بازرگانی الین

کالاهای صادراتی به چین – محصولات ایرانی که بیشترین تقاضا را در چین دارند

آشنایی با کالاهای صادراتی به چین در بازرگانی الین

کالاهای صادراتی به چین: چینی‌ها چه کالاهایی را خریداری می‌کنند؟

اصلی‌ترین صادرات ایران به کشورهای دیگر از جمله چین صادرات مواد اولیه و همچنین خشکبار، زعفران، و محصلات صنایع دستی مثل فرش ایرانی است. در سال‌های گذشته با افزایش مراودات تجاری و مالی بین ایران و چین، بسیاری از تاجران و وارد کنندگان ایرانی وارد این بازار شده و بخش عمده واردات مورد نیاز کشور را از چین انجام می‌دهند. صادرکنندگان فراوانی نیز، گر چه در ابعادی بسیار کوچک‌تر، توانسته‌اند برای محصولات خود در بازار چین جایی دست و پا کنند. در ادامه این مطلب از شرکت بازرگانی الین، کالاهای صادراتی به چین را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با کالاهای صادراتی به چین در بازرگانی الین

مواد اولیه و خوراکی

اصلی‌ترین صادرات غیر نفتی ایران به چین و کشورهای دیگر شامل میوه‌ها، انواع آب میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی می‌شود. علاوه بر این مجموعه‌ای از مواد اولیه غذایی به شکل یخ زده و تازه توسط تاجران میوه و تره بار به چین ارسال می‌شود. این محصولات در بازارهای مختلف این کشور به فروش می‌رود.

خشکبار نیز یکی دیگر از کالاهای صادراتی به چین محسوب می‌شود که از محبوبیت بسیار زیادی در این کشور برخوردار است. محصولاتی مثل پسته، بادام، گردو، فندق، انجیر، و کشمش از جمله محبوب‌ترین انواع خشکبار ایرانی در بازارهای کشور چین محسوب می‌شوند.

علاوه بر اینها، زعفران ایرانی نیز به دلیل اعتبار بسیار بالای بین‌المللی و کیفیت مرغوبی که دارد از محبوب‌ترین کالاهای ایرانی در بازار این کشور محسوب می‌شود. نکته مهم در صادرات این کالاها نحوه بسته‌بندی و فرآوری آنها است. اگر چه فروش فله‌ای و غیرفرآوری شده محصولات طرفداران زیادی دارد، طراحی بسته‌بندی‌های کاربردی و قابل قبول برای این محصولات می‌تواند منجر به افزایش سودآوری آنها شود.

آشنایی با کالاهایی که به چین صادر می‎شوند | بازرگانی الین

محصولات کشاورزی و صنایع دستی

انواع محصولات کشاورزی و دامداری سنتی، از پنبه و انواع گل‌های خشک گرفته تا پوست حیوانات، انواع پوشش‌ها، کف‌پوش‌ها و مواردی که از این مواد ایجاد می‌شوند، و بسیاری از محصولات صنایع دستی سنتی ایرانی از جمله موارد دیگر کالاهای صادراتی به چین محسوب می‌شوند. این محصولات در بازارهای چین تقاضا داشته و صادرکنندگان می‌توانند از طریق صادرات آنها به این کشور درآمد و ارزآوری مناسبی داشته باشند.

همچنین در طول سال‌های گذشته چین به یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران در زمینه صادرات فرش و صنایع دستی تبدیل شده است. تولید کنندگان فرش می‌توانند با صادرات فرش به این کشور به راحتی بازار خود را در کشورهای بین‌المللی توسعه دهند.

صنایع دستی که به چین صادر می‎شوند | بازرگانی الین

مواد معدنی

انواع مواد معدنی یکی دیگر از زمینه‌های اصلی صادرات به چین محسوب می‌شود. ذغال سنگ یکی از این مواد معدنی است که در بازارهای کشور چین تقاضای بسیار زیادی دارد. سنگ کروم و سنگ روی از جمله مواد معدنی دیگری هستند که برای صادرات به چین بسیار مناسب هستند. علاوه بر این مواد معدنی، پلی‌ اتیلن از جمله مواد دیگری است که در کنار انواع فرآورده‌های نفتی دیگر مثل بنزین و انواع اتیلن در چین خریدار دارد.

آهن، فولاد، آلومینیوم، و روی از جمله فلزات دیگری هستند که از کالاهای صادراتی به چین محسوب می‌شوند. این محصولات و مواد معدنی در صنایع چین و بازارهای مختلف این کشور کاربرد گسترده و فراوانی دارند. از آنجا که محصولات ایرانی نیز از کیفیت قابل قبولی در مقابل بسیاری از محصولات کشورهای دیگر منطقه برخوردار هستند، از مقبولیت بالا و مناسبی در این بازارها برخوردار هستند.

کالاهای دانش‌بنیان ایرانی

در سال‌های اخیر دفتر نمایندگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شعبه‌ای برای معرفی کالاهای دانش‌بنیان ایرانی در چین تاسیس کرده است. این شعبه تجاری هنوز در مراحل اولیه فعالیت خود بوده و ظاهرا تا به حال در زمینه صادرات بعضی از محصولات دانش‌بنیان ایرانی مانند تجهیزات الکتریکی ضد انفجار و بدون جرقه، و همچنین بعضی محصولات نانوتکنولوژی موفق عمل کرده است. همچنین صادرات ماشین‌آلات ساخت الیاف نانو از طریق این معاونت به کشور چین با موفقیت انجام شده است.

به این ترتیب شرکت‌های خصوصی-دولتی که در ارائه خدمات و محصولات دانش‌بنیان فعالیت دارند از شانس بالایی برای صادرات محصولات و گسترش بازار خود در یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان برخوردار هستند. به هر ترتیب نباید از یاد برد که این دسته از کالاهای صادراتی به چین هنوز در مرحله اول گسترش بازار خود در این کشور قرار دارند. با ادامه این مسیر و گسترش فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری در چین می‌توان انتظار رشد صادرات این دسته از محصولات ایرانی را به کشور چین در سال‌های آینده داشت.

فرآورده‌های دریایی

در طول سال‌های گذشته کشور چین تبدیل به یکی از اصلی‌ترین بازارهای خارجی فرآورده‌ها و محصولات دریایی ایران شده است. انواع مختلف محصولات و فرآورده‌های دریایی از ماهی‌های مختلف دریایی و پرورشی از جمله محصولاتی هستند که در بازار چین مقبولیت فراوانی به دست آورده‌اند.

کالاهای صادراتی به چین | بازرگانی الین

انواع میگو یکی دیگر از کالاهای صادراتی به چین محسوب می‌شود که بازار بسیار پر تقاضایی در این کشور دارد. علاوه بر این، ایران یکی از اصلی‌ترین منابع تامین خاویار با کیفیت در سراسر جهان محسوب می‌شود. برای همین خاویار ایران نیز یکی از محبوب‌ترین کالاها برای صادرات به بازار چین است.

مواد شوینده

علاوه بر انواع محصولاتی که در بالا معرفی شدند، شرکت‌های تولید و ارائه مواد شوینده نیز از شانس بالایی برای گسترش بازار خود در کشور چین برخوردار هستند. انواع محصولات شویند مانند صابون، پودر لباس‌شویی، شامپو، مایع ظرفشویی و انواع سفید کننده از جمله کالاهایی هستند که بازار پرتقاضایی در کشور چین دارند.

سخن پایانی

همه چیز نشان از آن دارد که نه فقط مراودات تجاری ایران و چین در حال گسترش است، بلکه زمینه‌های همکاری دو کشور نیز در حال افزایش است. تا به اینجا در این رابطه طرف ایرانی بیشتر در جایگاه وارد کننده و طرف چینی در جایگاه صادر کننده قرار گرفته است. با این حال بسیاری از تاجران ایرانی توانسته‌اند در طول سال‌های گذشته بازار خود را به این اقتصاد بزرگ جهانی گسترش دهند.

انواع مواد اولیه و خوراکی، محصولات کشاورزی و صنایع دستی، مواد معدنی، فرآورده‌های دریایی، کالاهای دانش‌بنیان، و مواد شوینده از جمله کالاهای صادراتی به چین محسوب می‌شوند. شرکت‌های ایرانی با بازاریابی این محصولات در نقاط مختلف کشور چین می‌توانند تجارت سودآوری برای خود ایجاد کنند. این عمل به تدریج شاید بتواند کفه ترازوی صادرات و واردات بین دو کشور را به توازن نزدیک‌تر کند.

 

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا