بازرگانی الین

واردات مواد اولیه از چین | بررسی مراحل مختلف این تجارت بین‌المللی

واردات مواد اولیه از چین

واردات مواد اولیه از چین؛ تجارتی جذاب و خطرناک

واردات مواد اولیه از چین یک تجارت پرسود ولی پرریسک است که اگر بدون آشنایی قبلی با آن وارد معامله شوید، به احتمال زیاد با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد و در نهایت متقبل ضرر و زیان قابل توجهی خواهید شد. در حوزه تجارت بین‌المللی مواد اولیه به خصوص واردات آن به ایران، خط قرمز‌های مختلفی از لحاظ قوانین داخلی و خارجی وجود دارد که باعث می‌شود هر تاجری توانایی فعالیت در این حوزه را نداشته باشد.

واردات مواد اولیه از چین

در این مقاله قصد داریم به پیچ و خم‌های واردات مواد اولیه از چین به ایران صحبت کنیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به شروع این تجارت فکر می‌کنید و می‌خواهید راحتتر از بقیه افراد آن را انجام دهید و مشکلات کمتری در مسیر شما ایجاد شوند، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی قوانین مربوط به واردات مواد اولیه

قبل از اینکه بخواهید به سراغ پیدا کردن فروشنده بروید، لازم است که قوانین هر دو کشور ایران و چین را درباره جنسی که می‌خواهید به ایران وارد کنید، به طور کامل مطالعه کنید. خیلی از مواقع وارد کردن ماده اولیه مورد نظر شما به خاک ایران ممنوعیت دارد و یا فقط ارگان‌هایی خاص مجوز انجام این کار را دارند. به طور مثال مواد اولیه‌ای که در ساخت تجهیزات مختلف در صنایع نظامی کاربرد دارند، دارای محدودیت‌های قانونی برای واردات هستند.

با اینکه این محدودیت‌های قانونی در کشور چین به دلیل ساختار شفاف اداری، خیلی کمتر است اما باز هم بهتر است که برای واردات مواد اولیه از چین، مقررات این کشور را هم درباره ماده اولیه مورد نظرتان بخوانید و در صورت وجود محدودیتی در این زمینه، به سفارت چین بروید و مجوز‌های لازم برای خارج کردن آن ماده اولیه از چین را بگیرید.

واردات مواد اولیه از چین

پیدا کردن محصول باکیفیت و فروشنده معتبر

قدم دوم شما برای خرید و واردات مواد اولیه از چین به ایران، پیدا کردن چندین فروشنده معتبر چینی در حوزه مواد صنعتی است. شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری با فروشندگان مختلفی در چین ارتباط برقرار کنید و با استعلام قیمت از همه آنها، کمترین قیمت را پیدا کرده و وارد معامله شوید. البته شما در این مرحله باید به مرغوبیت جنسی که قصد خرید آن را دارید، مطمئن شوید. برای اطمینان از این موضوع راه‌های مختلف وجود دارد، مثلا شما می‌توانید نتایج آزمایشات فنی انجام شده بر روی مواد را از خود فروشنده بگیرید و یا از روش دوم که رایج‌تر است استفاده کنید. در روش دوم معمولا خریداران جنسی را به عنوان سمپل (نمونه) از فروشنده دریافت می‌کنند تا با انجام تست‌های فنی مختلف بر روی آن، از درجه کیفی ماده اولیه مورد نظرشان آگاه شوند.

در بعضی از موارد وارد کننده کمترین قیمت را برای ماده اولیه مورد نظرش در چین پیدا می‌کند ولی بدون دریافت سمپل از طرف چینی، حجم بالایی از آن جنس را خریداری کرده و اقدام به واردات مواد اولیه از چین می‌کند، اما در نهایت جنسی با درجه کیفی پایینتر از حد انتظارش تحویل می‌گیرد.

توجه به بازار محصول در داخل کشور

حجم بالایی از واردات مواد اولیه از چین به ایران که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، مربوط به مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌جات مختلف به خصوص کارخانه‌های ماشین‌سازی است. با اینکه بعضی از این واحد‌های تولیدی خودشان کار تامین مواد اولیه و واردات آن به ایران را انجام می‌دهند، خیلی از کارخانه‌های مختلف وجود دارند که در صورت تامین بی‌دردسر مواد اولیه از سوی شما، حاضرند انجام این کار را به طور کامل به شما بسپارند. بنابراین برای اینکه از فروش محصول خود مطمئن شوید بهتر است که ابتدا مشتری آن را در ایران پیدا کنید و با آگاهی از اینکه جنس شما همین حالا در بازار مشتری دارد، اقدام به خرید جنس و وارد کردن آن به ایران بکنید.

واردات مواد اولیه از چین

مدارک لازم واردات مواد اولیه از چین

شما به عنوان یک وارد کننده قانونی در ایران موظف هستید که ابتدا اطلاعات سفارش وارداتی خود را در سایت سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ثبت کنید و بعد از دریافت مجوز، اقدام به وارد کردن محصول به گمرکات و ترخیصشان از آنجا کنید. مدارکی که در این مرحله به آنها نیاز پیدا می‌کنید عبارتند از فاکتور خرید، رسید واریز وجه، بارنامه حمل و نقل کالا و رسید بیمه.

به غیر از این مدارک مهم، لازم است که در فرآیند حمل و نقل بار خود، شیوه نامه MSDS را نیز به طور کامل رعایت کنید تا در هنگام بارگیری در گمرک با مشکل مواجه نشوید. MSDS مخفف عبارت انگلیسی Material Safety Data Sheets است که به معنی برگه‌های اطلاعات ایمنی مواد است و یک استاندارد بین‌المللی برای تعیین شرایط نگهداری، حمل و نقل و استفاده از مواد اولیه و شیمیایی مختلف است. در صورتی که برای حمل و نقل بار مواد اولیه‌تان از مفاد این تفاهم‌نامه پیروی نکنید، علاوه براینکه ممکن است بارتان توقیف شود، احتمال اینکه مواد اولیه شما در طول مسیر آسیب ببیند نیز افزایش می‌یابد.

واردات مواد اولیه از چین

از بازرگانی الین کمک بگیرید

در این مقاله موارد مهمی را در رابطه با واردات مواد اولیه از چین به ایران بررسی کردیم. در این مطلب به مشکلات موجود در مسیر این تجارت اشاره کردیم و راه حل آنها را نیز بررسی کردیم. اما به عنوان آخرین توصیه باید بگوییم که در صورت بی‌تجربگی در این تجارت، با ضربات جبران ناپذیری مواجه می‌شوید و بهتر است از مشاوری امین در این راه کمک بگیرید. مجموعه بازرگانی الین با در اختیار داشتن تیمی جوان ولی با تجربه در زمینه واردات و صادرات کالا، آماده است تا برای حل مشکلات مختلف شما در این تجارت بین‌المللی همراهی‌تان کند. این مجموعه علاوه بر مشاوره‌های مختلف در زمینه واردات، شما را در اموری مثل پیدا کردن فروشنده، پرداخت پول و حمل و نقل کالا نیز یاری می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا