بازرگانی الین

صادرات زعفران به چین

صادرات زعفران به چین | آشنایی با مزایا و مراحل صادرات این محصولات به چین

زعفران و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

زعفران یکی از محصولات کشاورزی بسیار مهم در سراسر جهان است و به دلیل مصارف خوراکی و دارویی که دارد، از گذشته اهمیت بسیار زیادی در تمامی کشورها داشته است. ایران بیش از 95 درصد زعفران دنیا را تامین می‌کند و در جایگاه اول صادرات دنیا زعفران در دنیا را دارد. البته زعفران ایران به عنوان مرغوب‌ترین نوع گیاه در جهان می‌باشد و سالانه حجم بسیار زیادی از این گیاه به کشورهای مختلف، از جمله چین صادر می‎شود. البته صادرات زعفران به چین و یا هر کشور دیگر، دارای قوانین خاص خود است که در این مطلب قصد داریم آن را بررسی کنیم.

آشنایی با نکات مهم صادرات زعفران به چین در بازرگانی الین

صادرات زعفران به چین

زعفران به عنوان گران‌بهاترین محصولات کشاورزی ایران است که در آب و هوای گرمسیری رشد می‎کند. مهم‌ترین مناطق تولید زعفران در ایران، خراسان رضوی و جنوبی است و در برخی از نقاط دیگر مانند خراسان شمالی، کرمان و چهارمحال بختیاری نیز به شکل پراکنده انجام می‎شود.

بازرگانان می‌توانند با استفاده از دو روش خرده فروشی و عمده فروشی، نسبت به صادرات زعفران به چین اقدام کنند. البته برای صادرات این محصول، موانع خاص خود را دارد و از همه مهم‌تر تجار باید در جهت اخذ مجوزهای لازم، ثبت شرکت و سایر موارد دیگر مربوط به این امر، اقدام کنند.

تعرفه گمرکی صادرات زعفران به چین

همانطور که می‌دانید، برای هر کالا، با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، تعرفه‌ای خاص در نظر گرفته می‎شود. تعرفه گمرکی صادرات زعفران به چین نیز با توجه به گرم آن متفاوت است. در ادامه کد تعرفه گمرکی برای این محصول را بررسی می‌کنیم.

  • تعرفه گمرکی زعفران در بسته‌بندی کمتر از 10 گرم، 09102010 است
  • برای انواع پودر زعفران، تعرفه گمرکی در بسته بندی‌های کمتر از 10 گرم، 09102020 است
  • تعرفه گمرکی زعفران در بسته بندی‌های کمتر از 30 گرم، 09102030 است
  • تعرفه گمرکی انواع پودر زعفران در بسته بندی کمتر از 30 گرم، 091002040 است
  • زعفران در بسته بندی بیش از 30 گرم، شامل تعرفه گمرکی به میزان 09102090 است
پیشنهاد مطالعه :  صادرات به چین | بررسی صفر تا صد تجارت با چین و نکات مهم آن

آشنایی با تعرفه گمرکی صادرات زعفران در بازرگانی الین

مراحل صادرات زعفران به چین

صادرات زعفران از ایران به چین، مانند تمامی محصولات دیگر، روش‌ها و مراحل خاص خود را  دارد. البته برخی از آن‌ها نیز ممکن است با محصولات دیگر اشتراکاتی داشته باشد. در ادامه این مراحل را بررسی می‌کنیم.

  • بازاریابی: یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای صادرات زعفران، بازاریابی در کشور مقصد است. شناخت بازار چین و راه‌های نفوذ به آن، می‌تواند کمک بسیار زیادی در تجارت شما بکند
  • تولید و یا خرید زعفران مرغوب ایرانی: چه خودتان تولید کننده باشید، چه از کشاورزان خریداری کنید، حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که محصول شما باید درجه یک و مرغوب باشد تا بتواند در چین به راحتی به فروش برسد
  • بسته بندی در سطح جهانی: بسته بندی، یکی از مراحل بسیار مهم در صادرات زعفران است و می‌تواند تاثیر زیادی نیز در تجارت شما داشته باشد
  • انجام تشریفات گمرکی: در این مرحله، فرایند ترخیص زعفران انجام می‎شود، سپس بارنامه ارسال کالا به چین صادر می‎شود
  • حمل کالا: پس از این که بازرگانان مراحل ترخیص از گمرک را انجام دهند، باید زعفران‌ها را با استفاده از وسیله‌ای مناسب، به چین ارسال کنند. البته توجه داشته باشید که با توجه به وزن و حجم بسته بندی، معمولا در این مرحله از روش حمل و نقل هوایی استفاده می‎شود

قوانین صادرات زعفران

یکی از نکات بسیار مهم برای صادرات زعفران به چین آشنایی با قوانین موجود برای صادرات این محصولات است. خارج کردن زعفران برای مسافران منعی ندارد و مسافران می‌توانند زعفران‌های بسته بندی شده را به اندازه‌ای که جنبه تجاری نداشته باشد، با خود حمل کنند.

بررسی قوانین صادرات زعفران به چین در بازرگانی الین

مقدار مجاز خروج زعفران برای هر مسافر، 100 گرم در نظر گرفته شده است اما خارج کردن بیش از این مقدار، جنبه تجاری دارد و باید شخص کارت بازرگانی داشته باشد. با داشتن این کارت می‌توانید محموله‌های زعفران را به گمرک برده و اظهار کنید سپس پروانه صادراتی اخذ کنید.

پیشنهاد مطالعه :  کالاهای صادراتی به چین – محصولات ایرانی که بیشترین تقاضا را در چین دارند

در زمان اظهار کالا، تعهدی از  صادرکننده اخذ می‎شود که طبق آن، صادرکننده موظف می‎شود تا طی مدت 4 ماه، 90 درصد ارز وارد شده را برگرداند و سامانه بانکی نیما تحویل دهد. دقت داشته باشید که برای صادرات زعفرانی نیازی به پرداخت مالیات، حقوق گمرکی و عوارض وجود ندارد.

نکات مهم برای صادرات زعفران

برای این که بتوانید تجارتی موفق به چین داشته باشید، باید  نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بسته بندی محصولات

یکی از مهم‌ترین و عوامل موفقیت در زمینه صادرات زعفران به چین، بسته بندی مناسب کالاها است. دقت داشته باشید که این امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی محصولات شما داشته باشد و هر چه بتوانید برای زعفران‌های خود، بسته بندی‌هایی شیک‌تر و جذاب‌تری را انتخاب کنید، فروش آن‌ها در کشور مقصد را می‌توان تضمین کرد.

قیمت گذاری زعفران‌های صادراتی

استراتژی قیمت گذاری بر روی زعفران‌ها، انتخاب نحوه پرداخت و شرایط فروش مناسب، از نکات بسیار مهم برای سود آوری بیشتر در زمینه صادرات زعفران است. اگر می‌خواهید وارد این عرصه شوید، باید بدانید که رقبای بسیار زیادی خواهید داشت اما با استفاده از روش‌های مختلف مانند همین استراتژی قیمت گذاری، می‌توانید به راحتی پیروز این رقابت باشید. قیمت گذاری بر روی محصولات، باید با توجه به موارد و هزینه‌های زیر انجام شود.

  • بها و ارزش زعفران صادراتی
  • هزینه بیمه محموله صادراتی
  • هزینه حمل و نقل زعفران به چین
  • هزینه افتتاح حساب
  • حق استفاده از امتیاز نقشه
  • علامت بازرگانی
  • هزینه بسته بندی محصولات
  • سایز هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل

بررسی نکات مهم صادرات زعفران در بازرگانی الین

بازرگانی الین، بهترین گزینه برای تجارت با چین

در این مطلب از وب‌سایت بازرگانی الین، نکات مهم و مراحل صادرات زعفران به چین را بررسی کردیم. یکی از  عمده کالاهایی که به چین صادر می‎شود، زعفران است. البته صادرات این محصول موانعی هم دارد که می‌توانید با کمک راهنمایی‌های مجموعه ما، به راحتی راه حل‌هایی برای آن‌ها پیدا کنید. بازرگانی الین با سال‌ها تجربه موفق در زمینه تجارت بین المللی، بستری را فراهم کرده تا بازرگانان بتوانند با استفاده از آن، به راحتی در این عرصه فعالیت کنند.

پیشنهاد مطالعه :  چگونگی صادرات به چین

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما شادفر
نیما شادفر
2 سال قبل

با سلام و عرض ادب
اینجانب نیما شادفر مقیم کشور کانادا هستم، در ضمینه صادرات زعفران به کشور چین به مشاوره و همکاری نیازمندم.
لطفا در صورت امکان با همین شماره تماس بگیرید،و یا آدرس ایمیل و اطلاعات لازم برای ارتباط با مسئول بخش صادرات اعلام فرمائید.

پیمایش به بالا