بازرگانی الین

روش های حمل کالا از چین | چگونگی واردات از بزرگترین صادر کننده دنیا

روش های حمل کالا از چین

چین؛ تامین کننده نیازهای روز دنیا

کشور چین یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های کالا در جهان به شمار می‌رود. در این کشور انواع راه‎‌های مختلف برای حمل‌ونقل و واردات کالا در نظر گرفته شده‌اند. اما بهترین روش های حمل کالا از چین کدام هستند و با در نظر گرفتن هزینه، کدام راه، صرف اقتصادی بیشتری خواهد داشت؟ کدام راه سریع‌تر از بقیه است و کدام راه می‌تواند آسیب کمتری به محصولات بزند؟ در این مطلب از بازرگانی الین در رابطه با روش های حمل کالا از چین با ما همراه باشید.

روش های حمل کالا از چین

واردات از کشور چین

کشور چین به دلیل اقتصاد گسترده‌ای در چند سال اخیر برای خود دست‌وپا کرده، توانسته است تا خود را به یکی از قطب‌های اقتصادی و تولید کالا در جهان تولید کند. به طوریکه بسیاری از کشورهای جهان اعم از ایران به این کشور وابستگی دارند.

همچنین این کشور به دلیل ارائه دادن قیمت پایین برای محصولات خود توانسته است تا بازرگانان ایرانی بسیاری را برای انجام مراودات تجاری با این کشور ترغیب کند. اما چالش اصلی که گریبان تاجران مختلف را می‌گیرد این است که چگونه بتوانند این کالاها را به ایران منتقل کنند. واردات کالا از کشور چین راه‌های مختلفی دارد اما نکته اصلی این است که کدام راه می‌تواند سلامت فیزیکی آن‌ها را تضمین کند؟

انواع روش های حمل کالا از چین

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، کشور چین به دلیل اقتصاد و صنایع گسترده‌ای که دارد، توانسته است تا توجه بسیاری از تاجران ایرانی را برای فعالیت‌های تجاری جلب کند. اما در این میان، تاجران ایرانی باید بتوانند در کمترین زمان ممکن و پایین‌ترین نرخ قیمتی محصولات خود را به کشور ایران برسانند. در ادامه به انواع روش های حمل کالا از چین می‌پردازیم.

روش های حمل کالا از چین

کشور چین برای حمل‌ونقل محصولات خود راه‌های مختلف آبی، زمینی و هوایی را ارائه می‌دهد تا تاجران بتوانند بر طبق میل خود، نوع حمل بار را انتخاب کنند. اما رایج‌ترین نوع حمل‌ونقل در کشور چین، حمل از طریق راه‌های آبی است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. اگرچه راه‌های دیگر مانند راه‌آهن وجود دارد اما همچنان پیشنهاد ما به شما راه دریایی است.

راه آبی؛ یکی از روش های حمل کالا از چین

اولین و راحت‌ترین راه برای واردات کالا از کشور چین به ایران، روش حمل‌ونقل دریایی است. کشتی‌های حامل بار، علاوه بر هزینه‌ معقول، می‌توانند در بازه زمانی مناسبی هم به مقصد برسند. در نظر داشته باشید که این راه می‌تواند به ماه‌ها روی آب بودن بیانجامد اما مطمئن باشید که از راه خشکی این زمان بیشتر خواهد شد. اما میانگین زمان حمل‌ونقل دریایی در حدود 25 الی 30 روز در نظر گرفته شده است.

به این دلیل از راه آبی به عنوان یکی از بهترین روش های حمل کالا از چین یاد می‌شود که کشتی‌های باری می‌توانند از آب‌های چین به اقیانوس و آب‌های آزاد راه پیدا کنند و سپس با حرکت به سمت ایران و از سمت جنوب، وارد این کشور شوند. اکنون در چین بیشتر از 250 لنگرگاه وجود دارند و این بدین معنی است که شما می‌توانید در هرکجا که تمایل داشتید، بارگیری کنید.

روش های حمل کالا از چین

در کشور چین بیشتر از 90 حمل‌ونقل مخصولات تاجران از طریق راه‌های آبی انجام می‌گیرد و از این رو پیشنهاد دولت این کشور هم به تاجران دیگر، استفاده از همین راه است. ضمنا لازم به ذکر است که در این نوع حمل‌ونقل‌ها سلامت فیزیکی کالاها حفظ خواهد شد و شما از این نظر متحمل ضرر نخواهید شد.

مسیرهای هوایی

مسیرهای هوایی سریع‌ترین راه برای حمل کالا از چین هستند اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که با اینکار هزینه حمل‌و نقل به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. ضمنا میزان بار قابل حمل با هواپیما نیز به هیچ عنوان قابل مقایسه با کشتی نخواهد بود. برای پرواز به ایران، پس از بارگیری، معمولا هواپیماها مستقیما به سمت ایران پرواز می‌کنند اما بسته به شرکت و نوع پرواز، ممکن است هوایپما در کشورهای ثالث مانند ترکیه و یا امارات توقف داشته باشد.

لازم به ذکر است که پروازهای باری در کشور چین از 378 فرودگاه مختلف انجام می‌شوند که توانسته‌اند 94 منطقه را به هم متصل کنند. تمام فرودگاه‌ها و خطوط هوایی این کشور هم با پایتخت چین یعنی پکن مرتبط هستند. حمل هوایی بار از چین به ایران در حدود 3 الی 7 روز به طول می‌انجامد که در مقایسه با کشتی مدت زمان خیلی کمتری دارد.

راه زمینی؛ راهی سخت اما همچنان کاربردی

یکی دیگر از روش های حمل کالا از چین راه زمینی است. برای این کار وسایل مختلفی وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها قطار و کامیون‌ ترانزیت هستند. در نظر داشته باشید که قطارها انتخابی به صرفه‌تر از ترانزیت‌ها خواهند بود. اما نکته‌ای که باید در این نوع روش در نظر داشت این است که ممکن است رسیدن کالاها با ترانزیت و یا قطار زمانی در اندازه و یا بیشتر نسبت به راه آبی نیاز داشته باشد.

روش های حمل کالا از چین

برای حمل‌ونقل کالا از کشور چین دو نوع خط راه‌آهن در نظر گرفته شده است. اولین راه به اروپای شرقی می‌رسد که برای ایرانیان مناسب نخواهد بود. اما راه بعدی به سیبری راه دارد که می‌‌توان از آن‌جا با استفاده از ترازنیت‌ها بار را به ایران منتقل کرد. البته شاید هم بتوان برای مسیر دوم هم قطار باربری پیدا کرد.

مشاوره روش های حمل کالا از چین با بازرگانی الین

روش های مختلفی برای حمل کالا از چین وجود دارند که به سه راه آبی، زمین و هوایی تقسیم می‌شوند. بیشتر از 90 درصد کالاها از کشور چین از طریق کشتی‌های باربری صادر می‌شوند که به فرد این امکان را می‌دهد تا بتواند کالاهای خود را در مدت حدودا یک ماه و با هزینه‌ای معقول دریافت کند. البته راه‌های دیگری نیز وجود دارند اما راه‌ آبی منطقی‌ترین انتخاب برای کالاهایی با حجم زیاد خواهد بود.

بازرگانی الین با چندین سال تجربه و فعالیت در انواع زمینه‌‌های خدمات بازرگانی اعم از واردات کالا از کشور چین، این امکان را به شما بازرگانان می‌دهد تا بتوانید در کمترین زمان و با هزینه‌ای معقول، کالای خود را در ایران دریافت کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا