بازرگانی الین

یافتن تامین کننده | بررسی نکات مهم و شیوه یافتن تولید کننده در هر کشوری

آشنایی با نکات مهم یافتن تامین کننده در بازرگانی الین

یافتن تامین کننده، مهم‌ترین مرحله در امر واردات

یکی از موارد بسیار مهم برای شروع هر کسب و کاری، یافتن تامین کننده است. تجارت و واردات کالا از کشورهای دیگر نیز از این قاعده مستثنا نیست. در واقع اگر شما هم می‌خواهید وارد این عرصه شوید، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که باید بردارید، یافتن یک تولید کننده خوب است.

آشنایی با نکات مهم یافتن تامین کننده در بازرگانی الین

یک تامین کننده خوب، در صورتی که از شرایط مطلوبی بهره‌مند باشد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار شما بگذارد و موفقیت شما را در زمینه واردات کالای مورد نظر، تا حد زیادی تضمین کند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را ویژگی‌های یک تامین کننده خوب و روش‌های پیدا کردن آن آشنا کنید.

ویژگی‌هایی که یک تامین کننده باید داشته باشد

یافتن یک تامین کننده خوب همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تمامی بازرگانان بوده است. برای پیدا کردن یک تولید کننده خوب، اگر با ویژگی‌های آن‌ها آشنا نباشید ممکن است انتخاب یک تامین کننده برای‌تان بسیار چالش انگیز باشد. برخی از تامین کنندگان هستند که جنس‌های خوبی عرضه می‌کنند اما قیمت آن‌ها مناسب نیست، برخی دیگر هم هستند که قیمت مناسبی را ارائه می‌کنند اما جنس‎شان مرغوب نیست.

به همین دلیل باید تامین کننده‌ای را پیدا کنید که میان جنس و قیمتی که ارائه می‌کند تعادل خوبی برقرار باشد. البته موارد دیگری هم در زمینه یافتن تامین کننده اهمیت دارد. به عنوان مثال، یکی از همین موارد خوش قول بودن تامین کننده است. یکی دیگر از مواردی که در این زمینه باید به آن توجه زیادی داشته باشید، امکاناتی است که تامین کننده در دست دارد.

ویژگی‌هایی که یک تامین کننده باید داشته باشد | بازرگانی الین

باید توجه داشته باشید که آیا تامین کننده مورد نظر شما، می‌تواند سفارش‌های شما را در زمان مشخص تولید کند یا خیر؟ به طور کلی موارد بسیار زیادی در این زمینه می‌تواند مهم باشد. اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که هیچ تامین کننده‌ای بی نقص نیست. پس به دنبال فرد و یا مجموعه باشید که کمترین نقص ممکن را دارد.

روش‌های یافتن تامین کننده

در سالیان اخیر و با توجه به پیشرفت‌های بی نظیر در زمینه ارتباطات، روش‌های مختلفی برای یافتن تامین کننده می‌تواند در نظر گرفت. هر کدام از آن روش‌ها می‌توانند در نوع خودشان مفید باشند و به شما کمک کنند تا بهترین تامین کننده را پیدا کنید. البته در صورتی که برای اولین بار می‌خواهید اقدام به واردات کالا کنید، بهتر است با متخصصین این زمینه مشورت کنید تا در زمان پیدا کردن تولید کننده به مشکلی برنخورید. از بهترین روش‌های برای یافتن تامین کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از اینترنت

یکی از ابتدایی‌ترین و بهترین روش‌ها برای پیدا کردن یک تامین کننده خوب، جست و جو در بستر اینترنت است. شما می‌توانید با سرچ کردن در گوگل به راحتی تامین کننده‌های مختلفی را در این حوزه پیدا کنید. اما باید دقت داشته باشید که عناوین مختلفی در این حوزه وجود دارد و به همین دلیل بهتر است با جست و جو کردن عنوان‌های مختلف، چند تامین کننده معتبر را پیدا کنید.

مکاتبه و تماس تلفنی

در برخی از موارد شما می‌توانید با اتاق‌های بازرگانی کشور مورد نظر خود تماس برقرار کنید و در مورد تامین کنندگان کالای مورد نظر خود در آن کشور پرس و جو کنید. در این زمان سعی کنید، به صورت رسمی با این سازمان‌ها ارتباط برقرار کنید و از  آن‌ها تقاضا کنید تا تولید کننده محصول مورد نظر را به شما معرفی کنند. البته این روش همیشه جواب دهنده نیست، زیرا نمی‌توان از ادارات دولتی توقع زیادی داشت. اما در صورتی که مکاتبه شما درست باشد، معمولا می‌توانید با استفاده از این روش تامین کننده مورد نظر خود را پیدا کنید.

نکات مهم برای یافتن تولید کننده در بازرگانی الین

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

یکی از به روزترین روش‌ها برای یافتن تامین کننده در کشورهای دیگر، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. امروزه حتی برندهای نو پا هم در صفحات مجازی مشهور مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و … یک صفحه کاری دارند و محصولات و ویژگی‌های برند خود را در آنجا تبلیغ می‌کنند. همچنین بسیاری از کانال‌های اجتماعی نیز در این صفحات هستند که امر تبلیغات را انجام می‌دهند. به عنوان مثال شما می‌توانید با یکی از آن‌ها ارتباط بر قرار کنید و نیازهای خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

مدیران این کانال‌ها نیز تقاضای شما را در کانال خود قرار می‌دهند تا تولید کنندگانی که توانایی تامین محصولات مورد نظر شما را دارند، پیدا شوند. یافتن تولید کننده با استفاده از این روش بسیار سریع اتفاق می‌افتد و شما نیز می‌توانید با استفاده از این روش به راحتی محصولات خود را حتی به صورت آنلاین خریداری کنید.

حضور در نمایشگاه‌های بین المللی

یکی دیگر از رایج‌ترین روش‌ها برای یافتن تامین کننده خارجی، شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی و تخصصی است. البته این روش ممکن است نسبت به روش‌های دیگر کمی سخت و زمان بر باشد، به عبارتی دیگر، در این روش شما باید به صورت حضوری در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشید و در صورتی که زمان آن با زمان تقاضای شما مغایرت داشته باشد، ممکن است چالش‌هایی را برای شما به همراه داشته باشد. همین امر سبب شده است تا یافتن تولید کننده با استفاده از این روش کمی با محدودیت همراه شود.

آشنایی با روش‌های یافتن تامین کننده در بازرگانی الین

اما به طور کلی در این نمایشگاه‌ها اطلاعاتی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد که می‌تواند بسیار مفید باشد و در حوزه تامین، قدرت بیشتری داشته باشد. در این نوع از نمایشگاه‌ها شما این فرصت را پیدا می‌کنید تا ببینید چه محصول جدیدی با چه بسته‌بندی یا کیفیتی تولید شده است و میزان تقاضای آن در بازار چه مقدار است.

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، با بررسی نکات مهم و روش‌های یافتن تامین کننده همراه شما بودیم. یافتن تولید کننده یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای واردات کالا است و در صورتی که در این زمان به نکات مهمی که بیان کردیم دقت نداشته باشید، ممکن است با مشکلات بسیار زیادی در تجارت خود بر بخورید. مجموعه بازرگانی الین بستری را برای تمامی تجار نو پا فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی تامین کننده محصولات مورد نظر خود را در کشورهای ثانویه پیدا کنند و به آن‌‌ها ارتباط بر قرار کنند. بنابراین اگر شما هم در این زمینه با مشکلی مواجه هستید، می‌توانید به راحتی با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها در این زمینه و یا تمامی جوانب دیگر واردات کالا استفاده کنید.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا