاها بهتر است ابتدا به صورت دقیق شرایط قانونی ورود آن را مطالعه کنید؛تیم حرفه ای شرکت بازرگانی الین به عنوان یکی از بهترین شرکت های وارد کننده کالا از چین با کارت بازرگانی معتبر،آماده عقد قرارداد و مشاوره در جهت واردات کالا می باشد.

خرید از چین

انتخاب تولیدکنندگان معتبر چینی

برای واردات کالا باید شناخت کافی از فروشندگان و تولیدکنندگان کالای مورد نظر داشته باشید،این شناخت گاهی اوقات به صورت حضوری، از طریق نمایشگاه های بین المللی و معرفی کالا مورد نظر توسط شرکت تولید کننده و گاهی به صورت غیر حضوری و توسط کاتالوگ موجود در سایت و اینترنت انجام می شود.

بهتر است برای واردات کالا از چین به ایران معتبرترین شرکت ها را انتخاب نمایید زیرا فروش محصولات فیک،تقلب و کلاهبرداری در شرکت های خارجی بیش از گذشته وجود دارد و اگر بخواهید این قضیه را پیگیری نمایید متحمل هزینه های سنگین و از دست دادن زمان می شوید، که در اکثر موارد به دلیل پرداخت وجوه از راه های غیر رسمی و همچنین عدم عقد قرارداد به صورت صحیح امکان جبران خسارت برای خریداران وجود نخواهد داشت،به همین دلیل پیشنهاد می شود از شرکت های بازرگانی واسطه گر برای واردات کالا از چین به ایران کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه :  شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت بازرگانی

شناخت کافی از قوانین بین‌المللی چین

بعد از شناخت دقیق فروشنده،مذاکرات و صحبت های مختلفی بر سر موضوعاتی همچون قیمت،زمان تحویل کالا، نحوه پرداخت وجه و همچنین بررسی کالای مورد نظر بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد؛ یکی از ویژگی های ضروری در هنگام ارتباط خریدار با فروشنده کالا،همزبانی یا وجود زبان مشترک در بین خریدار و فروشنده است.

اطلاع از قوانین تجارت با چین بیمه و شیوه حمل و نقل بین الملل می تواند تا حدود زیادی خرید کالا را تسهیل نمایند،آشنا بودن به این قوانین می تواند مشکلات ایجاد شده بر اثر خرید میان دو کشور را نیز تا حدود زیادی رفع نمایید، شرکت بازرگانی الین با تیم مجرب خود در حال ارائه خدمات به افرادی است که واردات کالاهای مدنظرشان دشوار است.

دریافت نمونه کالا از تولید کنندگان چینی

برخی از خریداران برای انجام تست های مورد نظر خود بر روی کالا و همچنین بررسی کیفیت آن نیاز به نمونه کالا دارند،ارسال نمونه کالا توسط شرکت فروشنده بعد از انجام مذاکرات اولیه انجام می شود،این درخواست باید توسط خریدار صورت گیرد و هزینه های ارسال کالا از مبدا به مقصد نیز بر عهده خریدار خواهد بود.

از آنجایی که هزینه حمل و نقل نمونه کالا مقدار اندکی است، افراد برای پرداخت آن با مشکلات مختلفی مواجه می شوند زیرا این مبلغ از نظر صرافان مبلغ ناچیزی است، به همین دلیل افراد برای دریافت نمونه کالا از طریق شرکت های بازرگانی واسطه اقدام به دریافت نمونه کالا می کنند.

شرکت های بازرگانی از خریداران ایرانی به صورت ریالی پول دریافت کرده و معادل آن را به شرکت‌های چینی می پردازند،این روش یکی از ساده ترین روش های دریافت نمونه کالا توسط شرکت های بازرگانی واسطه ای می باشد.

خرید از چین

زمان تقریبی تولید کالا توسط شرکت های چینی

یکی از موارد مهم که خریداران قبل از ثبت سفارش کالا باید به آن توجه کنند،زمان تقریبی تولید کالای مورد نظر است؛گاهی اوقات افراد در هنگام واردات کالا با مشتریان خود قرارداد می بندند به همین خاطر اگر زمان تولید و تحویل کالای مورد نظر با اختلال مواجه شود فرد فروشنده از طریق قراردادی که با مشتریان خود بسته است متحمل خسارت می شود.

یکی دیگر از مشکلات که در این حوزه ممکن است به وقوع بپیوندد مصادف شدن زمان تحویل کالا با تعطیلی های رسمی همچون عید نوروز است، در این مورد کالای مورد نظر تا زمان به پایان رسیدن تعطیلات در انبار گمرک باقی می ماند که موجب  افزایش هزینه های انبارداری و …می شود، بنابراین آگاهی از زمان تقریبی تولید و تحویل کالا می تواند از هزینه های اضافی جلوگیری نماید.

محاسبه تقریبی هزینه های حمل و نقل از چین به مقصد

در مرحله بعدی بعد از محاسبه زمان تقریبی تولید کالا باید به سراغ محاسبه هزینه حمل بار از چین به ایران بروید،در خصوص برآورد هزینه های گمرک و حمل و نقل می توانید از شرکت های بازرگانی معتبر در این حوزه مشورت بگیرید.

دریافت پیش فاکتور رسمی از تولید کنندگان چینی

بعد از محاسبه زمان تقریبی تولید کالا و همچنین برآورد هزینه های حمل و نقل و رسیدن به این نتیجه که واردات کالا برای شما سودمند است باید اقدام به دریافت پیش فاکتور رسمی کنید؛در این مرحله خریدار از صادر کننده کالا درخواست پیش فاکتور می کند،پیش فاکتور یک قرارداد عادی میان خریدار و فروشنده است که اطلاعات مورد نظر کالا همچون نوع بسته بندی، میزان، وزن، تعداد واطلاعات خود کالا در آن درج شده است.

پیشنهاد مطالعه :  قبض انبار چیست؟

لازم به ذکر است که برای خرید مطمئن بهتر است به پیش فاکتور اکتفا نکرده و یک قرارداد معتبر و صحیح در ارتباط با کالا و اطلاعات آن ببندید،پیش فاکتور به دلیل اطلاعات محدود در هنگام پیگیری قانونی اعتبار چندانی ندارد،برای ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ایران نیاز به پیش فاکتور است که باید توسط صادر کننده نهایی کالا مهر و امضا شده باشد.

عقد قراداد تجاری به صورت رسمی با شرکت های چینی

همانطور که قبل تر در مقاله اشاره شد وجود پیش فاکتور به دلیل اطلاعات محدود از اعتبار چندانی برخوردار نیست به همین دلیل بهتر است خریدار و فروشنده قرارداد تجاری رسمی ببندند و تعهدات طرفین را به صورت کامل و دقیق در آن ذکر نمایند،بهتر است در متن قرارداد، متن کامل پیش فاکتور و همچنین خسارات احتمالی ذکر شود تا طرفین در هنگام ورود خسارت بتوانند به راحتی این موضوع را پیگیری نمایند.

در سال های اخیر به دلیل عدم آگاهی بازرگانان ایرانی و همچنین محدودیت‌های تجاری برخی از تجار و فروشندگان چینی اقدام به کلاهبرداری و تقلب همچون دریافت وجه و عدم ارسال کالا از تجار ایرانی کرده اند،به همین دلیل پیشنهاد می شود که افراد در زمان خرید کالا از شرکت های بازرگانی معتبر کمک بگیرند تا متحمل خسارت های گزاف نشوند.

ثبت سفارش کالا از شرکت های چینی

برای ثبت سفارش کالا خریدار باید اطلاعات پیش فاکتور را در سامانه جامع تجارت ایران وارد نماید و مراحل را به ترتیب تا ثبت سفارش نهایی طی نماید‌ و بعد باقی مراحل را طی نماید،لازم به ذکر است که این پروسه بیش از یک ماه کاری به طول می انجامد.

خرید از چین

مراحل پایانی واردات کالا از چین به ایران

در مراحل بعدی خریدار کالا باید حواله ارزی را به حساب فروشنده کالا برای شروع به تولید بپردازد سپس در مرحله بعدی برای اطمینان از کیفیت کالا و همچنین بررسی تعهدات بین طرفین بازرسی کالا به وقوع می پیوندد، بعد از دریافت جواب بازرسی کالا،اجازه حمل و نقل کالا از بنادر چین به سوی مقصد مورد نظر صادر می شود.

در روند طی شدن این پروسه دریافت بیمه نامه کالا یکی از نکات مهمی است که واردکنندگان باید نسبت به اخذ آن از شرکت‌های بیمه اقدام نمایند،بعد از انجام بارگیری کالا باید لیستی از مدارک مورد نظر همچون فاکتور نهایی، گواهی مبدا و … توسط فروشنده به مهر و امضا برسد،در مراحل انتهایی نوبت به ترخیص کالا و پرداخت عوارض و هزینه های گمرکی می رسد،عوارض گمرک نوعی مالیات است که برای ترخیص کالای خارجی توسط وارد کننده به حساب گمرک واریز می شود.

در این مقاله از سایت بازرگانی الین سعی کردیم به صورت مفصل به واردات کالا از چین بپردازیم،شرکت بازرگانی الین به همراه تیم مجرب خود یکی از معتبرترین شرکت های بازرگانی در حوزه واردات کالا از چین با سود کم می باشد،این شرکت همواره به بازرگانان و خریداران ایرانی که قصد واردات کالا از سایر کشورها و علی‌الخصوص کشور چین که جزو بزرگترین کشورهای تولید کننده کالا می باشد،مشاوره و خدمات خاصی را ارائه می دهد که تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا