بازرگانی الین

صادرات به چین

صادرات به چین | بررسی صفر تا صد تجارت با چین و نکات مهم آن

چین  و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

در حال حاضر، علاوه بر این که بسیاری از نیازهای داخلی ایران، با استفاده از کالاهای چینی تامین می‎شوند، بخش بسیار قابل توجهی از کالاهای ایران نیز به این کشور صادر می‎شوند که عمده صادرات ایران نیز بر محور همین کالاها و محصولات است. در ده‌های گذشته، روابط ایران و چین بسیار گسترده شده است و شرایط بسیار خوبی برای تجارت میان ایران و چین ایجاده شده است. همین امر نیز سبب شده تا صادرات به چین برای ایرانیان بسیار جذاب باشد.

آشنایی با نکات مهم صادرات به چین در بازرگانی الین

اگر نگاهی به آمارهای سال‌های اخیر بیاندازید، متوجه می‎شود که چین تقریبا با بسیاری از کشورهای جهان مراودات اقتصادی و تجاری دارد و از آنجایی که به عنوان یکی از رقبای آمریکا نیز می‌باشد، در بسیاری از موارد از تحریم‌های اعمال شده بر روی ایرانیان پیروی نمی‌کند. همین امر نیز سبب شده تا تجارت با این کشور، بیشتر از قبل شود.

آشنایی با اقتصاد چین

قبل از این که بخواهید وارد عرصه صادرات به چین شوید، باید به خوبی در مورد اقتصاد و بازار این کشور تحقیق کنید تا بتوانید با نیازهای آن آشنا شوید. در حال حاضر، چین به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان شناخته می‎شود و از نظر اقتصادی، تنه به تنه آمریکا حرکت می‌کند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، چین دومین اقتصاد برتر دنیا حساب می‎شود. البته شاخص‌های اقتصادی این کشور نیز نشان دهنده روند رو به رشد اقتصاد این کشور هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که بازرگانان ابتدا در مورد بازار این کشور تحقیق کنند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز آن را شناسایی و با استفاده از روش‌های خوب به این کشور صادر کنند.

پیشنهاد مطالعه :  کالاهای صادراتی به چین – محصولات ایرانی که بیشترین تقاضا را در چین دارند

وضعیت صادرات به چین از ایران چگونه است؟

همانطور که بیان شد، چین به عنوان یکی از اقتصادهای اصلی در جهان شناخته می‎شود و با بسیاری از کشورهای جهان رابطه تجاری خوبی دارد. یکی از نکات قابل توجه در مورد این کشور، این است که این ابر قدرت آسیایی علی‌رغم رقابت‌های بسیار زیاد با آمریکا اما تجارت بسیار خوبی با این کشور دارد.

بررسی وضعیت تجاری ایران با چین در بازرگانی الین

شرایط سیاسی – اقتصادی ایران و چین، مرزهای آبی و زمینی گسترده، دسترسی آسان به آب‌های آزاد و دریاهای مهم از چندین نقطه، محصولات با کیفیت، قیمت بسیار ارزان نسبت به کشورهای دیگر و هزاران دلیل دیگر باعث شده تا تجارت ایران با چین در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

این وضعیت به گونه‌ای است که امروزه کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که حتی یکبار هم از کالاهای چینی استفاده نکرده باشد. همچنین با توجه به قرارداد 25 ساله میان ایران و چین، پیش بینی می‌شود که این ارتباطات اقتصادی بیشتر از قبل نیز شوند. امروزه علاوه بر نقش بسیار مهم محصولات چینی در تامین بازارهای داخلی، بخش بسیار زیادی از کالاهای ایران نیز به این کشور صادر می‎شوند.

آمار صادرات به چین از ایران

در سالیان اخیر، چین در کنار عراق و افغانستان، یکی از مقاصد اصلی کالاهای صادراتی ایران بوده است. طبق آمارهای به دست آمده در سال 2018، به میزان 21.1 میلیارد دلار از ایران به چین صادر شده است که چیزی در حدود یک درصد از نیازهای وارداتی چین را تامین کرده است.

البته طبق داده‌های به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، در دهه 2010، میزان صادرات کالا از ایران به چین همواره دارای نوساناتی بوده، به نحوی که در سال 2011 صادرات ایران به چین چیزی در حدود 31 میلیارد دلار بوده است. همچنین در سال‌های 2015 و 2016، میزان صادرات از ایران به کمترین مقدار خود رسید اما از سال‌های بعد آن، دوباره اوج گرفته است.

پیشنهاد مطالعه :  چگونگی صادرات به چین

عمده کالاهای صادر شده با چین

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای ورود به عرصه صادرات به چین، آشنایی با عمده کالاهای صادر شده به این کشور است. برای بسیاری از تجار و بازرگانان، اطلاع از لیست کالاهای صادراتی به چین اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا با مشاهده عمده صادرات به چین می‌توانند تشخیص دهند که تمرکز خود را بر روی چه کالاهایی می‌تواند بهتر باشد.

آشنایی با عمده کالاهای صادر شده به چین در بازرگانی الین

یکی از عمده‌ترین محصولاتی که به این کشور صادر می‎شود، نفت و سوخت‌های فسیلی است. چین نیاز شدیدی به این سوخت‌ها دارد و از قدیم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتریان نفت ایران بوده است. البته نفت تنها محصول صادر شده از ایران نیست و اگر به لیست کالاهای صادراتی به این کشور نگاهی بیندازید، می‌توانید نام برخی دیگر از کالاها را ببینید که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • پلاستیک و محصولات پلاستیکی
  • انواع سنگ‌های معدنی
  • مواد شیمیایی آلی
  • خاک، سیمان، گچ، آهک و …
  • مس
  • میوه، مرکبات و خشکبار
  • سرب
  • خمیر چوب و مشتقات آن
  • کاغذ و مقوا

نکات مهم صادرات به چین

با توجه به این که ایران تولید کننده بسیاری از محصولات کشاورزی و صنایع غذایی بوده، به همین دلیل، طبیعی است که تعداد زیادی از تجار و صادرکنندگان ایرانی به فکر صادر کردن این محصولات به کشورهای دیگر از جمله چین باشند. اما معمولا صادرکنندگان مواد غذایی به چین با برخی مشکلات مواجه می‎شوند. به نحوی که در بسیار از مواقع ممکن است با استقبال خوبی رو به رو نشوند.

بررسی شرایط صادرات به چین در بازرگانی الین

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در زمینه صادرات به چین آشنایی با روش‌های حمل و نقل کالا به این کشور است. حمل نقل کالاها به چین، با استفاده از روش‌های مختلفی مانند زمینی، دریایی، هوایی و … امکان پذیر است. اما بازرگانان باید با تمامی این روش‌ها آشنا باشند و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را بدانند تا بتوانند با توجه به کالاهای مورد نظر خود، بهترین روش ممکن را انتخاب کنند. البته در این زمینه  نکات مهم دیگر مانند روش مسئولیت‌های بار مانند بیمه کردن و همچنین مکان تحویل بار نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل، بازرگانان باید با قوانین اینکوترمزها نیز آشنایی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه :  استان ژجیانگ | آشنایی با این استان و شرایط بازرگانی بین ایران و ژجیانگ چین

با بازرگانی الین، به راحتی کالاهای خود را به چین صادر کنید

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، نکات مهم و روش‌های صادرات به چین را بررسی کردیم. چین از قدیم به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای اقتصادی ایران شناخته می‎شود و بخش عمده‌ای از کالاهای صادراتی ایران به این کشور ارسال می‎شود. البته برای ورود به عرصه تجارت با چین، باید با نکات و قوانین این کشور آشنایی داشته باشید و بتوانید به خوبی در چین بازاریابی کنید. مجموعه بازرگانی الین، با استفاده از کادری مجرب و حرفه‌ای در این زمینه، می‌تواند گزینه مناسب برای ورود به این عرصه باشد. تمامی تجار می‌توانند با استفاده از خدمات مجموعه ما با تمامی جوانب صادرات کالا به چین آشنا شوند و با آمادگی کامل پا در این عرصه بگذارند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا