بازرگانی الین

صادرات به امارات | صفر تا صد تجارت با امارات و بررسی نکات مهم آن

بررسی نکات مهم صادرات به امارات در بازرگانی الین

چرا صادرات به امارات؟

امارات یکی از کشورهای بسیار مهم اقتصادی و تجاری در جهان است و شرکت‌های بسیار زیادی از سراسر جهان در این کشور حضور دارند. امارات جز کشورهایی است که در سالیان اخیر رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است و در مدت بسیار کوتاهی توانسته اقتصاد خود را با بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله ایران گره بزند. به همین دلیل، بسیاری از فعالان اقتصادی، این کشور را به عنوان ماکتی از اقتصاد جهان می‎شناسند. حضور بسیاری از افراد و شرکت‌های مطرح دنیا سبب شده تا تجارت با امارات با شرایط بهتر و با سهولت خوبی انجام شود. اما برای این که وارد عرصه صادرات به امارات شوید، باید با نکات مهمی آشنا باشید که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی نکات مهم صادرات به امارات در بازرگانی الین

اقتصاد امارات

قبل از این که بخواهید وارد تجارت بین المللی با کشوری شوید، باید در مورد اقتصاد آن کشور به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید بازارهای آن کشور را بشناسید. امارات کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس است اما اقتصاد آن به اندازه بسیاری از کشورهای مهم، بر دنیا تاثیرگذار است. اقتصاد امارات بیشتر از همه بر پایه نفت، گردشگری، خدمات و … استوار است و به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا نیز شناخته می‎شود.

امارات و خصوصا دبی، به عنوان یکی از سرمایه‌پذیرترین نقاط دنیا محسوب می‌شود، به نحوی که بیشترین سرمایه را از شرکت‌ها، افراد و دولت‌های مختلف را به خود جذب کرده است. تولید ناخالصی در این کشور نیز بسیار زیاد است و در بسیاری از مواقع نیز هم تراز با کشورهای صنعتی اروپایی می‌باشد.

آنچه باید در مورد تجارت با امارت بدانید

خیل عظیمی از اقتصاددانان مطرح دنیا، امارات را به عنوان مرکز داد و ستد تجارت جهان می‌شناسند. این کشور در کنار یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های جهان یعنی خلیج فارس قرار دارد و تجارت با دوردست‌ترین نقاط جهان را تسهیل می‎کند. بیشتری کالاهای وارداتی از این کشور، مربوط به تولیدات نفتی است اما در مقابل امارات واردکننده بسیاری از گروه‌های کالایی است.

صفر تا صد صادرات به امارات در بازرگانی الین

کشاورزی در امارات چندان نقش بزرگی در تجارت اقتصاد این کشور ندارد و به همین دلیل، یکی از اصلی‌ترین گروه‌های کالاهایی که وارد این کشور می‎شوند را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهند. این امر می‌تواند یک نکته مثبت برای تجار ایرانی باشد.

آمار صادرات به امارت

طبق آمارهای به دست آمده در سال 2018، امارات به میزان 86440 میلیون درهم کالا را وارد کرده است که این میزان نسبت به سال گذشته اندکی کاهش پیدا کرده است. در میان لیست کالاهای وارداتی به این کشور، نام برخی از محصولات خاص بیشتر دیده می‌شود، به همین تجار می‌توانند تمرکز بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشند. طبق این آمارها، واردات کالاهایی مانند سنگ‌های قیمتی، ماشین آلات صنعتی و برقی، وسایل حمل و نقل، آهن و فولاد و محصولات شیمیایی بیشتر از همه دیده می‎شود.

آمار صادرات ایران به امارات

طبق آمارهای به دست آمده در سال 98، بیش از 5 میلیارد دلار کالا از ایران به امارات صادر شده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. طیف گسترده‌ای از کالاهای ایرانی به این کشور صادر می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محصولات معدنی، کشاورزی و … اشاره کرد. اگر می‌خواهید وارد عرصه صادرات به امارات شوید، باید مهم‌ترین کالاهای صادراتی به این کشور را بشناسید. در ادامه لیستی از این کالاها را بیان می‌کنیم.

  • سوخت‌های فسیلی و مشتقات نفتی
  • آهن و فولاد
  • مس
  • میوه و خشکبار
  • سنگ‌ها و فلرات قیمتی
  • سبزیجات و انواع صیفی جات
  • سنگ‌های ساختمانی و سرامیک
  • فلز روی
  • ماهی و انواع آبزیان
  • سرب
  • محصولات کشاورزی

آشنایی با عمده کالاهای صادراتی به امارات | بازرگانی الین

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری از این آمارها به دست بیاورید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه بازرگانی الین تماس بگیرید و یا داده‌های رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنید. بیشتر کالاهای صادراتی از ایران به امارات، به ترتیب از گمرکات منطقه ویژه شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی پارس، بندر امام خمینی، بندر لنگه، منطقه ویژه بوشهر، مشهد، بندر باهنر و سایر گمرک‌ها با امارات متحده عربی صادر می‎شوند.

نحوه صادرات به امارات

بازرگانانی که می‌خواهند کالاهای مورد نظر خود را به امارات صادر کنند، باید به خوبی با روش‌های صادرات در این کشور آشنایی داشته باشند. بیشتر فعالیت‌های تجاری این کشور با استفاده از شرکت‌های بازرگانی انجام می‎شود، به همین دلیل، بازرگانان ایرانی باید از طریق یکی از شرکت‌های بازرگانی مستقر در دبی اقدام به صادرات به امارات کنند و یا به صورت مستقل یک شرکت در این کشور تاسیس کنند.

اولین قدم برای صادرات انواع کالاها به این کشور، ثبت نام در گمرک دبی است. آغاز رویه ثبت نام، نیازمند اخذ کد واردکننده یا صادر شده از مرجع است. این شرکا باید مدرک ثبت خود را به سازمان گمرک دبی ارسال کند. سپس با استفاده از مجوز واردات شرکت‌های بازرگانی، امکان صادرات به این کشور فراهم می‎شود.

شرایط لازم برای صادرات به امارات

امارات به عنوان یک قطب اقتصادی استراتژیک در خاورمیانه، دارای قوانین خاص تجاری و گمرکی است. به همین دلیل، برای ورود به بازار این کشور، باید با این قوانین به خوبی آشنایی داشته باشید و شرایط تجارت در امارات را بدانید. همچنین شرکت‌های مستقر در این کشور باید قوانین دولتی امارات را به درستی رعایت کنند. علاوه بر این موارد، تمامی تجار و یا شرکت‌های بازرگانی باید شرایط زیر را هم رعایت کنند.

  • شرکت‌ها باید هنگام صادرات به امارات کد وارد کنند و یا صادر کننده خود را ارسال کنند
  • کالاهای صادر شده با امارات باید دقیقا با کالاهایی که در پروانه واردات و یا صادرات ذکر شده‌اند مطابقت داشته باشند
  • محصولات باید ظرف 72 ساعت پس از ارسال یا دریافت، به مقصد خود برسند

بررسی شرایط صادرات به امارات در بازرگانی الین

البته لازم به ذکر است که یکی از مزایای استفاده از شرکت‌های بازرگانی منطقه آزاد در دبی، این است که آن‌ها مشمول پرداخت عوارض گمرکی نیستند.

بازرگانی الین، گزینه‌ای مناسب برای صادرات به امارات

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، نکات مهم و چگونگی صادرات به امارات را بررسی کردیم. امارات یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است و در سالیان اخیر کالاهای بسیار زیادی از ایران به این کشور و بالعکس معامله شده است. شرایط آسان صادرات و بازار تقاضای بسیار خوب در این کشور سبب شده است تا بازرگانان بسیار زیادی از ایران برای صادرات کالاهای مختلف به این کشور اقدام کنند. اگر شما هم می‌خواهید وارد این عرصه شوید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما استفاده کنید تا بتوانید تجارتی پرسود داشته باشید.

2.5 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا