بازرگانی الین

واردات لوازم آرایش از چین | بررسی کامل فرآیند و مزایای آن

واردات لوازم آرایش از چین

واردات لوازم آرایش از چین ؛ پرسودترین تجارت وارداتی

واردات لوازم آرایش از چین یکی از تجارت‌های پرسود این سال‌های کشور ایران است. واقعیت این است که مصرف بسیار بالای لوازم آرایشی در ایران باعث ایجاد بازاری پررونق برای آن شده است.

درخواست بالای مشتری و کمبود تولید داخلی در این زمینه، راه را برای واردات این جنس از خارج از کشور کاملا باز کرده است.

در این مقاله قصد داریم که به ابعاد مختلف این تجارت و هزینه‌ها و چالش‌هایی که در طی مسیر با آن مواجه می‌شوید، بپردازیم و هر کدام را به صورت مختصر توضیح دهیم.

اگر قصد شروع یک بیزنس را دارید و هدفتان خرید و فروش عمده است، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید که چرا واردات لوازم آرایشی به ایران باید یکی از گزینه‌های شما باشد.

واردات لوازم آرایش از چین

چگونگی واردات از چین به ایران

در قدم اول شما باید به دنبال محصول مناسب و فروشنده معتبر در بازار چین بگردید.

برای این کار هم می‌توانید به چین سفر کنید و از نزدیک به دنبال کالا‌های مرغوب و فروشنده‌های معتبر بگردید و هم می‌توانید از طریق واسطه‌های معتبر در ایران که با بازار لوازم آرایشی در چین آشنا هستند و فروشنده‌های معتبری در آن می‌شناسند صحبت کنید و با کمک گرفتن از آنها، محصول و فروشنده مناسب را برای واردات لوازم آرایش از چین پیدا کنید.

بازرسی کالاها برای اطمینان از کیفیت

در دنیای تجارت به دلیل گستردگی تعداد فروشنده‌ها و عدم آشنایی با همه آنها، یک نیاز بزرگ برای خریداران به وجود آمد. آنها احتیاج داشتند که قبل از خرید و سفارش محموله خود، از کیفیت محصولی که می‌خرند اطمینان حاصل کنند.

به همین منظور شرکت‌هایی به وجود آمدند که کارشان بررسی کیفی محصولات معامله شده میان طرفین بود. در واقع وقتی شما اقدام به واردات از چین می کنید یک فروشنده در چین پیدا می‌کنید که محصول مورد نظر شما را دارد، از یکی از این شرکت‌های بازرسی درخواست می‌کنید که در ازای دریافت مبلغی مشخص، کالای مورد نظر شما در نزد فروشنده که برای واردات لوازم آرایش از چین انتخاب کردید را مورد بازرسی قرار دهد.

به این ترتیب با اعلام نتیجه بازرسی و تعیین کیفیت محصول فروشنده، شما با خیال راحت تصمیم می‌گیرید که از آن فروشنده خرید کنید یا خیر.

واردات لوازم آرایش از چین

انتقال کالا از چین به ایران

موضوع مهم دیگری که در فرآیند واردات لوازم آرایش از چین به ایران باید به آن توجه کنید، حمل و نقل کالا به ایران است.

وقتی در حال مذاکره با فروشنده مربوطه در چین هستید، یکی از موضوعات مهم بحثتان باید مساله چگونگی حمل و نقل و هزینه‌های آن باشد.

چگونگی حمل و نقل

در واقع شما باید نسب به نوع و ابعاد محموله خود تصمیم بگیرید که چه روشی را برای انتقال آن به ایران انتخاب کنید.

روش رایج برای حمل و نقل و واردات لوازم آرایش از چین به ایران، انتقال از طریق کشتی است. اما در بعضی از موارد ممکن است به دلیل جنس خاص محموله (مثل مواد فاسد شدنی) باید آنها را درون یخچال و از طریق هواپیما به ایران منتقل کرد.

در این مورد نیز باید با شرکت فروشنده و افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید تا بهترین روش برای انتقال آن را انتخاب کنید.

واردات لوازم آرایش از چین

هزینه حمل و نقل

در این معامله‌ها معمولا طرف خریدار هزینه‌های حمل ونقل واردات لوازم آرایش از چین را پرداخت می‌کند اما این که این هزینه دقیقا شامل چه چیز‌هایی می‌شود را باید با رایزنی با فروشنده مشخص کنید.

به طور مثال بعضی از فروشنده‌ها هزینه انتقال بار از انبار خودشان تا بندر یا فرودگاه را نیز پرداخت نمی‌کنند و تمامی هزینه‌ها را به عهده خریدار می‌گذارند. در این مورد باید با شرکت فروشنده مذاکره کنید تا مشخص شود کدام طرف هزینه انتقال را به عهده بگیرد.

تعرفه گمرک برای واردات لوازم آرایشی

یکی از مسائل جدی که پیش روی وارد کنندگان لوازم آرایشی قرار دارد، بحث گمرک و هزینه‌های آن است. در حقیقت بازار لوازم آرایشی به دلیل ابعاد بسیار بزرگی که دارد و همچنین سودآوری بسیار خوبش، جزو اقلامی است که تعرفه گمرکی نسبتا بالایی به آن تعلق می‌گیرد.

طبق آخرین مصوبه‌های قانونی جدید، شخص یا شرکت وارد کننده لوازم آرایشی موظف است که حدود 60 درصد از ارزش محموله لوازم آرایشی خود را به عنوان حق ورودی به اداره گمرک بپردازد.

علاوه بر این، هزینه‌هایی مانند حق بارگیری کالا از کشتی، هزینه نگهداری کالا در انبار گمرک، بیمه و… نیز باید توسط وارد کننده پرداخت شوند که البته در مقابل تعرفه اصلی گمرک هزینه زیادی به حساب نمی‌آید.

واردات لوازم آرایش از چین

مزایای واردات لوازم آرایش از چین

شاید جالب باشد که بدانید ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشور‌های دنیا در حوزه لوازم آرایشی است. طبق آمار غیررسمی، سالانه به طور میانگین 2 میلیارد دلار لوازم آرایشی وارد ایران می‌شود که نشان دهنده حجم بسیار بزرگ این تجارت و پرسود بودن آن است.

نکته مهم دیگری که در مورد بازار لوازم آرایشی در ایران وجود دارد این است که از آن حجم بسیار بالای واردات، عدد بسیار کمی در حدود چند صد میلیون دلار به طور قانونی و با مجوز وارد کشور می‌شود.

واردات غیرقانونی این مواد به کشور باعث وجود جنس‌های بسیار نامرغوب و آسیب زننده در بازار شده است و اگر شما بتوانید جنس باکیفیت و اصل را به طور قانونی وارد کنید، می‌توانید فروشی به مراتب بیشتر از میانگین بازار داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب تمام موارد مهم در فرآیند واردات لوازم آرایش از چین به ایران را با هم بررسی کردیم. اگر قصد انجام این نوع واردات را دارید و به دنبال مشاوری امین در این زمینه می‌گردید، توصیه می‌کنیم که از خدمات بازرگانی الین استفاده کنید.

این مجموعه در صفر تا صد فرآیند واردات به شما کمک می‌کند تا جنس مرغوب را از فروشنده معتبر خریداری کنید و با بهترین روش آن را به ایران انتقال دهید. این مجموعه همچنین شما را برای پرداخت هزینه‌های مربوطه نیز یاری می‌کند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا