بازرگانی الین

صادرات کالا به آذربایجان | آموزش صفر تا صد شرایط تجارت با آذربایجان

آشنایی با نکات مهم صادرات کالا به آذربایجان در بازرگانی الین

آذربایجان، کشوری با ظرفیت‌های اقتصادی زیاد

در طی چند سال اخیر، صادرات کالا به آذربایجان رو به پیشرفت بوده و تجار بسیار زیادی در این زمینه آغاز به فعالیت کرده‌اند. کشور آذربایجان در طی این سال‌ها، با بررسی مشکلات و موانعی که وجود داشته، اقدامات بسیار زیادی در زمینه قوانین بانکی و همچنین رفع موانع واردات و تبدیل سازمانی‌های دولتی به خصوصی نموده است.

آشنایی با نکات مهم صادرات کالا به آذربایجان در بازرگانی الین

از مهم‌ترین خصوصیاتی که آذربایجان دارد، می‌توان به تنوع محصولات کشاورزی و معادن گوناگون و انواع محصولات صنعتی اشاره کرد. به همین دلیل، افراد زیادی علاقه‌مند ورود به حوزه صادرات به آذربایجان شده‌اند. در ادامه این مطلب، قصد داریم نکات مهم و عمده کالاهای صادراتی به این کشور را بررسی کنیم.

صادرات کالا به آذربایجان و کالاهای مهم ایرانی

آذربایجان یکی از همسایگان ایران است و از مهم‌ترین بازارهای صادراتی ایران نیز به شمار می‌رود. زمانی که یک کشور اقدام به روابط تجاری با کشورهای دیگر می‌کند و شروع به واردات و یا صادرات می‌کند، نیازمند تغییراتی در برخی از سازمانی‌های خود است تا بتواند روابط خود را تسهیل کند و موجب پیشرفت اقتصادی در کشور شود. صادرات کالا به آذربایجان در طی چند سال اخیر رو به پیشرفت بوده و دلیل اصلی آن هم  تلاش دو جانبه کشورها برای تسهیل و رفع موانع بوده است.

یکی از موارد بسیار مهم در زمینه صادرات به هر کشور، بررسی در مورد کالاها و ظرفیت‌های هر دو کشور است. با وجود این که پایتخت این کشور از نظر منابع نفتی بسیار مورد توجه  است و کشور ثروتمندی نیز به شمار می‌رود. اما در بخش‌های دیگر مانند صنایع نساجی، برخی از لوازم خانگی، اتومبیل و لوازم وابسته به آن، از کشورهای دیگر وارد کننده می‌باشد.

عمده کالاهای صادراتی به آذربایجان در بازرگانی الین

کشور ترکیه بیشترین صادرات را به آذربایجان دارد و عمده کالاهای صادراتی آن‌ها نیز مصالح ساختمانی و پوشاک مردانه و زنانه می‌باشد. البته آذربایجان با کشورهای دیگری مانند ایتالیا، آمریکا، فرانسه و … نیز ارتباط داشته است. در سالیان اخیر، ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای وارد کننده انواع محصولات کشاورزی، میوه، مواد صنعتی مانند پلاستیک و مواد متنوع پتروشیمی و خرمای و … بوده است.

لیست محصولات صادراتی از ایران به آذربایجان

بازار هدف بسیاری از محصولات و کالاهای ایرانی آذربایجان می‌باشد و صادرات به آذربایجان در رتبه برتر صادرات ایران است. شرایط صادرات کالا و محصولات کشاورزی در مورد این کشور، بسیار مطلوب است و با داشتن مرزهای مشترک و شهرهای مرزی ایران که دارای شرایط مساعدی برای ارسال انواع کالا می‌باشند، آذربایجان را در کشورهای دیگر در رتبه بسیار خوبی قرار داده است.

می‌توان گفت که استان‌های مرزی ایران یکی از مهم‌ترین علت‌های ارزآوری به کشور می‌باشند. استان اردبیل محصولاتی مانند سیمان و انواع محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، شیشه، لوله، کاشی و سرامیک و سنگ ساختمانی و … از لیست کالاهای صادراتی به آذربایجان می‌باشد. مقدار کالاهای صادراتی به آذربایجان هر ساله افزایش پیدا می‌کند، به طوری که در سال 92، حدود 141 میلیون دلار ارزآوری به داخل کشور صورت گرفته است. با برطرف کردن مشکل صادرات به آذربایجان، می‌توان حجم صادرات را بیشتر کرد و در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی را داشت.

وضعیت اقتصادی کشور آذربایجان

جمهوری آذربایجان در مقایسه با جمهوری‌های تازه استقلال یافته اطراف خود در اثر بهره‌برداری از منابع نفتی که در سال 2008 برابر 7 میلیارد بشکه بوده است. در حال حاضر در منطقه یک صادرکننده محصولات گازی محسوب می‎شود و سرمایه‌گذاری پس از استقلال آذربایجان توسعه بیشتری پیدا کرده است.

بررسی وضعیت اقتصادی آذربایجان در بازرگانی الین

با وجود این، بعد از استقلال این کشور، تورم فزاینده ناشی از آثار جنگ قره باغ همراه با سیاست‌های آزادسازی قیمت‌ها و خصوصی سازی اقتصادی، موجب شد تا مردم آذربایجان تحت فشار بسیار زیادی قرار بگیرند و قدرت خرید آن‌ها به سرعت کاهش پیدا کند. اما از سال 1996 میلادی، افزایش درآمدهای حاصل از قراردادهای نفتیی بین المللی، روند رو به رشد سرمایه‌گذاری خارجی و موارد دیگر، باعث شد تا اقتصاد این کشور رشد کند و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تجارت‌های بین المللی به وجود بیاید.

 روش‌های صادرات کالا به آذربایجان

با توجه به این که آذربایجان یکی از همسایگان ایران است  و مرز مشترک زمینی و آبی دارد، می‌توان از روش‌های مختلفی برای حمل و نقل کالاهای استفاده کرد. یکی از بهترین روش‌ها برای این امر، صادرات کالا با استفاده از روش‌ جاده‌ای است. در این روش‌ کالاهای شما با استفاده از کمترین هزینه ممکن به مقصد می‌رسند و به همین دلیل می‌توانید سودآوری خود را هم افزایش دهید. از دیگر روش‎های حمل و نقل برای صادرات کالا به آذربایجان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مشکلات صادرات کالا به آذربایجان

برای این که بتوانید تجارتی سودمند داشته باشید، باید بتوانید با تمامی موانع موجود در مسیر تجارت خود آشنایی داشته باشید و بتوانید به خوبی برای آن‌ها آماده باشید. فشارهای داخلی در کنار تحریم‌های خارجی، از مهم‌ترین موانع و مشکلات دلسرد کننده برای تجار ایرانی در استفاده حداکثری از فرصت‌های موجود در اقتصاد و بازارهای وارداتی آذربایجان بوده است.

بررسی مشکلات صادرات کالا به آذربایجان در بازرگانی الین

بازرگانی الین، راه حلی برای تمامی مشکلات صادرات کالا

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، مبانی و موانع صادرات کالا به آذربایجان را بررسی کردیم. آذربایجان یکی از همسایگان ایران است و در سالیان اخیر، به یکی از کشورهای هدف برای تجار ایرانی تبدیل شده است. سالانه کالاهای بسیار زیادی به این کشور صادر می‎شود که این امر می‌تواند سودآوری بسیار خوبی برای ایرانیان داشته باشد.

اگر شما هم می‌خواهید وارد حوزه صادرات کالا به این کشور شوید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما استفاده کنید تا بتوانید به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت داشته باشید. مجموعه بازرگانی الین با داشتن سال‌ها تجربه موفق در زمینه معاملات بین المللی، بستری را فراهم کرده تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با تمامی مراحل صادرات کالا آشنا شوید.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا